Inlägg från: Paulamaula |Visa alla inlägg
  • Paulamaula

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej!
    oj här snackas det vagn...vi har provat lite olika men har varit supernöjd med vår phil and teds som vi hade när Kian föddes. Den är oehört smidig och lätt att köra. Nackdelen är dock att barnet ligger så att man inte ser det och för långt ner...så jag började titta runt på annat...men så hittade jag på nätet att dom har kommit med en en hårdlift som man sätter på "sittdelen" så det blir som en vanlig vagn....så nu är vi sugna på den...men jag har inte sett den i verkligheten ännu...... får väl ta mig till stan och kolla läget...!

Bebisen känner jag oftast dagligen genom små puffar/buffar och jag vill bara känna mer....det är så mysigt! Lite mer än en vecka tills Rul o det skall bli så kul om man kan se vad det är för något...mannen är tveksam om att vi skall ta reda på det men jag vill så gärna vara förbered. Kan vara bra att syskonen vet också...lättare för dom?!

Ikväll skall jag träffa mina härliga tjejkompisar och vi skall gå ut och äta. Skall bli så kul! jag har verkligen varit osocial dom sista månaderna....
    Hur är allt med er?

• Paulamaula

MJB vad kul! En liten tjej! Inte illa att bli framflyttad heller!
    På Måndag är det min tur, då är det dags för UL hoppas att dom kan se vad det är för något...tror att det är en kille men det kvittar vad det är för något då vi redan har en av varje!

• Paulamaula

Hej! Nu har jag varit på ul och fått reda på att vi väntar en liten tjej! Nu börjar namnjakten då vi inte hade några namn på lager! Bm var jättenogrann o besöket tog nästan en timme! Blev tillbaka flyttad några dagar till den 8 april är det beräknat! Känns som man går omkring på små moln nu!!!! Så himla mysigt att få se underverket igen!!

• Paulamaula

Är det någon som har några fina förslag på flicknamn; jag gillar Nova, Ellie, Ida men har inte fler namn på lager...mannen gillar Hanna men det är ganska vanligt....Så snälla hjälp mig!

• Paulamaula

Julia heter vår stora tjej! Det är jättefint!

• Paulamaula

visst är det?! men vissa tänker på Nova-lund men strunt i det...ingen annan som har några förslag??

• Paulamaula

Hej! Kan tipsa om ni inte redan varit där... Babyringen har flyttar till en större lokal efter Jägersro center brevid macken mitt emot e-center och dom hade några rikitigt bra erbjudande på vagnar, bl.a. Brio som jag är lite sugen på... Var sjäv med barnen så jag köpte inte nått men sugen var jag allt, bilbarnstolar och allt möjligt hade dom på kampanj...

Jag har inte köpt något till bebisen förutom en liten snuttefilt.... Man kanske skall börja snart?! Vilken brio sort hade ni köpt som har köpt vagn? Jag är liten sugen på Urban jungle.... Oj det blev en del från mig!

• Paulamaula

Ang. brio igen...vad är den stora skillnaden på go och sing? Ser på blocket att att g-knapp har erbjudande på den nu....men jag har inte rätt ut skillnaden...är go mindre och smidigare? Var som sagt på babyringen och tjejen (hon hade inte alla hönsen hemma..) hon kunde inte fälla den utan fick kalla på en kollega så jag blev lite skeptisk...vill ha ngt som är lätt att fälla och få snabbt in i bilen och då det är jag som skall använda vagen mest så tycker mannen att det är upp till mig att välja vad vi skall ha...usch vilken jungel...men man har lite tid på sig...he he! Är halvvägs nu! Har gått in v 20 och det känns så skönt! 
    Hur har det gått för er som varit på ul?

• Paulamaula

Hej! Grattis till pojken Smilla!
    Var inne och kollade rund och sund (har gått där tidigare på babysim med båda barnen) men kunde inte hitta ngt schema för nästa år, skrev ett mail men jag lutar nog mer mot feb-mars ngn gång...beroende på hur långt gången man skall vara...Har hört oehört gott om vatten gympan och tänkte att jag skulle unna mig det denna gång!

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö