Inlägg från: Miss Olsen |Visa alla inlägg
  • Miss Olsen

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hur mår ni i övrigt? Mitt illamående har nästan försvunnit och min trötthet verkar också ge med sig. Skönt att slippa behöva sova 14/dygn, lite svårt att hinna med något annat! Har haft mage hela tiden tycker jag men nu dom sista dagarna/veckan har den växt och blivit mer rund. Poff sa det bara från att ha varit i "status Q". Å det spänner och stramar både på insidan och utsidan! Någon som känner igen sig? Glad

• Miss Olsen

Abbi: Ja du ser! Hihi... Du får hoppas det går över då. Jobbigt att nysa i 9 månader! Jag nös säkert 5ggr/ dag när jag hade min period! Märkligt.
    Men det där med anfåddheten är en märklig känsla tycker jag. Är inte van vid att flåsa så fort man rör på sig! När jag går av bussen och ska gå till tåget (typ 200m) i raskt tempo så flåsar jag som en häst när jag väl är framme!

• Miss Olsen

SuzR: Haha klart den inte är ful! Du får låtsas att det är bebben som faktiskt gör den svullen så kanske det känns bättre! Flört Jag är alltid hungrig och äter hela tiden men det är är också mycket för att jag inte ska börja må illa. Tycker det hjälper när man äter med små mellanrum. Min "mensvärk" var också mer sällan fram till för 1-2 v sedan. De sista dagarna har den kännts oftare och på fler ställen, kanske livmodern som töjer sig...

Hurra! Inte bara jag som är en soffliggare! Tv och choklad framför en brasa är det bästa!  Känner mig som en tråkig sambo ibland men det är här jag trivs bäst! Hihi
    Någon annan som hänger med där? Glad

• Miss Olsen

SuzR: Ullared hade kanske varit en idé... Har aldrig varit där. Är det bra för att det är billigt eller för att där finns mycket att välja på?

Jag tycker också att tröttheten borde gå över snart, är ASTRÖTT!!! Lite, lite bättre än för några veckor sedan men vissa dagar känns det som att jag kan somna stående!

Jag jobbar som sjuksköterska så det blir rätt mycket springande många pass. Av den anledningen så vet jag inte hur länge jag kommer jobba. Det beror ju på som ni säger hur man känner sig. Är man pigg och utan krämpor Tungan ute så är det ju skönast att kunna jobba. Men vill också gå hem lite innan så att jag kan fixa och dona med allt så jag slipper göra det när den lilla kommer. Svårt att planera tycker jag, får ta det som det kommer. Jobbar i Danmark och där får man gå 8v innan BF och det gör i princip alla.

• Miss Olsen

Ja jag är lite kluven i den frågan... Glad Men allt det där du Smilla skriver om våtservetter, nappflaskor osv hade kanske varit smart att handla där. Det borde man ju tjäna en hel del på. Får kanske ta mig en funderare och se om jag kan hitta någon jag i så fall kan locka med mig!

• Miss Olsen

Är aaaaalldeles för trött för att träna eller utföra någon fysisk aktivitet! I början var jag ute på en del promenader, vet att jag borde komma igång men väntar på att den här tröttheten ska gå över! Fyanamej
    Har varit riktigt illamående denna veckan, jag som trodde det hade gått över. Men magen har växt lite nu efter att ha varit stilla så vet inte om det är för att hormonerna är i gungning som man har mer "symtomer" igen... Å då får man ju va glad om det är för att bebben växer, trots att man har lust att säga blä ibland. Glad

• Miss Olsen

Åå vad skoj! Jag tror mig med ha kännt ngt här i helgen! Men jag tycker det är svårt för det var ingen knuff och inget bubbel... det var mer som stickningar. Men det kändes som om ngt rörde sig nedanför naveln mot vänster och det kom flera gånger efter varandra. Har kännt det vid två tillfällen. Kanske är det bebben, vem vet! = D Är i v 14- 13+6.
    Välkommen CindyL! Längtar tills jag slipper min illamående! Glad

• Miss Olsen

Hej alla!

Idag fick jag äntligen gå på ett VUL! De ringde om ett återbud och sa att dom kunde klämma in mig! Å jag fick se lilla bebben! SÅ söt!!! Hihi. Hur man nu kan tycka det när man bara ser ben, konturer och liknande... Men den lilla plutten va 9cm från hjässa till rumpa och hade dessutom långa ben och armar så sammanlagt måste den varit iaf 15 cm. Vilken underbar känsla att få se hjärtat slå och den lilla sparka och sprattla runt och klia sig i ansiktet! Ser ju ut som en liten människa. Underlig känsla. Nu i v 15 så är ju allt på plats så tom jag kunde se hjärna, ryggrad, magsäck, ögon, mun och näsan i profil! Men den är fortfarande "det" för könet syntes inte. Men det gör inget, den va iaf sötast! = ) Dessutom så sa hon att allt såg helt normalt ut och då kunde hon se väldigt mycket för att vi fångade den lilla från en så bra vinkel. *LYCKA*
    Kan foglossning kännas som om man har ont i ischiasnerven? Det visste jag inte. Har fått för mig att det ska kännas i höfterna... Då är det det jag kännt av. Trodde bara jag började bli stel och skröplig! = )
    Skit i illamåendet och tröttheten! Jag mår bäst idag! = D
    Det var min lägesrapport!

• Miss Olsen

Smilla: Vad jag vet gör man UL efter v 18. Jag har ett inbokat i v 19. VUL brukar man ju göra tidigt men jag fick aldrig det så jag ringde läkarhuset i Malmö där jag gått tidigare och frågade om jag kunde få komma dit och dom skulle ringa om dom fick ngn avbokning. Jag hade lagt det bakom mig och trott att det inte skulle bli ngt men så ringde dom igår och frågade om jag fortfarande ville komma å det är klart man ville se den lilla. Men nu är det ju inte så långt till det riktiga UL. Hon sa att hon kunde göra det uppepå magen om man inte såg något vaginalt men vi såg allt! Skrattande 

Det är klart man är glad för allt man får se men det är ju roligare ju längre fram man kommer! Vår lilla plutt hade ju allt på plats, det ska ju bara växa. Så det va ju som en riktig bebbe.

Ja men där har jag också märkt det, i skinkan fast på höger sida. Så är det ischias! Glad

• Miss Olsen

CindyL: Vad jag vet så skrev man bara in uppgifterna så kom det upp... kommer inte ihåg. Men jag kan inte ändra i min presentation så jag vet inte om det är sidan det är fel på?

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö