Inlägg från: Misswiren |Visa alla inlägg
  • Misswiren

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Godmorgon alla :)

Äntligen helg. Även om de är jobb imorgon för min del. Blä.

Igår va vi hos BM. Lyssnade på hjärtljudet och allt som hör till. Vilken känsla att höra honom sådär, nära lixom.
    Han låg på 145 slag i minuten, vilket va normalt. SF-måttet va på 25 cm och hade gått upp 5 kilo sedan inskrivningen.
    Kändes rätt okej faktiskt. Har ju svullat godis varje kväll, haha. Så trodde de var minst 10 kg.

Har snart gått 25 hela veckor. 24+5. Galet va tiden går snabbt ändå, eller hur?
    Nu har vi alla våren att se fram emot. Snön smälter, knopparna gror, fåglarna kvittrar, ljusare om kvällarna och såsmåningom kommer grillen fram. Och vi alla sitter där med våra stora magar och frossar grllat kött, hehehe.

Känns som jag längtar ihjäl mig.

• Misswiren

Oxå 2:a barnet för mig. Har en son som blir 7 år och ska få en till son den 1:a Maj )

• Misswiren

Det där blev knasigt, men förstod va du menade

Jag e helt klart med på att träffas. Även när bebisarna är här och man går hemma och dräller, så vore de kul att ha någon/några att drälla med ;-P

Perfekt årstid vi föder, så helmysigt att sitta i parken och dricka Latte, hehe.

Ska vi säga att vi träffas hemma hos Lindarosen eller att vi möts på ett trevligt café?`

:)

• Misswiren

När jag födde min son fanns där patient hotell (2004). Har dom lagt ner de? Isf är de värdelöst. Jag som lider av svår panikångest måste ha min man nära mig och skulle aldrig klara av att sova ensam eller med ngn jag inte känner. Usch!
    Jag bor 5 min från Lund, så blir där denna gången. Men hade oavsett ändå tänkt åka hem samma dag. Har redan gjort de en gång så de lär sitta i ryggmärgen
    Sover hellre hemma än på "hotell".

Usch, nu e de jobbdax.

:-P

• Misswiren

Vad kul att så många ska till Ullared :)

Jag och mannen är där 2 ggr om året, och jag har alltid varit de.
    Han tycker konstigt nog att det är kul, och mysigt att gå där, haha. Jag är väl lite sådär, "familjeutflykt känsla", men KUL är det inte

Vi funderar starkt på att åka dit innan löning. Typ Söndag eller Måndag. Jag är en stressad person, och även om det är 3 månader kvar, så känns de stressigt. Antagligen för att så mkt ska inskaffas och att mannen nu är arbetslös och oron över pengar framöver är stark. Ber till gud han får jobb snart igen. 

Måste ju skriva en lista, kommer knappt ihåg vad man ska ha. Ngn som har en lista som vill dela med sig?

En sak e säker denna gången iaf. En vällingvärmare. 4 minuter, sen är de lagom varm välling med alla vitaminer kvar och dylikt. Jag kan inte amma, så kommer börja med ersättning direkt.
    Undrar lite hur man gör på BB då? När Lillen kommer ut, så lägger dom allitd barnet vid bröstet, men det kan dom inte göra denna gången, ska man då ha flaskan brevid eller va fassen?

1000 funderingar kring allt.

• Misswiren

Hittade en bra och lång lista på nätet. Googlade bara och fanns 1000 olika. Dock kunde man stryka ca 40% av allt. Fanns mkt att inskaffa senare när barnet är äldre. 
    Men jisses vad mkt det är som man ska inskaffa, hehe.

Ska bli kul och åka dit, hoppas dom har allt man söker
    Ska definitivt kolla in deras blogg, kul ju.

Ja, får höra med henne. På bb måste dom ju vara förbereda och allt står i min journal, kan man ju tycka. 

Vällingvärmare är en manick som man stoppas flaskan i, och så tar de ca 4 minuter att få den 37 grader (tror jag det va) och så slipper man oroa sig att den är för varm/kall, plus att vitaminer blir kvar (vilket tydligen skulle försvinna en del i micron läste jag).  Finns en del olika, men litar på Avent, då jag vet det är bra grejjer.

http://www.littlekidscorner.se/sv/product/1547/Avent-Vallingvarmare

Kostar en del, men är säkert värt varenda öre. :) 

• Misswiren

Välling eller mjölkersättning av ngt slag kommer du garanterat ge ditt barn, om inte nu, så när barnet blir äldre och inte klarar sig på din mjölk.

Om du väljer att amma heltid, så brukar man inte behöva ge ersättning oxå. Det beror på om du kommer kunna amma, har tillräkligt med mjölk mat så bebisen blir mätt och går upp i vikt.
    Alla faktorer spelar roll.

När barnet blir äldre så brukar man variera mellan välling och barnmat, och eventuell amning om du planerat göra det en längre tid.

:)

• Misswiren
    MissElla: Hej på dej :)

Vad kul med en tösabit på 4.e försöket. Jag väntar mina 2.a son och intalar sambon att försöka tills en flicka bestämmer sig att bli vår. Haha. Fast är så lycklig med 2 söner oxå förståss.

Jag går oxå hemma och dräller en del. Är sjukskriven 75% pga foglossningar och problem med rygg/nacke.
    Så har såklart di för en fika då och då. 
    Vi här på tråden bestämde även att alla skulle träffas nångång innan födslar och såklart efter.  
    Men eftersom vi bor så nära varann (Kävlinge för min del), så träffas jag gärna på fika nångång spontant oxå.

Hur gamla är dina söner? Min blir 7 år i år. 

Abbi: Det va en bra fråga. Satt o funderade på de. I våras va de ju "kallt" i Maj månad, men kanske blir jättevarm i år. Så är det samma skitvår som i fjol, så blir det ett täcke med påslakan, annars bara en tunn filt, eller endast påslakanet :) 
  • Misswiren

Gokväll alla.

Vad mysigt det kan vara att sitta och prata vad man ska inskaffa och allt till den nya bebisen. Känns som evigheter sedan.
    Och nu föder vi e sån perfekt tid på året så vi har redan planerat så mkt vad som ska göras och när.
    Dopet är redan i mina planeringar. Vem ska komma och hur ska vi ha de. Så himla kul. :)

Det enda jobbiga just nu är valet av dopklänning. Jag är extremt tradionell av mig & uppskattar det oändligt.
    Min älskade man har inte haft, på väldigt länge, en bättre kontakt med sin mamma. Det är så mkt som är infekterad där sedan hans barndom. Sprit, misshandel, förnedring, gud vet vad. Han har berättat sånna saker från sin barndom att mina tårar har sprutat och jag haft lust att åka till henne och ge henne en omgång. (Associerar för mkt till min egen son). Hon har en del psykiska problem, som gör att man håller avstånd. Jag har försökt att göra så vi träffar henne mer, bjuda på middag eller nåt åt det hållet, men Chistian undviker de helst, förståligt.
    Jag har träffat Lena (som hon heter) 3 ggr sen vi började dejta. 
    Det jag skulle komma till är att hon (hon skriver 1 brev i månaden, det är deras kontakt) i ett brev nämde att vi kunde komma och hämta dopklänningen när vi ville. Jag blev lite paff och frågade såklart runt omkring de. Vad är de för klänning osv. Jo, dom har oxå släktklänning, eller ja, som hennes 3 söner haft. Inga andra barnbarn eller kusiner. Vår dopklänning har alla vi 4 systrar haft, våra kusiner och våra barn. Alla namnen är fint graverade i klänningen och den betyder så mkt för mig.  
    Jag känner ändå ett stort dåligt samvete om jag inte använder Christians klänning. Vi har inte direkt pratat om de, utan skjuter upp på de.

Vad hade ni gjort i denna situation? 

• Misswiren

Yeahcarro: min syster blödde som bara den från vecka 30. Men det va ingen fara, bara moderkakan som låg snett på nåt sätt.
    Lycka till idag och oroa dig inte för mkt. Det är många som blöder under graviditeten, tidigt som sent.

Suzr: Ja, det är riktigt jobbigt beslut. Ska försöka ta upp de med mannen. Jag själv skulle gjort väldigt mkt för att få ha min/vår klänning, mkt för att sonen min haft den. Men kanske kan komna på nån lösning på nåt sät. Man e ju 2 om det.

Fy så trött jag är. Varit uppe sen kl 06.30, för att köra i lämna sonen på skolan. Stötigt när man själv inte börjar jobba förrän 10.30. Har suttit på ett café och ätit frukost för att dra ut på tiden, hehe. Och nu sitter jag i bilen utanför jobb och lyssnar på radion. Ska strax gå in.

Igår blev de bestämt att de blir Ullared för oss på tors. Som det ska handlas saker till lillebror. Mysigt.
    Ngn annan som oxå bestämt sig att åka snart?

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö