BF våren 2011 i närheten av Malmö
Vi har ju köpt massor av kläder hittills men inga av dem har varit i de pyttesmå storlekarna. Vi har köpt alla möjliga storlekar upp till barnet är nästan 1 år men det var ju för att vi hittade så mycket när vi var i New York. Vi räknar med att alltid kunna använda en storlek större än vad som egentligen passar och sedan kanske vika upp byxbenen eller ärmarna m.m. Dessutom får man ju en hel del i present oftast.
Jag tittade på en P&P-overall i julas som jag vill ha och den var nedsatt med 200 kr. Så det var väl helt ok pris. Men sedan kom jag ihåg att min bror har en likadan till sin son som är född samtidigt som vår lille är beräknad så vi kan köpa deras istället. En sådan overall har man ju dessutom bara på hösten/vintern/tidig vår efter som den är så himla varm.
Annars måste jag säga att jag inte är så förtjust i P&P-kläder. Jo, jag kan tycka att färger och mönster är fina och en del av ytterplaggen är både praktiska och hållbara. Däremot tycker jag att de vanliga kläderna är ganska osköna. Jag tycker många gånger att de känns hårda och strama och inte alls så mjuka och härliga som jag vill att bebiskläder skall vara.