Inlägg från: Lindarosen1976 |Visa alla inlägg
  • Lindarosen1976

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Miss Olsen skrev 2010-10-19 11:31:09 följande:

Vi är helt förvirrade av barnvagndjungeln! Vilka märken/modeller har ni hört ska vara bra?

Vi har köpt en Brio Go.......många vänner har den och är super nöjda. Dessutom har dom den på rea på G-knapp för 6495:- :) Perfekt så vi har redan köpt den hahaha
  • Lindarosen1976
    Miss Olsen skrev 2010-10-22 12:07:48 följande:
    SuzR: Ja men skulle ni ändå köpt något liknande så är det ju perfekt! Titta på den absolut!

Vi har fått ett erbjudande om en brio go. Sittvagn + liggdel (som är oanvänd) och där finns regnskydd till bägge delar. 1 år gammal. 6500:- Vad jag kan läsa mig till på internet så kostar själva sittdelen lika mycket om man ska köpa den ny. Vad tycks? Vill ha lite kött på benen innan jag diskuterar med min andre hälft! = P
    Jag har köpt en helt ny Brio Go sittvagn + liggdel för 6495:- på www.barnvagn.se
    Du ska nog inte ge 6500:- för en begagnad när en ny kostar mindre ;) 
  • Lindarosen1976
    Peecock skrev 2010-10-22 14:30:09 följande:
    Brio go har varit min favorit sen länge....snygg!! Men vi får nog vänta lite till. V 14 idag !
    Jag är i vecka 15 men vi passade på nu när det var så billigt :) Kändes dumt o missa 2500:- i rabatt :)
  • Lindarosen1976

Hej alla :)

Efter mycket om o men har vi nu internet hemma igen, sabla klydd när man ska flytta :)
    Här går allt i sin lugna takt, bebisen mår toppen o jag med. Längtar så jag blir tokig tills April men tycker tiden rusar iväg redan nu. Har precis gått in i vecka 26 o bebisen lever rövare i magen......inte stilla en minut o ibland undrar jag vem hon ärvt det av......inte av mig iaf hahahaha.

Den 21:e ska jag på glykosbelastning, vet inte riktigt om jag ska va nervös då många säger det e apäckligt o andra inte :/  Nåja det ska nog gå bra hoppas jag :)

Vi flyttar nu den 15:e o det ska bli så himla skönt, lever i flyttkartonger och det är ju mindre spännande. Fått sålt massor på blocket o handlat massor till bebisen så nu vill jag bara få inreda hennes rum :) Insåg att nästa jul är vi liksom 3 i denna familjen o det känns nästan overkligt :) 

Kram till alla töserna

• Lindarosen1976

Jag tror det är en hel del man ska dricka på glykosbelastningen *örk* men men min barnmorska sa att man fick lime i så det blir godare :) 

Vagnen har vi köpt sen tidigare.....en brio go och den är jag jätte nöjd med.Speciellt då den va på rea hihi. Just nu letar vi spjälsäng o skötbord......jag vill gärna ha brios men tycker dom e lite dyra.....nåja bebisen är värd det så det blir säkert brio vi köper :)

Jag har förköpt mig på kläder......åh gud så mycket fint det finns o jag kommer säkert inte använda hälften, tur man har vänner som kan ärva :)

Sist jag va hos barnmorskan hade jag bara gått upp 3 kg, känns ganska skönt men antar att man går upp lite mer nu mellan vecka 25-35 :) jag vill gärna ha lite större mage ( hmmm det kommer jag säkert ångra sen att jag sa hahaha )  

• Lindarosen1976

Brio cot 2 har en sänkbar sida :) Riktigt praktisk säng så den köper vi nog :) 

• Lindarosen1976

Misswirwen: men usch, det gör ont i hjärtat o läsa :(  Tycker du ska ta ett snack med din syster.

Hur mår ni alla nu?? Alla längtar väl en hel del o det börjar ju närma sig med stormsteg :)
    Vi va ute i helgen o köpte Briosängen o skötbordet, jag kunde inte låta bli hihi. Ska bli så mysigt o fixa bebisens rum i helgen :)  

• Lindarosen1976

Abbi vi flyttar till en 3:a nu i helgen så jag kommer nog inte kunna hålla mig :) Tänkte iaf sätta ihop säng o skötbord, köpa lite mattor o andra saker bara för att kunna gå in där o njuta o längta :)

• Lindarosen1976

Åh jag vill så gärna göra ett 3d jag med men vi har bestämt oss för att inte lägga 1700 på det utan låta oss bli överraskade när hon kommer :)

jag är ju mörkhårig ( hmm nåja jag färgar det svart men eg e jag nog råttfärgad hahaha ) pojkvännen e rödhårig så jag HOPPAS Thea får sin pappas fina röda färg :)

Flyttpackar så det står härliga till o längtar tills Söndag då jag vaknar i den nya lägenheten.......har saknat Limhamn dessa månader vi bott i stan :)

Ska göra glykosbelstning den 21:e o då fick jag veta att man får höra bebisen hjärta igen......det är så himla mysigt :)
    3 av våra 9 gravida vänner har fött nu i januari o herregud jag dör så sugen jag är på att hon ska komma ut typ NU.....har ni andra kommit på namn än till era bebisar???

• Lindarosen1976

Abbi: Hmmm jag tror att vi har gemensamma vänner :) Brukar läsa din blogg om jag nu inte tar helt fel här hahahaaha.

Vi har hela tiden haft tjejnamn klart: Thea Lilly så det får hon heta :) Killnamn hade vi inte en aning om alls......så tur att det blir just en tjej hihi 

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö