• SuzR

BF våren 2011 i närheten av Malmö

verkligen svårt att veta vad man ska ha med sig, men den listan kan man ju utgå från! Jag vill gärna ha med mig så lite som möjligt faktiskt...utgår från att jag bara stannar en natt men det kan man ju heller inte veta såklart.
    Har ni börjat skriva på era förlossningsbrev än?

• SuzR

ja precis, bara amningen kommer igång (fast vem vet, kanske tar flera dagar?!?) så vill man ju stanna..å andra sidan är jag ju hellre hemma än på sjukhus...å andra sidan vet man nog inte innan hur man kommer att känna och vilja då..nåväl, blir det en natt så blir det, får jag stanna två nätter så är det också ok.

sista UL imorn:) ska bli kul att få sen den lille plutten

• SuzR

jag börjar också tvivla över detta med förlossningsbrev, jag är inte vidare orolig för förlossningen, det känns mer jobbigt att veta att det kommer göra ont! Men man kanske ska skriva typ vilken slags bedövning man vill ha (epidural kanske?) om man planerar att ha någon annan med sig in i förlossningsrummet än sin partner och såna grejer...jag vet inte, jag ska fråga bm nästa gång vad man ska skriva och OM man ska skriva. Jag litar också helt på bm och läkarna och känner inte att jag behöver ha kontroll på hela situationen för det känner jag att jag inte kommer att ha ändå.
    Vet inte när jag ska packa den där bb väskan; många eller vissa av de saker jag hade tänkt ta med, använder jag ju nu som tex tandborste haha och morgonrock:) får ta det vid ett senare tillfälle. Ja det skulle vara bebiskäderna jag inte använder;)

• SuzR
    Paulamaula skrev 2011-03-01 08:26:35 följande:
    Hej tjejer! Kom igår hem efter en natt på kk i lund. Åkte in då jag hade jättemycket mensvärk under några dagar och smärtsamma sammandragningar. Vid undersökning visade det sig att livmodertappen var påverkad och jag var öppen 2 cm! Så jag fick stanna... Dom tog en massa prover igår och troligtvis har jag fått en envis urinvägsinfektion som jag inte kännt av. Så med en spruta antibiotika och tabletter att äta hemma fick jag komma hem igen dagen efter. Fortfarande ont i magen men jag hoppas detta skall hjälpa.

Detta kan ha retat och på så vis gjort att jag öppnat mig men dom vet inte riktigt... Tydligen kan man gå öppen några veckor som omföderska utan att veta om det....
    Så nu är det vila och lungn och ro som gäller för mig.
    Allt väl med er andra! Kul för er som varit på 3D UL! Fick ni några bra ansikts bilder?
    Bb-väskan har jag insett att den måste packas typ nu och allt måste fixas snarast då jag blev rejält skrämd av allt det här... Hoppas ni har det bra!
    oj! När har du bf egentligen?
    ska på sista UL idag, 3d antar jag att det är:)
  • SuzR

ett tips för ryggont: spikmatta. Jag tycker det hjälper rätt bra faktiskt. Och ett ryggstöd (som ett brett 'band' man har runt ryggen och det ger bra stöd faktiskt. Superbra när man är ute och går.

• SuzR

ja usch jag är också trött...går och lägger mig runt 10 tiden på kvällen och sen upp på toa 3 ggr om natten...det stör min beautysleep!!
    Hittade detta på internet igår, angående förlossningsbrev:

http://www.blimamma.se/hur-skriver-man-ett-forlossningsbrev.html

och då ändrade jag mig och tänkte att det kanske inte är någon dum ide att skriva ett iaf...

har 5 veckor kvar att jobba...men jag tycker veckorna går rätt fort faktiskt!

• SuzR

det känns lite både och här, jag tycker dels att det är skittråkigt att gå hemma så jag vill ju jobba så länge jag kan egentligen, men samtidigt så är det skönt att kunna 'bocka av' det sista på jobbet och jag tror det är för man ser slutet nära och då längtar man alltid lite extra..

carro: vad är avnavling?

• SuzR

Jag skulle hämta det där paketet i kirkeberg , jag hängde på låset haha men dom hade inte fått in dom än så ring och kolla först så ni inte åker dit i onödan som jag gjorde;)

• SuzR
    Hanna1983 skrev 2011-03-03 20:31:11 följande:
    Tack för infon! Då sticker jag nog inte dit i morgon som jag hade tänkt utan väntar till nästa vecka istället. Sa de något om när de skulle få in dem?
    nej jag frågade men det visste dom inte:( tur att det låg typ på väg från jobbet!
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö