• Peecock

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Ja stackars oss :)
    Jag ser förvisso fram emot att bli tre men med viss skräckblandad förtjusning.... jag har första gångs nerver helt klart!
    22 dagar kvar till beräknad nedkomst idag...

• Peecock
    Hanna1983 skrev 2011-04-06 19:21:46 följande:
    I natt föddes vår lille son, 3810 g och 53 cm lång! Allt har gått bra och vi återhämtar oss nu på familje-BB!
    Grattis Hanna!!
  • Peecock
    SuzR skrev 2011-04-07 08:41:17 följande:
    sista dagen på jobbet imorn:) skulle väl egentligen kunna jobba en vecka till men nej jag har ingen lust....försöker att inte stirra mig blind på bf datumet 24 april...
    förresten, packade bb väskan igår..ska man ha med sig egen handduk till bb?
    Vad skönt, själv har jag en vecka till att jobba, men också BF 28 april ...stirrar mig inte heller blind på det. Jag har bara en feeling att vår bebis kommer komma tidigare...men vi får väl se !
  • Peecock
    Hanna1983 skrev 2011-04-08 12:47:35 följande:
    Tack! Jag ska hålla tummarna att era små också vill komma snart. Förstår att väntan är jobbig, för jag kände samma sak innan vår lille son kom.

Vi kom hem från familjeBB igår och det är skönt att vara hemma. Men vi kan verkligen rekommendera att föda i Malmö. Bra personal och jättefina lokaler. Vi hade turen att få ett eget rum på familjeBB så min man fick stanna över natten och det var också väldigt skönt.

För er som håller på att packa BB-väskan så kan jag ju säga att vi hade alldeles för mycket med oss. Eftersom inte bebisarna (inte vår iaf) kräks eller bajsar ner sina kläder så behövs det inte så många ombyten. Sen fick man blöjor, våtservetter och en massa annat där. Även underkläder och "blöjor" till sg själv fick man. Något att läsa (eller datorn) och något gott att dricka och äta på rummet tyckte jag dock var bra (utöver det andra nödvändiga som nämns på diverse pack-listor). Och SuzR, handdukar får man låna där!   
    Skoj att höra!! Jag hoppas det finns för oss båda  i Malmö när det är dags för oss!!

Jag har inte packat den där väskan , men det kanske är dags att engagera sig lite i den. Vad hade ni mer er att äta egentligen ?
  • Peecock
    abbi skrev 2011-04-11 14:37:05 följande:
    Min mage har gått ner ganska bra på bara 1 vecka. Har tappat minst 7 kg redan också.
    Nu jävlar!! ;)
    Här går det unnan :) Vad skönt!  Lite trött på min bowlingkägle kropp :)
  • Peecock

Nu hoppas jag på hjälp här :)

Jag och min sambo började prata ikväll om försäkring till bebisen. Vi har inte haft någon gravid försäkring som går över i barnförsäkring. Kan se att man kan ladda hem blanketter där man fyller i och skickar in. Där ska man ju fylla i grejer som i inte vet i nuläget. Namn och personummer t e x.

Om man väntar med att teckna försäkring tills man fått personummer och vet vad det ska heta, är bebisen helt oförsäkrad då?

Hur har ni gjort som fått bebisar?

• Peecock

Prata med LF idag, fick teckna en gravid försäkring som gäller från idag tills bebisen är 6 mån. Skulle dock uppdattera mig till en "riktig" barnförsäkring när hon är ute då den är mer omfattande.

Så Stino, nu vet du också :)

• Peecock

Jag tänkte aldrig på försäkring för magen. Kanske man skulle aja, betalde igår och pengarna ska hinna in till LF innan den gäller. Ngt säger mig att det inte ska vara några problem :)

Sista arbetsdagen för mig idag. Så konstigt och skönt samtidigt ! Hoppas på lite semester innan hon kommer :)

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö