Inlägg från: Miss Olsen |Visa alla inlägg
  • Miss Olsen

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Smilla: Nää det är väl din graviditetsvecka som man utgår ifrån hela graviditeten... Så har jag förstått det. RUL görs i v 18, alltså gravvecka 18. Bebben är då 16v men man räknar från sista mensens första dag som dag 1 på graviditeten... Inte sant?

• Miss Olsen

Jo men det kan säkert va olika på olika ställen vad dom har som rutin, alla har säkert inte v18. Jag ska ju i v19. Men som du säger, vänta å se! Förr eller senare kommer du ju dit! Flört

• Miss Olsen

Haha! Va roligt det låter när man läser! Man kan ju undra om gravida kvinnor är riktigt kloka.. = ) Jag är likadan, gråter till olika tvprogram eller filmer som är lite känslosamma. Kan jag göra annars med men nu rinner tårarna med en gång. Fast det var mest i början av graviditeten, det har släppt lite nu. Har också märkt av en viss ökad aggressivitet.. Kan ha ett jädra humör i vanliga fall också men nu är det som om man inte alltid kan styra det. I förra veckan blev jag skitförbannad för att jag inte kunde få till brunsåsen till middagen! Haha! Jag va SÅ nära att börja böla och min sambo bara glodde på mig! = )

• Miss Olsen

Smilla: Haha! Man garvar åt det i efterhand men när det händer är det inte lika roligt! Glad

• Miss Olsen
    SuzR skrev 2010-10-01 10:17:16 följande:
    trodde mitt illamående hade gått över (har inte kräkts på ett par veckor) men neeeej då igår mådde jag illa på jobbet och tyvärr hann jag inte stänga alla dörrar så de som vet att jag är gravid hörde, och din sambo abbi, var lite orolig över att jag skulle spy över honom eftersom vi sitter mittemot varande'...suck....det var liksom pinsamt som det var redan...
    Jag känner med dig!
  • Miss Olsen

Jisses vad ni har skrivit! Glad
    Vagn... Hade inte tänkt köpa allt för tidigt men det verkar som att man får vara ute i godare tid än vad jag trott! Nu ska jag bara försöka få med sambon på det med... Det blir INTE lätt! Men att beställa från tyskland verkar ju smart, kanske hänger med på den!

Jag har nog gått upp drygt 2 kilo. Är hungrig hela tiden och måste äta hela tiden för att inte bli illamående! Tur att jag brukar äta mycket så kroppen är van vid det. Annars hade jag väl gått upp 10 kilo vid det här laget! Förvånad Men jag håller med om att clementiner är en favorit! Tungan ute
    SuzR: Trist att inte va sugen på mat, får hoppas det kommer tillbaka snart!
    Inga direkta cravings ännu men det kommer säkert. Jag blev lite bullig om magen tidigt tyckte jag. Sedan stod det still fram till för 2 v sedan. Å så fick jag det som dej Smilla: Helt plötsligt växte magen en storlek eller två över natten. Så nu ser jag definitivt gravid ut. Är hård under naveln och kan snart inte ha mina arbetskläder längre och folk på jobbet ser det. Är i v 16. Men har nog också bara vuxit på mage och byst, jag märker inget någonannanstans.

• Miss Olsen

Hur vet man förresten vilka tillverkare av vagnar som är bra/säkra? Tänker det måste vara lättast att veta det först och sen kolla på olika modeller inom dom för att välja vilken som passar i funktioner...

• Miss Olsen

Jag är också täppt, ysch! Har fortfarande lite mer oren hy än vad jag brukar så inget "glow" här inte!!
    SuzR: Hade min sambo använt "redigt och stabilt" så hade jag blivit livrädd! Haha, vet precis vad det hade inneburit!  Ne jag ska definitivt vara med, blir nog tom jag som har mest att säga till om där. Men snällt av honom att erbjuda sig ju! Glad 

Vi kommer nog köpa det mesta först när årskiftet närmar sig. Men kommer nog köpa något litet innan dess men väntar iaf till efter RUL.

Smilla: Välkommen till Vellinge! Flört

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö