• Peecock

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Vad skoj att allt såg bra ut Cathie ! Har du genomgått kejsarsnitt tidigare?

Min mage uppför sig också lite knepigt. De senaste 7 månaderna har den varit trög, nu är den allt annat än trög.
    Fattar inte riktigt varför...

På fredag är det dags för Ul nr 2 för mig och min sambo....ska bli så jäkla skoj! Hoppas allt ser bra ut...

• Peecock

Undrar verkligen hur vår lilla ligger. Det är olika aktivitet tycker jag...men mkt låååångt ner...vissa dagar på sidan om magen, aldrig rakt fram. Antar att moderkakan ligger just där !

Det ska bli mindre plats nu ? Jag som inte känt så jättemkt innifrån innan...ska nu känna mindre?! Undra om jag kommer känna henne alls då...puh..återstår att se

• Peecock
    abbi skrev 2011-02-28 11:12:58 följande:
    Oj vad ni skriver! ;)

Igår hade mina vänner anordnat en Babyshower för mig! Med massa fina presenter, sushi, cupcakes! ;) blev så glad!!!

Idag vecka 35! Känns helt galet!
    Ska också packa väskan snart! Men blir lite knäpp på vad jag ska ha med?
    Det var roligt att fira och träffa dig igen :)

Finns det inte ngn väl tilltagen lista på nätet ?? :)
  • Peecock
    abbi skrev 2011-02-28 11:20:12 följande:
    Du har ju en lista väl? Den som var bigbauta stooor? Haha
    haha, hittade den

Med till Förlossningen/BB

Till mamma

- mjukisdress (gärna 2 uppsättningar)
    - pyjamas
    - innetofflor
    - amningsbh
    - amningsinlägg
    - underkläder
    - bindor
    - nessesär
    - kamera
    - tidningar
    - godis
    - CD
    - mvc journal
    - leg.
    - förlossningsbrev

Till bebben
    - pyjamas/sovpåse (se ovan ang. sovpåse)
    - 3st boddys
    - 2st byxor till bebben (dom spyr en del)
    - 1par strumpor
    - mössa
    - filt
    - beroende på årstid; ytterkläder
  • Peecock

Jag vet inte om jag ska skriva något förlossningsbrev...? Vad ska där stå i detta?

Jag har lite svårt att förstå att jag ska genomgå en förlossning. Jag väljer att inte tänka på det för mycket. Inte mer än att läsa på om smärtlindring osv. Jag har de senaste dagarna känt lite "rampfeber" över vad som ska komma härnäst. På väggkalendern på mitt rum kan jag hela tiden se datumet för beräknad förlossning, samtidigt som jag är väldigt nyfken på livet som sparkar där inne så känner jag mig lite nervös över ...ja allt !  Ngt stort håller på att hända och jag vet inte riktigt VAD det är...har ju aldrig varit gravid och fått barn så jag kan ju omöjligt sätta mig in i hur det kommer att bli och hur allt kommer att gå.

• Peecock
    Hanna1983 skrev 2011-02-28 18:14:14 följande:
    Jag funderar också på om jag ska skippa förlossningsbrevet. Jag har inga speciella önskemål utan litar på att personalen kan stötta mig och hjälpa mig att fatta rätt beslut gällande bedövning mm. Och att skriva att man vill att allt ska gå bra och att man vill spricka så lite som möjligt känns ju lite meningslöst för vem vill inte det! :) Vad skriver ni andra i brevet?
    Jag litar också på deras kunskap, de vet nog vad som är rätt för mig i det skedet jag befinner mig i . Jag är rätt öppen för smärtlindring om jag behöver det ! Läste på om det i min barn bibel. Får nog läsa om EDA och Spinalblockad(blockad?) igen...jag fattade inte skillnaden riktigt...
  • Peecock

Det kan jag också känna, mensvärk...men det går liksom över. Inte så molande som riktig mensvärk är. Jag kan även känna sån rygg-mensvärk.

Frågar mig också...är det förvärkar? De kan komma ibland när jag sitter i bilen också.... om vi kör i ngt gupp el så.

• Peecock

När jag prommenerar har jag ett stödband runt rygg och fram mot magen. Ganska skönt! Men jag har fortfarande vad jag tror är ligament smärtor.

• Peecock

Ja jag instämmer!! Trött som bara den igen...
    Jag klarar nog mig ifrån att somna på skrivbordet än så länge...men Abbi är ju 2 veckor före mig så vem vet hur det känns om 2 veckor :)

7 veckor kvar att jobba ..... 8 veckor till BF.....puh...

• Peecock

Jag kämpar för att hålla mig vaken tills 23 så att jag inte vaknar till allt för mycket när jag ska kissa på natten.

Bra länk, men jag hade inte vetat hur jag skulle besvara vissa av frågorna... jag har svårt att sätta mig in i situationerna. Nej jag får nog ha fortsatt förtroende...

Förutom just själva sprick-delen... men jag antar att de försöker förhindra bristningar och sprickor hos alla som föder barn.

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö