• SuzR

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Smilla skrev 2010-09-17 13:35:02 följande:
    MissWiren och jag har gått i samma klass i många år (förskola till 6e klass) så det är verkligen länge sedan. Och du och jag SuzR har sjungit i samma kör i många år samt att min mamma och din pappa har jobbat ihop. RInger det en klocka? Har jag rätt?
    oj!! Samma kör..det gjorde ju jag med Abbi också! Din mamma och min pappa...jobbat ihop *tänker så det knaaaakar*,..fler ledtrådar!
  • SuzR
    Smilla skrev 2010-09-17 13:46:59 följande:
    Då vet jag säkert vem Abbi är också men vi båda har ju bilder som inte avslöjar utseendet =)

Fler ledtrådar...hmm....just det ja. Vi har sjungit en duett ihop på Vångaskolan ur en musikal.....(Chess). För visst är det du?
    ahaaaaaa när du sa det så vet jag precis! Grattis till graviditet!!! Så roligt! 
    ps. du har helt rätt:)

åhh chess, det minns jag!
  • SuzR
    Smilla skrev 2010-09-17 13:58:34 följande:
    Grattis själv! Det är så spännande men ändå så nervöst. Jag vågar knappt hoppas än. Jag går in i vecka 12 på söndag och vet att det såg bra ut i förra veckan men man önskar ju att man skulle kunna kolla hur pyret mår varje dag  =)

Såg att du bor i Slottstaden. Själv bor vi i Rörsjöstaden.
    tack! ja det är jättekul, jag är inte särkilt nervös just nu men det kommer kanske. Jag tar det mest lugnt:) jo man vill ju hela tiden veta vad som händer och jag vill också gärna att tiden ska gå fort så det är 'safe' (fast jag har redan berättat för de flesta....)
    rörsjöstaden - mitt andra favve område efter slottstaden;)mysigt!
  • SuzR
    Smilla skrev 2010-09-17 14:26:21 följande:

Jag önskar att tiden rusade fram tills man kan känna liv därinne och att känna att magen växer. Hittills har jag bara gått ner i vikt....  Vi kom hem från vår bröllopsresa i Thailand i augusti och då vägde jag lite mer. Vi fick reda på det sista dagen på resa och vi var borta i en månad så vår är en liten thailandsbebbe  =) 

Men då borde jag veta vem Abbi är också kanske? Vet jag det?

ja precis! min mage är bara svullen men har inte gått upp något fast det säkerligen ser ut som det. Jag är heller inte heller sugen på nåt (jo på typ saker jag inte ska äta som getost... och gravad lax) och jag har inte vart hungrig sen jag plussade..men det kommer nog!
    åh thalandsbebis, vad fint:)
    japp japp du vet säkert vem abbi är. Hon gick också i kören....
  • SuzR
    Peecock skrev 2010-09-17 11:36:57 följande:

Vaknade med ett ryck imorse och insåg att jag inte gått upp och kissat inatt som jag gjort nu sedan en vecka tillbaks varje natt. Brösten känns inte lika ömma.....

Inte jätte paranoid än, men jag är glad att jag bokat ett tidigt ultraljud i nästa vecka så man kan sluta känna efter så mycket.

Abbi, jag vet var din brevlåda bor...typ :) men Suzr...hmm..vem kan detta vara?? :) Vet denne Suzr vem jag är? Isf..ytterst orättvist :)

jag känner igen dig pyttelite, du ser bekant ut men jag måste nog gå tillbaka till skolkatalogerna...haha
  • SuzR

VUL är det man gör för att fastställa graviditet eller? För att se om det är något där? Jag gjorde mitt på slottstadens läkargrupp

• SuzR
    Miss Olsen skrev 2010-09-20 13:36:20 följande:
    Ja precis. Ett vaginalt ultraljud som kan göras tidigt. Men vilka dumhuven! Jag har ringt dit för att jag gått hos en barnmorska där när jag bodde i Malmö men hon målade ut mig som dum i huvet för att jag ville göra ett VUL. Hon såg ingen mening i det och tyckte det var synd att "alla unga" nu för tiden bara går runt och oroar sig! Hon verkade inte alls förstående över att det kan kännas skönare att se hjärtslagen, utan att man för den sakens skulle går runt och oroar sig... Ibland blir man trött.
    Men jag får väl ta det som en kvinna! Cool
    men oj! vad konstigt. Detta plus en del andra prov och tester  'ingick' i första besöket. Klart man vill se det lilla livet! Och det vill väk barnmorskan med?!?
  • SuzR
    abbi skrev 2010-09-20 15:34:19 följande:
    Oj vad ni har skrivit! :)

Smilla: jag sjöng i kyrkokören också! ;) och jag gick på Rosentorpskolan precis som yeahcarro skrev! Bodde på fågelgatorna! S T I N À heter jag! Hihi

Jag går också på Capio Citykliniken, har varit där en gång bar på VUL! Ska inte på inskrivning förän i vecka 15!
    Idag är det vecka 12!!!!!
    ååhh vecka 12 coolt. Asså min mage..är så svullen och idag har jag ett 'tummy tucking anf hip tucking' linne och fan vad det sitter åt! Önskar det kunde synas på riktigt istället för att bara vara svullen...
    jag vet varken ut eller in, enligt alla grav kalenderar har jag nu gått in i vecka 10 (med bf datum 24 april som dokorn sa) men enligt doktorn förra veckan var jag bara i typ v 8+4 eller om hon sa  7+4...jaja jag får fråga igen när jag ska på inskrivning om en vecka...
  • SuzR

Vi ska inte ta reda på vad det blir för kön. Dels vill inte min sambo det och då får jag gå på hans linje..det funkar ju inte att den ena vet men inte den andra....och det är helt ok för mig med - det får bli vad det blir! Men om vi får ett barn till kan jag tänka mig att ta reda på vad det är för kön!
    Smilla: ja jag får kolla med bm nästa vecka hur det ligger till med veckorna, de mätte ju fostret och utgick därifrån så jag avvaktar! :)
    hur gör ni med träningen? Jag har mitt gymkort kvar som går ut i november så jag tränar lite då och då på gymet på crosstraining och step maskin men tar det ganska lugnt...på något löjligt sätt är jag nojjig fast jag vet att det är ok att träna...som sagt, tränar ni?

• SuzR
    abbi skrev 2010-09-21 09:59:18 följande:
    Jag har också mitt träningskort och det bara står o h tickar pengar! Funderar på att säga upp det, och istället börja simma eller ngt sånt? Någon som är sugen?

Namn är skitsvååårt! Speciellt pojknamn!

Har ngn berättat på jobbet än?
    Jag väntar minst 2 veckor till! :)
    ja jag kan tänka mig det!Eller typ gravid yoga fast kanske lite senare...finns mamma gym klasser på friskis jag tänkte jag kunde gå på!

hehe ja vissa vet på jobbet vissa inte...
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö