• Peecock

BF våren 2011 i närheten av Malmö

SuzR skrev 2011-03-17 16:16:46 följande:
    1,5 kg är ju inget alls!! Vad irriterande att bm ska tjata om vikten. Det gör aldrig min bm, jag klargjorde för länge sen att jag slutade träna rätt så omgående för det var tråkigt och jag kände mig omotiverad. har ju gått på vattengympa för gravida men jag vet inte ens om jag har nämnt det för henne...nåväl, skitsamma. Huvudsaken är ju mer att barnet växer och att hjärtat slår bra osv..att blodtrycket är ok.
    haha jag får be min sambo knyta mina skosnören åt mig. rätt skönt att slippa! det trycker på rätt mycket nedåt nu, så jag blir kissnödig och ibland gör det riktigt ont när huvudet 'mejslar ner sig' som bm sa.
    Ja det är väldigt irriterande, men jag kastade in handduken när jag var där och sa till henne att jag gör mitt bästa och det får faktiskt räcka för nu! 
    Jag tyckte det blev jättetrist att träna för jag vågade inte riktigt ta i och jag kände bara att jag underpresterade när jag var där. Hoppas på att få till lite pass senare i sommar, det ger mig så jäkla mkt glädje att träna.

Jag känner också av trycket neråt och vissa rörelser kan göra riktigt ont faktiskt, revbensgymnastik är poppis just nu. Känns som urinblåsan min är lite irri den med....det kan också göra riktigt ont numera när den får sig en känga.
  • Peecock

Jag både längtar och inte längtar tills den dagen jag ska gå hem. Konstigt att inte komma till jobb och utgöra ett syfte liksom...ja det är inte så konstigt när man jobbat nonstop i nästan 10 år och helt plötsligt inte ska jobba på 1,5 år .

Min Bm kan dra ngt gammalt över sig....tur jag slipper träffa henne mer än nödvändigt ! Jag får verkligen försöka skita i vad som står på vågen så jag inte stressar upp mig igen !

I fredags satt jag och väntade på min sambo utanför träningslokalen. Innanför var där massa tränande människor och jag började nästan gråta :) Saknar det så himla mycket ! Vet att jag kommer komma tillbaks någon gång! Började fundera på hur man skulle få ihop det om man ammar. Min sambo har också frågat om hur jag tänkt. Att jag ammar, att jag pumpar ut så han också kan ge mat...eller hur jag tänkt. Jag har inte tänkt på det särskilt mycket . Bara att jag vill gärna amma.
    Men ni som ammat innan.... kan man göra både och? Amma och pumpa ut  och ge i flaska? Om jag t e x vill åka och träna och bebisen heeelt plötsligt vill äta trots att jag ammat innan. Kan man då bara använda sig av nappflaska tro ? Vill ju förståss inte att hon ska rata bröstet sen....
    Jag jag förstått så är amning heligt ..... överallt står det att man ska stoppa bröstet i munnen på bebisen så fort den gör ett ljud. Ja ...vara levande napp helt enkelt ! Att man inte kan skämma bort bebisen med närhet.
    Så om jag skulle fråga en bvc sköterska skulle hon väl säga att jag inte ska använda mig av nappflaska.
    Har hon rätt eller är det några av er som har koll?

• Peecock

Planer och önskningar kan man iaf ha såhär innan:)  Jag vill ha en grund idé men jag känner såklart som du, med reservation för ändringar.... man vet aldrig vad man känner och tänker när man står där ! Men min tanke har iaf varit att så fort jag får börja träna upp kroppen igen med skivstångspass,cirkelgym på friskis & svettis. Konditionsträning=viktminskning har jag tänkt får komma från prommenader + jogging.
    Jag skulle vilja få till 3 tim / vecka med skivstång/cirkelgym.... sen HUR det ska gå till.. det vet jag inte.
     Det är min önskan iaf !! Sen får vi se hur det blir .... om det inte känns bra alls så pass-träning vänta tills jag inte ammar längre.  Annars får jag väl köra lite hemma :)

• Peecock
    Något jag säkert kommer att testa lite längre fram inför kvällsmatningen är nog ersättning. Många barn blir inte helt mätta av bröstmjölken och behöver därför äta flera gånger under natten. Ibland kan det hjälpa att ge ersättning istället som sista mål inför natten, då kan bebisen (oftast) bli mer mätt och därför sova både bättre och längre.  
    Det där vet jag att min arbetskamrat gjorde med sin dotter. Somnade för natten kl 19 med amning, vaknade hela natten och ville ha mat. Men efter ett tag började dem väcka henne kl 23, gav ersättning...sen sov hon som en stock. Verkade vara lite hysch hysch om detta dock...
  • Peecock
    abbi skrev 2011-03-22 15:22:30 följande:
    Vi var på andra tillväxtultraljudet idag och vår lilla BUS unge hade gjort tvärtom! Han har vänt sig med rumpan neråt.... :( så imrn ska vi på vändningsförsök och hoppas han går med på det! Åhh!
    Annars blir det väl snitt...
    Hoppas vändningsförsöket lyckas imorgon!! Ska tänka på dig massa massa massa!!
  • Peecock
    abbi skrev 2011-03-23 03:58:31 följande:
    Undrar vad jag gör vaken nu? Haha vaknade o kunde ej somna om!

Cathie: tack för bra ord.. Precis så känner jag också. Man vill ju vara lyckligt ovetandes om när förlossningen startar MEN skulle det nu bli KS så blir det!! Jag vill helst föda normalt men inte om han ligger i säte..
    Oj som vi pratade om dig igår kväll hemma !! Var en riktigt ögonöppnare...
    Och just det där som Cathie skriver....att inte veta när det ska börja är nog min sköld ! Tänk att veta vilken dag det ska ske? Meeen som sagt, man klarar det också !! Blir nog en liten chock...och sen vänjer man sig vid det.  Du kommer fixa det oavsett hur det blir . Hoppas att vändningsförsöket lyckas idag. Kram på dig
  • Peecock

Vi har inga planer direkt....bara njuta av svensk sommar, men på hemmaplan!

Själv då?

• Peecock
    SuzR skrev 2011-03-23 09:30:59 följande:
    vet inte! Planen var att hyra stuga genom sambon jobb som man då ansöker om men vi fick avslag :( så nu har vi inga planer alls! Kanske åker upp till stockholm en sväng och hälsar på vänner men det är svårt att veta med bebisen...alltså, jag har ju aldrig rest med en 3 månaders bebis innan. Så jag blir lite osäker på vad man 'kan' göra och inte och vad som blir jobbigt och inte...samtidigt som det skulle vara kul att ha någon sorts plan!
    Hm...ja just det ja ! Sthlm finns ju, mina föräldrar har en lägenhet där på kungsholmen som man skulle kunna semestra i.  Frågan är ju som du också säger...hur reser man med en 3 månaders? ....
  • Peecock
    Cathie skrev 2011-03-23 09:32:55 följande:
    Jag ska gifta mig utomlands i sommar, så vi kommer ha fullt upp m ALLT... Men det blir säkert bra!

Håller tummarna idag Abbi, hoppas busen är medgörlig!
    Vad härligt !! Grattis till bröllopet!
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö