• SuzR

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Peecock skrev 2011-01-24 08:22:23 följande:

Vad många frågeställningar ! Får liiiite panik när jag inte " vet" sånt här...  t e x med täcken .

Hållt på och måla hela lördagen, igår var jag helt slut och har typ som träningsvärk mitt på magen, farligt? Eller är det just träningsverk? Värsta är att jag inbillar mig att hon rör sig mindre. Fick två knuffar imorse dock....

ja verkligen många frågor! Får se hur vädret blir och sen gå ner till stan och köpa därefter:)

tror inte träningsvärk, efter mitt vattengympa pass hade jag sjuuuk träningsvärk i hela kroppen och sammandragningar och då får man ju bara ta det lite lugnt. Jag förstår att du blir nervös när man inte känner sparkar när man 'borde'..det är ju mindre plats att röra sig på framförallt och sen sover dom ju också..fick du två knuffar imorse är det ju lugnt!
  • SuzR
    Peecock skrev 2011-01-24 08:49:37 följande:
    hehe ja jag får nog göra det, och lita på mitt förnuft :)

Jag vet inte om jag har några sammandragningar, jag känner aldrig ngn dragning men ibland kan magen bli sjukt hård, men jag känner aldrig att det "drar ihop sig" .  Jag får ont av att böja mig frammåt  som när man ska böja sig ner och hämta ngt på golvet så gör det ont mitt på magen.  Hoppas hon sätter igång och kickar mig lite till så jag riktigt kan slappna av.
    ja min mage spänner sig med och blir hård....det gör också ont när jag böjer mig frammåt och ska ta på mig skorna. Har börjat sitta ner nu på en stol och ta på mig dom. Ibland glömmer jag bort att det kommer göra ont när jag böjer mig fram och att jag ska istället gå rakt ner på huk och plocka upp grejen.
  • SuzR
    Lindarosen1976 skrev 2011-01-24 10:41:01 följande:
    Jag har köpt ett täcke och en kudde till vagnen, frågade runt bland vännerna o dom tyckte åkpåse i April va lite för varmt.......så jag kör med täcke :) Man kan ju alltid slänga på en filt om det skulle vara kallt ute :)

Imorse vaknade jag av att min mage va enorm hahahaha. Galet att den kan ha växt på natten men syrran som va här igår och färgade mitt hår sa att jag ser nog inte själv hur stor mage jag har :) Hahahaha ja man blir nog lite hemmablind tror jag :)
    Sitter o funderar på och gå o sola lite, känner mig mest blek och tjock och så vill jag inte se ut på förlossningen :) frågade min BM om solning o hon sa att det var okej om man inte fällde ner solhimmeln och la något över magen som skydd :)

Går in i vecka 29 idag och gud nu rusar tiden iväg tycker jag........har 5 vänner som fött nu och herregud man vill bara att hon ska komma NU :) Tur man har haft många bebisar att "öva" på för nu börjar jag bli lite nervös att man tex ska göra en massa fel eller inte klara av allt : /

Hur mår ni andra? Jag köpte ett foglossningsbälte i helgen och det hjälpte jätte mycket när jag jobbade så nu tror jag att min kropp kommer orka jobbet fram tills mitten av Mars iaf :)  
    jag är i princip alltid blek (blond och blek) så jag är van men kör med några tuber brun utan sol på sommaren men jag förstår vad du menar...känner mig också blek men smink hjälper lite! Jag tycker också tiden går snabbt. Vecka 28 är jag i idag och allt känns strålande för det mesta iaf:)
  • SuzR
    Misswiren skrev 2011-01-24 21:09:11 följande:
    Gokväll alla.

Vad mysigt det kan vara att sitta och prata vad man ska inskaffa och allt till den nya bebisen. Känns som evigheter sedan.
    Och nu föder vi e sån perfekt tid på året så vi har redan planerat så mkt vad som ska göras och när.
    Dopet är redan i mina planeringar. Vem ska komma och hur ska vi ha de. Så himla kul. :)

Det enda jobbiga just nu är valet av dopklänning. Jag är extremt tradionell av mig & uppskattar det oändligt.
    Min älskade man har inte haft, på väldigt länge, en bättre kontakt med sin mamma. Det är så mkt som är infekterad där sedan hans barndom. Sprit, misshandel, förnedring, gud vet vad. Han har berättat sånna saker från sin barndom att mina tårar har sprutat och jag haft lust att åka till henne och ge henne en omgång. (Associerar för mkt till min egen son). Hon har en del psykiska problem, som gör att man håller avstånd. Jag har försökt att göra så vi träffar henne mer, bjuda på middag eller nåt åt det hållet, men Chistian undviker de helst, förståligt.
    Jag har träffat Lena (som hon heter) 3 ggr sen vi började dejta. 
    Det jag skulle komma till är att hon (hon skriver 1 brev i månaden, det är deras kontakt) i ett brev nämde att vi kunde komma och hämta dopklänningen när vi ville. Jag blev lite paff och frågade såklart runt omkring de. Vad är de för klänning osv. Jo, dom har oxå släktklänning, eller ja, som hennes 3 söner haft. Inga andra barnbarn eller kusiner. Vår dopklänning har alla vi 4 systrar haft, våra kusiner och våra barn. Alla namnen är fint graverade i klänningen och den betyder så mkt för mig.  
    Jag känner ändå ett stort dåligt samvete om jag inte använder Christians klänning. Vi har inte direkt pratat om de, utan skjuter upp på de.

Vad hade ni gjort i denna situation? 
    oj! svårt! man vill ju inte såra mågon, förutom att morsan i detta fallet är ju minst sagt speciell..vad tycker din man? Jag hade nog pratat om det med honom och gemensamt tagit ett beslut som båda är nöjda med. Vem vet, att ta emot hans mammas dopklänning kanske är början på en bättre kontakt och även om hon har vart hemsk så kanske det går att lösa ändå? Barnet kanske vill ha kontakt med sin mormor i framtiden? Äsch jag vet inte, tycker sådant här är jättesvårt!
  • SuzR
    Peecock skrev 2011-01-25 08:59:37 följande:
    Sitter på jobb och har världens klump i magen...ja bokstavligen talat också förståss...

Imorse när jag gick på toa såg jag att det kommit blod så jag ringde till KK och de gav mig en akut tid nu kl 11. Mår fruktansvärt illa så nervör jag är...jag hoppas att allt är ok där inne....
    men usch!!! hoppas det inte är någon fara....har du sökt på nätet något?
  • SuzR

jag var på Ullared klockan 7 en morgon , dom öppnade då. Då var det lagom med folk och vid 10 tiden var jag klar och då var det myyyyycket folk. Då gick jag och kollade i dom andra affärerna och sen vid 12.30 åkte jag hem. Rätt skönt!! Men då hade jag och mina vänner sovit över på ett sunkigt vandrarhem....

• SuzR

jag var på P&P i söndags en snabbis och det var ganska utplockat, minns inte exakt vad som var kvar nu men lite mamma kläder (i stl xs och typ xl...) och några barnkläder. Fanns några få små bebiskläder som var söta men eftersom dom växer så mycket när dom är små så köper jag nog hellre lite billigare kläder i början och går över till P&P senare kanske när dom kan ha kläderna liiite längre än en vecka.

• SuzR
    Peecock skrev 2011-01-27 08:30:41 följande:
    Tack för infon! Känns som det kan ta lite tid innan han får se de där pengarna? Iom att man ska anmäla precis när man blivit pappa och sen få hem en blankett efter det....aja! Det får gå helt enkelt.

Min sambo tänkte vara hemma hela 4 veckor tillsammans med oss ifrån början.
    ja antagligen, jag fasar lite för hela FK grejen,,tycker det verkar krångligt och skjuter upp att plugga in regler men jag måste göra det någon dag...min sambo tar 10 dagar i början och spara sina 60 dagar (eller 90, vi får se) till sommaren 2012, då kan han göra mer 'nytta' än att vara hemma i början tänkte vi. Sen får han ta inskolningen på dagis. Någon som vet om dagis har terminer, likt skolan eller kan man hoppa in på dagis när man vill när man har fått plats?
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö