• SuzR

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Beccah skrev 2010-12-15 21:48:27 följande:
    Jag tror att för mig så e det så stort faktiskt... Har ju verkligen sett fram emot detta, vi försökte i ungefär 2 år med att få barn innan jag äntligen plussade. E väldigt rädd, o har varit under hela graviditeten, att nåt ska hända o att det slutar i missfall, så jag kan inte riktigt slappna av helt o bara njuta av det hela. Fast den känslan har släppt lite nu endån tycker jag.  
    Har du barn sen innan SuzR?  
    nej detta är mitt första. Det tog ett år för oss. Jag utgick alltid från att någon gång skulle jag bli gravid så det känns som om man har planerat det så länge och sen plötligt händer det bara! Och då kändes det bara 'jaha, det var det!'
    Jag är självklart överlycklig! Och det ÄR strort..kanske kan jag inte relatera riktigt till det förrän jag har bebisen i famnen tror jag..kanske funkar jag så (?)
  • SuzR

jag trodde det kanske skulle vara mer 'speciellt' att vara gravid...blev nästan lite besviken..var är alla mood swings och cravings???

• SuzR
    abbi skrev 2010-12-16 19:24:05 följande:
    Jag kommer att föda i Malmö, vi bor 3 minuter från bb! Och jag tror inte att jag hade pallat sätta mig i bilen och åka ner tiöö Ystad bara för att få en lite fiiinare upplevelse.
    Jag har knappt tänkt ngt på smärtstillande, förutom att jag INTE vill ha lustgas!! Jag måste ha kontroll! Epidural kan jag dock tänka mig...

Nu känner jag bebben varje dag också! Men inte så mkt att jag kan känna vad han gör...
    Vi har köpt jättefina små kläder också! Som jag kollar ofta pååå! Hihi
    absolut vi med, (föda i Malmö alltså). Jättenära och praktiskt..och jag tror när jag ska föda så vill jag nog bara att den ska komma ut, utan att tänka på exakt det är 'bäst'. Alla jag känner som har fött i Malmö har bara haft bra uppleverlser.
  • SuzR

God fortsättning på er alla!
    Allt väl här, jag mår prima! Bebisen är sjukt aktiv på kvällarna enbart.
    Tänkte kanske ge mig ut på mellandagsrean och handla lite kläder till bebisen och/eller andra prylar. Har troligen hittat skötväska också och har under lunchen kommit fram till att vi får strunta i skötbordet...vill inte ha det i 'bebis rummet' pga av lukten utan i badrummet men det får inte plats riktigt och eftersom vi hyr, vill vi helst inte borra i väggarna för att sätta upp ett skötbord...så det får bli på golvet. Nära till vatten iaf! Vi har en gäst toalett men den är ännu mindre. suck!!! Vi bor i en 4:a men har inte plats till ett skötbord..sjukt.

• SuzR

nej jag har inte heller hört mycket, kanske mest för att jag har så få vänner som har barn så dom vet ju inte hur det är att vara gravid ändå! Jag har bara fått höra fina saker som att jag har fin mage osv:)

var på ikea i helgen och köpte plastbalja, uppblåstbart skötbord och smågrejer..inte så mycket men det var kul! Allt står på vinden än så länge, och vagnen med som vi fick förra veckan gratis:)

Annars mår jag super, har lite ont i svanken men jag lägger mig på spikmattan och det hjälper jättemycket!!

• SuzR
    Smilla skrev 2011-01-10 10:40:26 följande:
    Jag förstår bara inte varför man helt plötsligt blir någon slags "lovligt byte" att kommentera så fort folk vet om att man är gravid eller att det syns. För de skulle ju inte få för sig att kommentera någon som inte var gravid och säga något om vikten där. Typ: Ska du verkligen äta det där? Helt plötsligt vet alla andra bäst om just min hälsa och vad jag borde och inte borde äta. Jag fick en "tillsägelse" av en helt främmande person när jag var och åt julbord strax innan jul om att jag verkligen inte skulle äta den där laxen. Eeeeh...mind your own business...

Någon annan som tyckte det kändes alldeles för hårt och taskigt att behöva jobba fulldagsvecka nu? Det var definitivt jobbigt att stiga upp ur sängen idag  =)  Varför kan man inte alltid få ha 3-dagarsvecka...  Jag får trösta mig med att det "bara" är 11 veckor kvar att jobba innan mammaledighet.
    ja herregud,,,låter jobbigt!
    en rolig fråga var om jag kunde tänka mig att lämna bort min då 3 månaders bebis för att gå på Iron Maiden konsert i sommar....haha tack men nej tack. jag sa att förhoppningsvis ammar jag då
     - ja men du kan väl pumpa!

nja..neej..då behöver jag ju mjölk för två dagar! Och jag hatar Iron Maiden!!

ja nu börjar nedräkningen...15 veckor till bf, 13 till total ledighet!
  • SuzR
    Smilla skrev 2011-01-10 12:41:55 följande:
    Vi fick också en sådan liknande fråga. I början av juni ska min mans bror gifta sig (i Uppsala) och min man ska vara bestman. Precis som på vårt bröllop i somras så ville de ha ett barnfritt bröllop och det förstår jag. Men vi har inte möjligheten att lämna bort vår lilla bebis som inte ens kommer vara 2 månader då. Så då sa jag att antingen så får jag helt enkelt stanna hemma och strunta i bröllopet eller så får lillen följa med och så gör jag det bästa möjliga av situationen och går iväg om han skulle "störa". Brudparets fråga var däremot om mina föräldrar kunde tänka sig att följa med upp till Uppsala den helgen och bo på hotell och där passa lillen. Njae. En 2-månaders baby behöver kanske ammas oftare än vad jag hinner åka fram och tillbaka till hotellet. Dessutom är de redan uppbokade den helgen. Men i vilket fall som helst hade det ju inte varit någon vidare idé att lämna över honom riktigt så tidigt. 

Jag vill absolut vänja vårt barn vid att passas av t.ex. mina föräldrar så mycket som möjligt men en hel helg då de bara är 2 månader kanske är lite väl magstarkt. Han får helt enkelt följa med på bröllopet.  
    ja vi ska också på barnfritt bröllop (fast innan bf) och de sa också barnfritt (tycker jag är skönt å andra sidan) med undantag för ammande kvinnor så det låter ju helt ok och jag kan tänka mig att göra samma. Men när det blir allt eller inget, (helt barnfritt eller inte) så blir det inte lika lätt! Jag hade också tagit med mig bebisen till bröllopet. Fast jag hade övervägt om jag hade gått, fast det är klart, det beror ju också på vem det är. I ditt fall är det ju en nära släkting!
  • SuzR

jag hade skippat möhippan...eller vara med en liten stund. kanske beror på vad ni ska göra?

• SuzR

Miss Wirén: va!????
    Herregud det låter ju heeelt galet, det hade jag blivit ledsen för oavsett graviditet eller inte. Jag har inga ord!

• SuzR

har vart hos BM idag! Allt såg bra ut, hörde hjärtljud och blodtrycket var bra osv..gått upp 6 kg vilket känns helt ok antar jag.
    har köpt några få grejer, har fått blöjhink, vagn, säng..har inte mycket kläder än men det är lite svårt att handla när vi inte vet vad det ska bli. Jag får räkna med presenter:)

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö