BF våren 2011 i närheten av Malmö
Vår kille blir också arg ibland när han äter. Många gånger tror jag att det beror på att han egentligen är mätt men vill ha närhet och behöver tillfredsställa sugbehovet. Då vill han ta bröstet samtidigt som han blir arg när det kommer mjölk! Vid dessa tillfällen funkar det oftast att ge honom nappen istället. Ibland blir han även sur när jag ger honom det "dåliga" bröstet eftersom mjölken nog rinner till långsammare vid detta. Så det kan bero på lite olika orsaker hemma hos oss och vi har lärt oss (någorlunda iaf) att tolka honom efter hand. Om det kan vara till en tröst så tycker jag att andra månaden har varit mycket enklare än den första. Man både känner honom bättre (och han oss) och han är mycket gladare och nöjdare under sina vakna stunder. Han är även mer självständig och behöver inte bli buren, äta eller ligga i en rullande vagn för att vara nöjd (riktigt så illa var det nog inte, men ibland kändes det som det!).
Nu har vi fått sova oavbrutet till ca kl 5 två nätter i rad. Håll tummarna att det blir en tradition! :)