Jag kommer att sakna min mage när bebisen har kommit... Förutom att jag också har fått tillbaka en massa finnar så gillar jag min gravida kropp. Jag fasar däremot lite för hur den kommer att se ut efter graviditeten. Hoppas att degmagen försvinner ganska fort...
Jag har hämtat ut gravidlådan från Apoteket idag. Jag har svårt att se att grejerna ska vara värda 500 kr som de påstår men en del bra grejer innehöll den i alla fall (en nappflaska, 2 gamla tidningar, tuggummin och några prover babyvårdsprodukter).
Är det bara jag som fortfarande sover en del på rygg? Jag hoppas att det inte skadar den lille på något sätt, men vad jag har hört så mår man själv illa om barnet trycker mot kroppspulsådern. Annars sover jag mest på sidan med en kudde som stöd under magen. Jag köpte en "dreamgenii"-kudde för några månader sedan men den tycker jag är överskattad. Det funkar minst lika bra att använda vanliga kuddar som stöd.
Jag använder också stödstrumpor varje dag! Det är riktigt skönt (men nä, kanske inte så sexigt :)).
Smilla, var ska du på massage? Jag är också sugen på att gå...