• Peecock

BF våren 2011 i närheten av Malmö

v 31 på fredag och är tröttare än tröttast just nu....

• Peecock

Hej hej, går in i v 32 på fredag  ! Mitt humör är helt galet igen...men nu är jag mer bölig än arg.
    Jag har 9 v kvar att jobba. Känner mig redan tung dock, tur jag sitter ner för det mesta.... fick frågan idag om jag kan tänka mig att jobba nästa sommar. Tittade på chefen med stora ögon och skrattade lite nervöst....

Jag har verkligen ingen aning om hur stor el liten bebis vi väntar, om jag gissar så gissar jag på liten eftersom jag verkar känna av min bebis mindre än alla andra gör.

• Peecock

Är man dum som kallt räknar med att gå över? Jag har sagt att jag ska jobba tills 21/4 , BF 28/4

• Peecock

Ja du har berättat att du har jättestressigt och det är ingen höjdare för bebisen så klart du ska gå hem om 4 v !!

Mitt jobb är typ noll stress så jag tuffar väl på.... :)

• Peecock

Kanske tänker om när det börjar närma sig, enligt chefen är detta också ok...vi får väla se !

• Peecock

Ett av mina par jeans sitter åt lite mer under magen nu...mest obehagligt, hoppas inte man skadar den lille ....

• Peecock

Herregud vad jag är trött på att jobba! Det är precis som det helt plötsligt blivit så sjuuukt tråkigt att jobba ....
    7 veckor kvar...herregud !
    Det är ngt slags semester syndrom jag har. Veckorna innan det är dags för semester är det INGEN som har så tråkigt jobb som jag. Jag längtar bara bort/hem !

Samtidigt så önskar jag att de går sakta :) Jag känner mig liksom inte beredd på ett barn just i denna stund. Det är verkligen en overklig tanke för mig att det snart ska bo en tredje person hos oss. Myyyysigt, men overkligt :)

• Peecock

Ja veckorna går jättefort för mig också fast jag har tråkigt :) Tröttheten är verkligen tillbaks !!
    Jag känner nästan inga sparkar mot revbenen , det fortsätter sparka mkt neråt och ibland på sidorna men då känns det som darrningar än sparkar och ibland spänner det..jag skulle gissa att hon sträcker på sig där inne men vad vet jag? :) . Jag vet inte riktigt vad som är vad, det är inte så tydligt för mig. Försöker inte tänka på det så mkt, annars stirrar jag väl upp mig.
    Jag har också blandade känslor kring att sluta jobba, jag är så vansinnigt trött på det när jag är här..men tanken att inte gå hit på över ett år skrämmer mig lite. Jag har gått hit nästan varje dag i 9 år. Mkt konstig känsla det där.

Ah...så IKEA har täcke till vagn också? Det har jag nyligen blivit upplyst om att jag glömt köpa :)  Jag köpte syntet täcke på Hemtex på mobilia till spjälsängen. Blev konfunderad när jag stod på IKEA och där var åldersgräns på täckena till spjälsängarna, jag kan ha misstagit mig dock!

Jag jobbar som speditör på ett medelstort företag! Själv?

• Peecock

Det ska nog gå med vilket täcke som helst skulle jag tro. Med alla grejer som finns idag undrar man hur man själv överlevde spädbarnsåldern :)

• Peecock

Vi märkte ganska snabbt att en spjälsäng med mjuk madrass och spjälskydd var en riktigt mysig sovplats för våra två katter. Helt plötsligt var sängen super-hårig. Jag fick sanera lite och sen stänga dörren till rummet. Så roligt är det inte att rolla med en klädvårdsborste. Om jag känner mina katter rätt kommer de inte gå nära spjälsängen när bebisen ligger där i. Men vi får se... vet inte riktigt hur det ska gå med katterna, men det värsta som kan hända är att vi får stänga sovrumsdörren på natten. Hoppas de fortsätter ligga bredvid husses huvudkudde även när bebisen är här.

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö