• SuzR

BF våren 2011 i närheten av Malmö

ja jag har 3 veckor kvar att JOBBA och sen 2 veckor till bf....nåväl, jag kan ju alltid ändra det om det skulle bli jobbigt eller om bebisen kommer innan men jag har ändå ställt in mig på att jag kommer gå över tiden eftersom det är mitt första barn och många gör det men det vet man ju egentligen aldrig!
    I helgen ska jag tvätta kläder, dels de nyinköpta och dels de jag fick av syrran i veckan. Hon har sorterat ut de mest neutrala kläderna till oss eftersom vi inte vet vad det blir...m.a.o är det mycket vitt och beige! haha roliga färger.....nåväl,. nu har vi väldigt mycket i stl 56 så det känns ju dumt att ha köpt lite i stl 56 redan för jag tror inte bebisen kommer hinna använda allt men men, det är ju inte hela världen!
    Trycker på mest på revbenen....lite jobbigt ibland och en lättnad när rumpan/ryggen vad det nu är flyttar på sig. Trycker på där nere också....

• SuzR
    Peecock skrev 2011-03-21 10:47:41 följande:
    Jag både längtar och inte längtar tills den dagen jag ska gå hem. Konstigt att inte komma till jobb och utgöra ett syfte liksom...ja det är inte så konstigt när man jobbat nonstop i nästan 10 år och helt plötsligt inte ska jobba på 1,5 år .

Min Bm kan dra ngt gammalt över sig....tur jag slipper träffa henne mer än nödvändigt ! Jag får verkligen försöka skita i vad som står på vågen så jag inte stressar upp mig igen !

I fredags satt jag och väntade på min sambo utanför träningslokalen. Innanför var där massa tränande människor och jag började nästan gråta :) Saknar det så himla mycket ! Vet att jag kommer komma tillbaks någon gång! Började fundera på hur man skulle få ihop det om man ammar. Min sambo har också frågat om hur jag tänkt. Att jag ammar, att jag pumpar ut så han också kan ge mat...eller hur jag tänkt. Jag har inte tänkt på det särskilt mycket . Bara att jag vill gärna amma.
    Men ni som ammat innan.... kan man göra både och? Amma och pumpa ut  och ge i flaska? Om jag t e x vill åka och träna och bebisen heeelt plötsligt vill äta trots att jag ammat innan. Kan man då bara använda sig av nappflaska tro ? Vill ju förståss inte att hon ska rata bröstet sen....
    Jag jag förstått så är amning heligt ..... överallt står det att man ska stoppa bröstet i munnen på bebisen så fort den gör ett ljud. Ja ...vara levande napp helt enkelt ! Att man inte kan skämma bort bebisen med närhet.
    Så om jag skulle fråga en bvc sköterska skulle hon väl säga att jag inte ska använda mig av nappflaska.
    Har hon rätt eller är det några av er som har koll?
    jag har också tänkt på det med amning och träning och min plan (med reservation för ändringar;) är att börja på kickboxning till hösten och därmed sluta amma, för då är barnet 6 månader och jag har läst att det 'räcker' med amning i 6 månader för att sedan börja med smakportioner. Men som sagt, det är bara en tanke. Innan dess får jag kanske hålla mig till promenader eller kanske sticka ut och springa en halvtimme efter jag har ammat men det är klart, det känns stressigt att gå ut och jogga och tänka 'TÄNK OM barnet därhemma skriker för att den fortfarande är hungrig?'
    ja, jag vet inte, får ta det lite som det kommer...svårt att planera in HUR man ska göra nu innan.
  • SuzR
    Peecock skrev 2011-03-22 15:40:56 följande:
    Hoppas vändningsförsöket lyckas imorgon!! Ska tänka på dig massa massa massa!!
    jag med!!!
  • SuzR

haha är det sant?! Jo men förresten det har jag nog hört talas om...det skulle vara jätteroligt:))
    Hur känns det idag abbi?

• SuzR
    Peecock skrev 2011-03-23 09:17:45 följande:

Vi har inga planer direkt....bara njuta av svensk sommar, men på hemmaplan!

Själv då?

vet inte! Planen var att hyra stuga genom sambon jobb som man då ansöker om men vi fick avslag :( så nu har vi inga planer alls! Kanske åker upp till stockholm en sväng och hälsar på vänner men det är svårt att veta med bebisen...alltså, jag har ju aldrig rest med en 3 månaders bebis innan. Så jag blir lite osäker på vad man 'kan' göra och inte och vad som blir jobbigt och inte...samtidigt som det skulle vara kul att ha någon sorts plan!
  • SuzR
    Peecock skrev 2011-03-23 09:40:02 följande:
    Hm...ja just det ja ! Sthlm finns ju, mina föräldrar har en lägenhet där på kungsholmen som man skulle kunna semestra i.  Frågan är ju som du också säger...hur reser man med en 3 månaders? ....
    jag vet inte...min syster åkte ju till London när jag bodde där med sin 4 månaders och det var SKIT varmt men han klarade av det bättre än någon annan i familjen...så jag minns att det gick hur bra som helst när han var med och hon har också sagt att det är DÅ när dom är så små som det är som lättast. Dom kan sova lite när somhelst, man har inga fasta sovrutiner än så man kan ta med dom lite överallt. Man behöver inte underhålla dom så mycket i bilen tex, som man behöver när dom är lite större..men detta är bara vad jag har hört från en person så det finns säkert dom som tycker det är skitjobbigt att resa med så små men men..man får väl prova sig fram. Det hade bara vart lite tråkigt att sitta i malml och kuckilura i flera veckor.
  • SuzR
    Peecock skrev 2011-03-25 08:30:43 följande:
    Hur har ni det med rörelser? Jag tycker det har lugnat sig betydligt....jag känner mig inte orolig så sätt. Hon rör sig ngn gång / dag men inte alls så som för 1 v sen . Hur har ni det ?? 35+0 idag
    mycket hicka nu! Speciellt på kvällarna, rejäla hickar så hela magen rör sig. Jag känner rörelser av och till, ganska mycket för att bebisen tydligen mest ska sova....inte min;) haha eller så rör den på sig i sömnen.
  • SuzR

min syster fick en dotter i natt! Sitt andra barn! Allt gick på några timmar och hon sa att hon blev sååååå omhändertagen och alla var jättesnälla och proffsiga, hennes man får sova över och allt är fräscht och fint. Så nu vet man det:) Fick lite andra tips om vad man ska ta med sig och vad hon ångrar att hon INTE tog med osv...men dom har det mycket bra där iaf. Amningen kom igång med en gång så allt har gått som en räkmacka. Känns skönt att höra.

• SuzR
    abbi skrev 2011-03-25 16:05:15 följande:
    Åh vad härligt att allt hade gått bra Suz! :) nu längtar man efter att se den lilla flickan!
    träffade henne igår...så liten och söt och tilltuffsad och ihoptryckt haha men helt ljuvlig såklart!

usch tycker det börjar bli tungt och jobbigt nu,,,speciellt på helgerna för då rör jag mer på mig och vi är på stan, går runt, shoppar, har cyklat lite....sen är jag helt slut! På jobbet är det bättre för då sitter jag mest ner. Men men, två arbetsveckor kvaaaaaar.
    Fick en förverk i lördags...tror jag. Kändes som en ohygglig mensverk, eller som en kniv rakt in...shit vad ont det gjorde. Så ont så man viker sig dubbel. Sen gick det över efter några sekunder bara. Antar att det är en 'övning' eller nåt...(?)
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö