BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Jag kan på torsdag också, bara det är på eftermiddagen. Jag tror babycafet slutar vid 12 men efter det går det bra.
Inatt vaknade han en gång, typ vid halv 4, och så brukar det vara. Sedan sover han fram till ca 8.
Jag tänkte också börja med gröt men jag är fortfarande lite osäker på hur mycket de ska äta om dagarna, alltså i mängd. Om de får gröt, hur mycket ska de få då?
Så här gör vi:
Morgonen vaknar och får amma..
Vid 11 får han sen en halv burk puré och lite fruktpure och amma
Sen ammas det resten av dagen och vid 18 tiden får han gröt och fruktpure och även amma om han vill.
Sen runt 20 ammas det igen innan läggdags!
Somnar runt 20-21 sover till 7.. Äter 1 gång på natten runt 4-5...!
Hur lång tid tog det innan man kunde byta ut ett mål mot mat? nä ska hon börja förstå?:)
Hon verkar väldigt intresseradd av vad jagg stoppar i munnen . Hon fick suga på en bit gurka igår och ble helt galen när jag tog bort den
Sista kvällsmålet kunde jag byta ut utan protester och igår fick han gröt som eftermiddagsmål. Och oj vad han gapade efter mer! Han älskade gröten och mumsade ordentligt så det målet blir inga problem heller att byta ut. Lunchmålet får han ju mestadels puré nu och lite bröstmjölk till att dricka.
Nu är det dags för veckans höjdpunkt, babysim! Jättekul!
Föressten...hemlagat eller burk ? Någon som märkt skillnad vad dem gillar bäst?
Jag har gjort egen palsternackspuré och morotspuré....men som sagt, ingen direkt framgång.
W hatade maten jag gjorde själv hahaha
Hittills har E bara ätit maten jag själv lagat men jag tänkte även vänja honom vid burkmat.
Om 10 dagar åker vi till Rhodos och då blir det ju burkmat som följer med. Idag gjorde jag egen mango/banan-mos. Mycket gott enligt E! Gjorde även äpple/plommon-mos som också blev gott.