• Smilla

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Jag kommer inte ha min inskrivning förrän i v15. Trodde också att den skulle vara lite tidigare för jag kommer ju ha gjort KUB-test och all annan utredning innan dess.

• Smilla

För oss gick det också jättebra på KUB! Det var så himla kul att se att allt såg bra ut. Mina tårar började rinna när vi låg där och tittade på den lilla krabaten. Det gick liksom inte att hejda  =)

Vad roligt att träffa på dig i lördags Abbi! Lite paff blev jag. Sorry att det blev lite hastigt bara. Vi hade ju precis fått hjälp av en i personalen. Men vi har bestämt oss för en Teutonia Cosmo. Jag vill väldigt gärna ha 4 hjul, dock skall de främre vara rörliga. Flera av våra kompisar har en sådan och vi har provrullat lite innan så vi visste vad vi ville ha. Vi skulle bara dit för att kolla upp vilka färger och vilka delar som behövdes. Sedan beställer vi den från Tyskland eftersom det är så mycket billigare.

• Smilla

Teutonia kan ha upp till 13-14 veckors leveranstid så till jul är det dags att beställa. Dessutom är det ju så kul att gå där och kolla på alla söta små saker man behöver inhandla sedan. Vi har börjat göra en lista på allt man kommer att behöva så få vi se vad vi köper nytt och vad vi kan hitta begagnat.  

• Smilla

Abbi: Jodå, det gick jättebra. Allt såg fint ut och risken låg så vi är glada. Vi kom inspringande prick 9 på kliniken så du hade säkert redan gått då. Däremot verkar det som om vi syns igen den 10 nov. Jag tror visst att du hade sista tiden för RUL den dagen. Vi skall dit precis innan dig  =)

Vi ska också beställa från Tyskland. Så vi skulle bara reka lite på babyland först så att mannen också får provrulla lite innan man köper. Jag har ju en vääääldigt lång man så det är ju trevligt om han når ner till handtaget. 

Jag har ett bra tips på en onödig/men-ändå-fantastiskt pryl att skaffa till sin vagn. Till Teutonia finns det en "barnvagnsmuff" att fästa över handtaget. Om det är lite blåsigt eller kallt ute så sticker man in händerna där i den varma pälsen så blir det varmt och mysigt  =)

VIlken sida har du tittat på att beställa ifrån, abbi?   

• Smilla

Vi tänkte beställa runt jul och då kommer vi nog få vagnen i lagom tid till mars. Vi är ju beräknade till 9 april nu.

Tänk om några av oss faktiskt hade lyckats hamna tillsammans på BB också. =) Det hade ju verkligen varit roligt!

Jag längtar redan till nästa UL om 5 veckor. Då får vi förhoppningsvis reda på vad det blir för något...  ÅÅhh så spännande! 

Idag har jag fått 3 ytterst goda besked. 1 av dem var givetvis att lilla bebben verkade frisk och stark.  De andra beskeden berättar jag för er imorgon när det är mer säkert. Men det är något mycket spännande.....   

• Smilla

abbi: Jag blev ändrad från den 11 till den 9 april.

Även om man beställer vagnen i en affär får man räkna med ca 13 veckors leveranstid. Iaf för Teutoniavagnar.

Jag har tittat på den här sidan:   https://www.pingpong-online.de/osc/ 

• Smilla

min mage har kommit lite explosionsartat nu. Den har varit osynlig fram tills för typ en vecka sedan. Men nu! Ojdå. Det går inte att dölja längre.....  Men inget har (hittills) satt sig på höfterna utan det är bara en kula på magen. Min vikt är nog i stort sett samma. Jag har gått ner lite i allmän vikt men ökat i bystvikt samt mage nu skulle jag tro.

• Smilla

Vi provade ut vagnen båda två. Vi är ju så olika långa så det känns viktigt att vi båda trivs med vagnen. 

Något man kan tänka på nu är att 2011-modellerna kommer ju ut nu och det gör ju att 2010-modellerna reas ut, även i Tyskland. Så det kan finnas ytterligare en del pengar att tjäna på att köpa den "gamla" modellen. För oss spelar det ingen roll om vi skulle ha en "omodern" 2010a för det brukar ju inte vara någon större skillnad. 

Teutonias vagnar tycker jag är trevliga för de känns stabila men är ändå ingen "pansarvagn". Antingen kan man välja den modellen med ett hjul där fram eller så tar man 4-hjulingen medrörliga hjul fram. Den kan ju vända på en 5-öring  =)  RIktigt smidiga. 

Jag är aldrig sugen på mat. Har inte varit det på flera veckor. När det är dags att äta får jag tvinga i mig lite mat. Därav min minimala viktuppgång. Men magen har växt rejält nu och det är en riktigt hård kula. Men annars mår jag väldigt bra överlag!!

Vi har köpt hus!!! Så vi flyttar tillbaka till Vellinge!!! Skrev kontraktet igår och det ska bli såååå kul!  

• Smilla

SuzR: Det blir tillbaka hem igen. Typ 300 m från mamma och pappa =) 

Jag och min man har varit tillsammans i 9 år nu, ganska exakt. Vi förlovade oss 2007 och gifte oss nu i somras den 19 juni.

• Smilla

Det är perfekt med föräldrar i närheten =)  Mamma kommer ju kanske (vet inte än) gå i pension när vår bebis kommer och det är ju aldrig fel. Känns skönt att kunna gå dit och ta en fika under sommaren när man är hemma eller få lite avlastning om det skulle vara något.

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö