• Peecock

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Igår blev jag ställd inför faktum att Malmö inte har ett patienthotell....

Min vän som fött i Malmö berättade för mig att om allt går bra får man dela rum med en annan kvinna och hennes barn. Går det inte bra får man enkelrum. Och som jag förstår det så får pappan inte vara med på natten.

Detta känns lite läskigt faktiskt....

Ni som fött barn innan, hur känner ni? Jag vill inte bli förtvivlad för att de på kvällen skickar hem min sambo...om jag verkligen vill/behöver att han ska stanna.

• Peecock
    Miss Olsen skrev 2011-01-20 09:02:54 följande:
    I Vellinge får man inte heller ngn citron... = )
    Va på föräldraträff igår! Någon annan  som går? Vad tycker ni?
    Inte? de vet minsann hur man sparar in :)
  • Peecock

Jag tänkte också sticka till Ullared i mars, jag längtar redan dit. Jag har också en gigantisk lista över saker som är kvar att skaffa. Men lite har man allt bockat av redan....

• Peecock

Min sambo brukar också protestera mot Ullared men nu ville han absolut med eftersom det är för bebisens skull :) Och jag tror vi kan bocka av gaaaanska många punkter på listan uppe på Ullared.  Elektronik hade jag inte ens tänkt på men vi vill gärna ha både larm, vakt och termometer och då lär vi komma billigare undan på Ullared.

Är man optimistisk som räknar med att kunna knalla runt på Ullared med 5 veckor kvar till förlossningen?

• Peecock

Vi tänkte åka fredagen efter vårt 2:a ultraljud som är 4/3 . Mest för att verkligen få koll på könet , det ska ju bli en flicka är det sagt :) Då blir det innan lön där ja. Jag brukar ha ganska tur när jag är där...vi åker tidigt och brukar slippa långa köer in. Sen frammåt 11 tiden då kommer de här bussarna och då jäääklar strömmar det till.

• Peecock

Ni kanske skrattar nu , men jag är oerfaren och har aldrig bytt en blöja eller varit särskilt mkt i närheten av ett litet barn men : Dricker alla barn välling?

Vällingvärmare lät smidigt

• Peecock

Vad många frågeställningar ! Får liiiite panik när jag inte " vet" sånt här...  t e x med täcken .

Hållt på och måla hela lördagen, igår var jag helt slut och har typ som träningsvärk mitt på magen, farligt? Eller är det just träningsverk? Värsta är att jag inbillar mig att hon rör sig mindre. Fick två knuffar imorse dock....

• Peecock

hehe ja jag får nog göra det, och lita på mitt förnuft :)

Jag vet inte om jag har några sammandragningar, jag känner aldrig ngn dragning men ibland kan magen bli sjukt hård, men jag känner aldrig att det "drar ihop sig" .  Jag får ont av att böja mig frammåt  som när man ska böja sig ner och hämta ngt på golvet så gör det ont mitt på magen.  Hoppas hon sätter igång och kickar mig lite till så jag riktigt kan slappna av.

• Peecock

Blev precis tillfrågad om att gå på konsert på fredag......
    Det är en dödsmetall konsert ( min sambos kompis som spelar) och hela innandömmet brukar dundra av basen. God idé eller stå över?

• Peecock

Sitter på jobb och har världens klump i magen...ja bokstavligen talat också förståss...

Imorse när jag gick på toa såg jag att det kommit blod så jag ringde till KK och de gav mig en akut tid nu kl 11. Mår fruktansvärt illa så nervör jag är...jag hoppas att allt är ok där inne....

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö