BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Frågade min mamma och tydligen var jag likadan när jag var liten och det ordnade ju upp sig :)
Får ta det i hennes takt helt enkelt och visa att man finns här.
Lite otrygg just nu kanske? Kan ju isf passa ihop med nattens natt-vak. Varje timme har hon velat komma upp inatt. Som tur är bara för att äta lite och sen somna. Tur vi slipper trösta en jätteledsen bebis iaf !!
Igår var dessutom första dagen med hel portion gröt som sista mål på kvällen, både jag och sambon hade i hemlighet känt att " Idag sover hon nog hela natten" haha..icke !
Det där med att sova hela natten är så olika. Vår 4-åring vaknar fortfarande varje natt och kommer in till oss!! Hon åt välling på natten när hon kom in till oss fram tills hon var ca 2,5 år... Först då kunde vi förklara för henne att det inte var bra för tänderna och då förstod hon och accepterade det.
Med Vera har vi varit helt inställda på nattmålen och att hon sover i vår säng, så det känns inte alls lika jobbigt som när Maja föddes, då vi inte alls tänkte på det! Då kom det mer som en chock!
här var det tyst som vanligt:)
usch usch idag hände det..matilda föll från sängen, ca 50 cm och hamnade tack och lov med huvudet i en korg med blöjor som vi har under skötbordet....man känner sig så hemsk!! jag vet att det har hänt dom flesta föräldrar och ibland mycket 'värre' olyckshändelser än detta men ändå....bara för att jag inte var uppmärksam! Hon låg mitt på sängen (en utdragen och ganska bred gästsäng) och jag sitter vänd mot datorn med ryggen mot henne och märker inte att hon tyst ålar sig mot kanten...hon grät lite men inte så farligt och sen skrattade lite (!) sen var det lugnt och hon blev hon ganska gnällig, även om det var dags för henne att sova så kanske hon gnällde för att det gjorde ont (?) vet inte...nu sover hon iaf.
Annars går allt bra, ammar knappt alls längre vilket är ganska skönt om jag ska vara ärlig. Nu blir det välling, mellanmål, lunch, mellanmål, gröt, välling. Hon vill knappt amma på natten längre. Hon vaknar förvisso men då är det oftast för att hon har tappat nappen eller för att hon vill vara nära. Ibland ammar jag på natten eller på morgonkvisten men hon är inte så intresserad längre. Hur går det för er?
Nämen usch vad läskigt. Jag är också rädd att lillen ska ramla. Än så länge ligger han där man lagt honom men snart så gör han väl inte det. Han kan inte vända på sig än och tar sig ingenstans heller.
Jag ammar inte heller längre. Jo, på natten då han fortfarande vill snutta. Men annars är det välling, förmiddagsfika (frukt), lunch, em-fika (smörgås +frukt), gröt och sedan välling igen.
Han väger fortfarande alldeles för lite. Senaste gången vi vägde honom vägde han in på exakt samma vikt som gången innan dess igen. Inte bra. Så nu är det täta invägningar igen och jag får vara noga med maten. Men han äter ju massor.
Usch, men skönt hon inte gjorde sig illa.
Min lille har varit nära en gång men fångade honom precis innan.
Han rullar ju inte lite heller. Snurrar runt och tar sig fram på alla underliga sätt. Knasboll e han lille hjärtat.
Vi har en väldig tur (ta i trä) att han har börjat sova hela nätterna igen. Ca 22-08.30 nonstop, får morgonmat och vill faktiskt sova vidare en stund till. Brukar vakna 10.30..galet..men skönt Trots att hans 2 nedre tänder är halvvägs uppe nu så har hans sömn inte störts, ingen feber eller extra gnäll. Bara gnugga med allt han får tag på Hur betedde sig era små (om dom fått). Feber? Diarré?
Dock har första hostan slagit till.. Grymt jobbigt för honom. Stackars liten
Inlägget försvann.
Tycker seriöst vi får ta och ses! På tok för längesen. Ett trevligt fik, en stor varm kaffe och en gräddig bakelse
Det hade verkligen varit trevligt att ses. Jag har ju som sagt inte lyckats vara med innan så det hade verkligen varit kul.
Jag får inte sova alls. Har inte sovit på flera månader och det börjar kännas i kroppen rejält. I snitt får jag sova ca 4 timmar per natt. Lillen kan nämligen få för sig att äta minst 4-5 gånger per natt. Ja, jag vet att de från och med 6 månader inte behöver det men han har fått det till en riktigt ful ovana och hittills har vi inte haft möjlighet att vänja honom av med det.
Här syns inga tänder än. Han gnager och suger på allt men inga små bissingar syns till.
Usch. Fy fan vad jobbigt det låter. Jag vet att jag aldrig klarat av de. Hade gått in i väggen utan sömn. Inatt vaknade dock lillen (ingen aning varför) ca 11 gånger under natten. Varje gång gav jag honom nappen och vi somnade om igen. Orolig av ngt? För varm? Tänderna? Ingen aning, men på morgonen va jag jäkligt glad det fanns en halvliter redbull i kylen!! Jag är en kinkig "bitch" utan sömn, hehe, så mannen frågar alltid på morgonen hur natten varit
Stackarn får stå ut med mig, hehe.
Ja. Jag gör inte mkt om dagarna så hitta en dag
Smilla: låter jobbigt!! Hade inte heller fixat det men vad är alternativet liksom, man måste ju vakna upp när lillen vaknar och vill äta. Din son äter exakt lika mycket som Matilda, eller har samma måltider iaf. Konstigt att han ändå vill snutta på natten. Eller så får ni ta tre nätter of hell och vänja av honom.
Hur passar fredag för er?
Mina svärföräldrar kommer ner på besök denna helgen och jag ska hämta dem på Sturup på fredag förmiddag. Kan vi skjuta på det till nästa vecka?