Inlägg från: Lindarosen1976 |Visa alla inlägg
  • Lindarosen1976

BF våren 2011 i närheten av Malmö

abbi skrev 2010-10-06 11:50:21 följande:
    Folk på jobbet säger att det syns lite nu på mig! Hmm gör det verkligen det?! :)
    Jag tycker ju bara jag ser tjock ut! Haha
    Precis så tycker jag med......ser ut att ha ätit förmycket gott :) 

Sålde min lägenhet idag ( snabba ryck tog 2 veckor bara ) så nu kan vi flyttplanera och det känns helt underbart :)

Min chef tog inte min graviditet så bra.....får mindre timmar nu och alla löften som gavs innan har han "glömt" bort.....men men bebisen är klart värd mer än jobbet så jag känner mig glad endå :) Blir att leta nytt jobb efter mammaledigheten iaf.

Hoppas ni har en bra Onsdag alla töser 
  • Lindarosen1976
    Smilla skrev 2010-10-06 13:53:20 följande:
    Lindarosen1976: Bra att du tänker positivt. Men fy vilken hemsk chef!! Finns det inget att göra? Visst, man kan ju dra det till DO eller JO men risken är att man själv inte har några bevis. "Löftena" har ju säkert inte varit skriftliga t.ex. Vad har du för anställning? Är det timanställning? Då har man ju tyvärr heller inget löfte om ett visst antal timmar oftast.

Bu för sådana chefer! Jag hade nog sagt en del väl valda ord till min chef om han gjort så. Men som tur är har jag väldigt bra chefer som har blivit jätteglada och gratulerat ordentligt. De har även ställt upp väldigt bra, framför allt eftersom jag mått så dåligt under början av graviditeten. Det har ju varit lite svårt att jobba då.
    Han kommer att få höra ett par väl valda ord när jag slutar den saken är säker!

Ja jag är bara timanställd efter att ha gått in i väggen för 2 år sedan så jag valde att bara jobba ett visst antal timmar i månaden tills kroppen ville fungera som vanligt. MEN han behandlar alla anställde väldigt illa så jag är inte ensam på jobb med att tycka illa om honom.......

Tyvärr älskar jag mitt jobb och vill gärna stanna efter min mammaledighet som jag faktiskt bara tänkt ta ut tills sep-11 och sedan gå in och jobba 2-3 kvällar på jobb då pappan till bebisen väldigt gärna vill vara hemma. Men icke så nicke nu........det finns massor av företag som skulle uppskatta en bra och lojal anställd så jag har redan slängt ut lite ansökningar :)

Allt löser sig tillslut så jag njuter av de dagar jag jobbar och resten kan kvitta.........det är ju hans förlust i vilket fall som helst :) 
  • Lindarosen1976
    Miss Olsen skrev 2010-10-07 10:49:44 följande:
    Vilken idiot! Jag hade inte kunnat hålla mig!
    Det kan jag knappt MEN jag vet ju att jag är en bättre människa än honom så jag kniper ihop tills jag slutar men sen ska han få höra ett o annat :) 

idag är det dax att lämna blodprov inför kubb/nubb testet på Torsdag......puha lite nervöst men det ska nog gå bra hoppas jag :)
  • Lindarosen1976

Usch hoppas illamåendet försvinner snart, jag mår fortfarande lite illa på kvällarna men tabletterna jag fick utskrivit hjälper massor :)

Precis varit och köpt vagn :) Den vi ville ha var nedsatt med 2500:- så det kunde jag absolut inte motstå :)

Hoppas ni alla får en himla mysig helg......själv ska jag göra mig redo för att jobba 15-01 hela helgen.....känns lite trist men vad ska man göra :)  

• Lindarosen1976
    SuzR skrev 2010-10-11 13:53:24 följande:
    hej hej!
    tog blodprov imorse inför KUB testet om en vecka. Ska bli spännande att se det lilla livet:)
    annars ok, kräktes på jobbet igen....va faaan, skitjobbigt ju...gör ni också det? Trodde det skulle avta typ nu.

hur mår ni andra?
    Men usch stackars dig, hoppas det går över snart. Jag mår fin fint, tabletterna mot illamåendet är verkligen toppen :) 
    Ska på Kub testet på Torsdag.....känns spännande och lite nervöst. Imorgon bär det av till Ullared, ska bli skoj och tänte handla en del basic saker till bebisen, man kan ju inte låta bli :)

• Lindarosen1976
    SuzR skrev 2010-10-11 14:49:34 följande:
    ja jag vet, jag tänker varje gång att jag ska fixa nåt mot mitt illamående men så tänker jag 'äh, det går snart över'...

ul tid..rul, nupp och kub..jag är förvirrad, vad är vad???
    ultid= ultraljud
    rul= rutin ultraljud
    Nubb/kubb= testet dom gör för att se om det finns risk för down syndrom etc

Be att få tabeltter om ditt illamående inte släpper! 
  • Lindarosen1976

Men gud ställer dom knasiga frågor vid inskrivningen??? Vi ska dit imorgon :)

Igår var vi i Ullared......my god alltså jag skulle kunna handla mig halvt fördärvad där ........fick med mig hem en massa bra saker till mer än 50% av priset här hemma och blivande mormor handlade så jag trodde hon skulle tvingas ta bussen hem :) 

Hoppas ni alla mår bra trots vinterkylan ute :) 

• Lindarosen1976
    Peecock skrev 2010-10-13 10:23:20 följande:
    Bm - Tar du några droger ?
    Jag- Nej
    Bm- inte på helgen heller?
    Jag - ehh....nej inte det heller...

det var det konstigaste under mitt inskrivningssamtal
    Men gud vilka frågor :) Då vet jag vad jag har att se fram emot imorgon hahahaha
  • Lindarosen1976

Jag köpte bla:

Babywatch för 349:-  babyland tar 700:- för samma
    Brioleksaker i trä för 79:95 st  Har sett för mer än 149:- i leksaksaffären
    Bodies för 19:95 samma på H&M för 79:-
    Pyamas för 34:95 samma på Lindex kostade 119:-
    Totte, Emma o Max böckerna för 39:95 ca pris här hemma mellan 60-80:-
    Barbapappa filt och snutte för 49:95 H&M tar mer än 100:-
    Barbapappa mobil till sängen för 249:-  såg den på nätet för 399:-

+ massor av andra saker :) Skulle kunna handla mer men vi ska åka upp när vi vet könet :)

• Lindarosen1976

Hej alla töser.

Hoppas ni haft en bra helg, vi var på inskrivning och kub/nubb test i Torsdags och allt gick fin fint :) Blev tillbaka flyttad 1 vecka så beräknad datum är nu 18/4 :) Bebisen låg inte stilla 1 minut och vi skrattade åt alla konstiga rörelser den gjorde där inne......helt underbart att se. Ska tillbaka den 29/11 för att se om det går att se könet då :)

Abbi var stod du på loppis någonstans???? Vi stod på marknadsbörsen heter det nog vid Möllan för ett tag sedan och tänkte stå där igen om 2 veckor......fick sålt en hel massa :)  

Idag ska det slutstädas i lägenheten och sedan blir den överlämnad på Torsdag......så himla skönt :) Sitter och väntar på att sambon ska ringa om en lägenhet vi tittat på och vill ha........3:a i Hammars Park med uteplats.......det hade varit så himla skönt att få den :) Vi vill ju flytta härifrån snart då grannarna snart gör oss tokiga......och jag saknar Limhamn :)

Ha en mysig Måndag alla :) 

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö