Inlägg från: Lindarosen1976 |Visa alla inlägg
  • Lindarosen1976

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej.

Får man hoppa in här? Är 76:a ( lite äldre än ni ) väntar första barnet i April-11. Bor i Limhamn och såg eran tråd här och ni verkar vara ett härligt gäng :) 

• Lindarosen1976

Smilla: Tack :) Jag ska göra KUB den 14/10......lite nervöst men skönt att få det gjort :) 

• Lindarosen1976

SuzR: Jag har blivit lite uppskrämd av vänner som påstår att risken är större ju äldre man är TROTS min barnmorska på Cura-kliniken hävdar att så är fallet inte. Allt handlar om genetik. Skönt att höra att du inte är nervös/orolig.......jag försöker ta dagen som den kommer och eg spelar inte KUB någon roll för oss :) 

Man är kanske lite mer nojjig när man inte har barn sedan innan hahahaha. Allt är så overkligt och minsta lilla sak kan oroa en halvt fördärvad :)

Hoppas ditt lugn smittar av sig på oss andra :) 

• Lindarosen1976

Skönt att läsa att fler redan kollar vagn :) Vi är inne på en Brio Go men gud det är en ren djungel att bara bestämma sig.......shoppaholic som man är vill man ha alla hahahaha.

Börjar era magar synas än????? Känns som jag inte ser ett dugg gravid ut......gått ner 3 kg med så hmmm fast man ska kanske inte klaga :)  

• Lindarosen1976

Ja exakt en sådan har jag med :) Fast jag hade väl en liten mage redan innan jag blev gravid så då tar det kanske lite längre tid innan den ser mer gravid ut hahahaha

• Lindarosen1976

Jag är inte heller direkt hungrig men mår illa om jag inte äter regelbundet.......försöker äta nyttigt men jag älskar mat och laga mat så ibland är det svårt att motstå godsaker :)

Vilken vecka är alla i nu?????
    Jag är i vecka 14 :) 

• Lindarosen1976

Usch ja det där med vagn är inte lätt, jag har rådfrågat alla vänner som har barn och nu känns det som vi äntligen har bestämt oss :) man vill ju ha en snygg och säker vagn till den lilla/lille!

Har ni handlat mycket till era bebisar redan?  

• Lindarosen1976

Hahahaha pansarvagn :)

Vi är också olika långa så viktigt att även pappa kan köra vagnen och slippa böja sig :) han ska ju vara hemma en hel del med bebisen :)

Jag har handlat en hel del :o)  Hahahaha kan inte hålla mig och vi har fått en massa av vänner och bekanta i neutrala färger så vi har en fin liten babyhörna här hemma :)

Håller på att sälja min lägenhet och sen blir det flytt igen ( bor i pojkvännens lägenhet i stan nu ) Trivs inte i stan utan vill ut i Limhamn igen där jag bott hela mitt liv :)

har ni varit tillsammans med era pojkvänner/män länge? Usch så nyfiken jag är hihi

• Lindarosen1976
    SuzR skrev 2010-10-05 11:33:22 följande:
    3 år i november:) är förlovad sen augusti i år.
    Oj :) Grattis till förlovningen 
  • Lindarosen1976
    SuzR skrev 2010-10-05 11:44:26 följande:
    tack ! själv då?
    Sedan April i år hahahaha. MEN vi har kännt varandra sen tidigare men nu slog kärleken till med dunder och brak och jag har nog aldrig varit lyckligare :) Snabba ryck tycker många men vi är 100% säkra på varandra och ja bebisen var planerad :) 
    Smilla skrev 2010-10-05 11:44:28 följande:
    SuzR: Det blir tillbaka hem igen. Typ 300 m från mamma och pappa =) 

Jag och min man har varit tillsammans i 9 år nu, ganska exakt. Vi förlovade oss 2007 och gifte oss nu i somras den 19 juni.
    Grattis till giftemålet :)
    SaraDK skrev 2010-10-05 11:45:46 följande:

Förlovade oss i januari och gifte oss i Las Vegas i juli, har varit tillsammans i snart 12 år...

Grattis till dig med SaraDK :) 
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö