Inlägg från: Lindarosen1976 |Visa alla inlägg
  • Lindarosen1976

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Abbi: jag skickar ett privat meddelande :)

• Lindarosen1976

Miss wiren: Han har faktiskt rättigheter, jag har jobbat som chef i Danmark o vet hur det ligger till :) Läs igenom hans anställningsavtal NOGA o kontakta sedan " det faglige hus" dom hjälper till i sånna här fall för man kan inte få sparken o gå samma dag! Inte ens i Danmark är det lagligt! Han låter som en exemplarisk anställd så hitta jobb kommer inte bli problem tror jag men medans han letar kan ni få hjälp o ska ha det.......uppsägningstid el ekonomiskt under tiden är han berättigad till garanterat!
    Kram 

• Lindarosen1976
    Misswiren skrev 2011-01-12 15:36:03 följande:
    Okej. Tack för hjälpen, ska genast kontakta dom.

Pratade nyss med C och han sa att 3 är sluga och listiga.
    När han blev anställd där fick han skriva på vad som serverades för att få jobbet.  Han kommer inte alls ihåg vad som står där. Ska försöka hitta sin del. Han har flyttat 4 ggr på 5 år, så han e lite rädd han inte ska hitta de. Måste väl kunna begära en kopia av nåt slag?

Enligt 3 va de bara att packa och dra. Fick ingen vettig anledning till varför dom valde bort honom. Men som sagt, fått reda på att dom snackar massa skitanledningar på jobb om varför han fick gå. Är de lagligt? Att inte berätta för den anställde varför han får gå, men sedan snurra runt skitsnack för att dom inte ska verka som boven.

Vi kommer aldrig klara oss utan erstättning av nåt slag 

:(

NEJ det är inte lagligt det dom gör, är han medlem i ett fackförbund så kontakta dom ASAP! Be 3 skicka kopia på anställningsbeviset, det måste dom göra om han begär det. Har han a-kassa så kontakta dom med. Viktigast när man jobbar speciellt i Danmark är just a-kassan.......är han inte medlem se till att han blir det direkt, det kan han bli även utan jobb nu. Dom brukar vara hjälpsamma som bara den :) 

Vilka idioter alltså..........så var det på min gamla arbetsplats med men jag vägrade låta dom behandla folk som skit!
  • Lindarosen1976

Tycker inte heller att 7 kg är speciellt mycket......klantig barnmorska!!!! Skit i det o njut av din graviditet. Ni är minsann duktiga som motionerar så mycket :) jag är fan en riktig soffpotatis hahahaha. Promenerar massor men annars njuter jag mest av att göra sådant jag gillar :) 

• Lindarosen1976

Första här med :) 

Äntligen på plats i nya lägenheten och jag bara njuter av att gå och pilla och dona :)

Har de senaste dagarna haft extremt ont i ryggslutet och börjar oroa mig för foglossning :/  Åhhhh jag vill verkligen inte ha det pga mitt jobb som kräver 8-10 timmars stående pass.....o massa spring i baren. Ska till BM på Fredag så får kanske prata med henne om det.

Jag tänkte på om vi alla inte kunde ta en fika ihop innan alla föder???? vad tycker ni? Ni får alla gärna komma ut till oss om ni vill :) Jag menar kaffe o bebisprat kan väl bara vara kul :)

Ni som är intresserade kan väl skicka privata meddelande så kan vi bestämma en datum då alla kan :)

Ha en mysig Tisdag alla :)  

• Lindarosen1976

Idag har jag gjort glykosbelastningen :( Fy tusan så äckligt det va trots massa lime i HU!
    Men allt va bra och jag fick ett värde på 5,2 så det känns himla skönt.
    Har tydligen drabbats av foglossning så det blir att försöka dra ner lite på mina långa jobbpass.......Thea mådde hur som helst fin fint där inne och jag fick väga mig.......4,8 kg har jag gått upp :)
    Känns otroligt att jag inte lagt på mig mera men det kommer nog lite mer nu den sista tiden :)

Jag vill också till Ullared :) Handlade massa i höstas när vi var där......hinner nog en tur till innan Thea kommer :)

Vad är det för kurs ni ska gå på hos försäkringskassan???????? 

• Lindarosen1976

Jag har köpt ett täcke och en kudde till vagnen, frågade runt bland vännerna o dom tyckte åkpåse i April va lite för varmt.......så jag kör med täcke :) Man kan ju alltid slänga på en filt om det skulle vara kallt ute :)

Imorse vaknade jag av att min mage va enorm hahahaha. Galet att den kan ha växt på natten men syrran som va här igår och färgade mitt hår sa att jag ser nog inte själv hur stor mage jag har :) Hahahaha ja man blir nog lite hemmablind tror jag :)
    Sitter o funderar på och gå o sola lite, känner mig mest blek och tjock och så vill jag inte se ut på förlossningen :) frågade min BM om solning o hon sa att det var okej om man inte fällde ner solhimmeln och la något över magen som skydd :)

Går in i vecka 29 idag och gud nu rusar tiden iväg tycker jag........har 5 vänner som fött nu och herregud man vill bara att hon ska komma NU :) Tur man har haft många bebisar att "öva" på för nu börjar jag bli lite nervös att man tex ska göra en massa fel eller inte klara av allt : /

Hur mår ni andra? Jag köpte ett foglossningsbälte i helgen och det hjälpte jätte mycket när jag jobbade så nu tror jag att min kropp kommer orka jobbet fram tills mitten av Mars iaf :)  

• Lindarosen1976
    Peecock skrev 2011-01-24 11:25:48 följande:
    Blev precis tillfrågad om att gå på konsert på fredag......
    Det är en dödsmetall konsert ( min sambos kompis som spelar) och hela innandömmet brukar dundra av basen. God idé eller stå över?
    Gå dit o roa dig såklart :) Det är inget bebisen tar skada av!
  • Lindarosen1976
    Paulamaula skrev 2011-01-27 17:09:27 följande:
    Så vidare det inte har ändrat sig! ;)
    Vem var det som hade köpt brio go?
    jag har köpt Brio Go :)
  • Lindarosen1976
    Paulamaula skrev 2011-01-28 09:35:47 följande:
    Jag är inne på den nu...vi har fortfarande inte köpt vagn men det lutar åt den vagnen nu...vad fick ni ge för er? Dom har kampanj nu på babyringen ligg och sittdel för 5995:- dock endast i svart.  Köpte ni babyskyddet till?
    Vi köpte vår för 6499:- på g-knapp i oktober hahahaha. Svart med stålgrått chassi och den är ursnygg :) Japp vi köpte babyskyddet till och det kostade 1895:- på babyland.Vi va på babyringen i helgen o såg deras erbjudande :) KÖP DEN!!!!!!!

Alla våra vänner som har eller har haft den är jätte nöjda :) Jag älskar den redan utan bebis i hahahahaha :) 
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö