Inlägg från: Paulamaula |Visa alla inlägg
  • Paulamaula

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Jag har inte dille på ngt speciellt men är väldigt hungrig ofta! Äter inte så mkt o blir mätt fort och hungrig efter några timmar igen .
    Beccah- varför Ystad? Bor ni nära el? Eller har du hört gott om det?

• Paulamaula

Jag har fött två gånger i Malmö och har varit väldigt nöjd! Första gången var på gamla kk och då var det lite slitet o trist men jättebra personal! Var väldigt nöjd med förlossning nr2 fast än det gick väldigt fort! Det är min största rädsla nu tredje gången att man inte skall hinna in till förlossningen och tvingas föda hemma....

Yeahcarro- vi skall oxå ut på vagnjakt i mellandagarna och hoppas på ett klipp då!

• Paulamaula

God jul på er!
    Igår var jag hos bm och bebisen var lite vild i magen när hon skulle kolla hjärtljuden. Hon fick göra om det några gånger då hon hade för högt...! Men till sist gick det ner. Mitt blodtryck var oxå i överkant men jag var nog lite stressad.
    Nästa gång är det dags för glucosbelastning så då får vi se hur det går! :)

• Paulamaula

Hej på er och god fortsättning på det nya året!
    Med oss är allt bra och lilla tjejen sparkar för fullt!
    Glucosbelastningen är lite jobbig då det är en hel del man skall dricka. Det kan vara bra att ha med sig ett matpaket att äta direkt efteråt eftersom man skall sitta där i två timmar och vänta på fastande mage...

Nu har jag slutat jobba på väldigt lång tid framöver och det känns så skönt! UL tid har jag inte fått ännu, men Lund är lite segare än malmö tycker jag. 
    Smilla- Jag hade tänkt ha min bikini på mig, det är så få gånger så den får helt enkelt passa..:) Har så mycket annat vi måste köpa och vill inte lägga tråkiga pengar på en baddräkt som man använder några ggr.

• Paulamaula

Miss Wiren- vad tråkigt, men hjälp finns att få om han varit med i a- kassan. Min man har nyss slutat jobba i dr då företaget flyttat till lund och allt är en salig soppa och han vantrivs men han är nu anställd enligt svenska ramar och det känns tryggare nu när man står med hus och ett tredje barn på väg.

Varit på vattengympa idag, kul! Men ganska jobbigt;).
    Vi har inte namn klart än till vår tjej ännu, jag gillar Nova, Ella och Ida. Mannen har inga roliga förslag tycker jag ; Hanna och Sofia.
    På mån skall jag göra glucos belastningen ... Inte kul att vänta så länge på att få frukost...
    Har ni andra fått tid till ul?

• Paulamaula

Yeahcarro- vilken tråkig barnmorska! Du verkar röra på dig jättemycket och tränar fortfarande! Jag gör inte mkt, förutom vattengympa så jag tycker du skall strunta i henne!

Vår våg hemma är sönder så jag har inte vägt mig sen inskrivningen, bm glömde nog det i v 25. Vi får se på mån... Har nog gått upp 10 kg, känns som det i alla fall. Magen är mkt större denna gången och brösten är enorma! Läcker gör dom dessutom!

Dom sista dagarna har jag haft riktigt ont i ryggen, det kan nog inte vara foglossning för det sitter typ i mitten på ryggen vid skulderbladen typ... Ngn som känner så? Just nu känner jag mig lite gnällig.... Sorry ;(

• Paulamaula

Jag väntar vårt tredje, har en. 05:à och en 07:à. Bf 8 april . ;)

• Paulamaula

Jag vill oxå åka till Ullared! Tror att det kan löna sig. Vi får se om det går att lösa innan det är dags.... Kanske jan jag få med mig mannen! ;)
    Jag har fortfarande inte fått tid till ul nr 2 och går in v 30 imorgon... Hoppas det kommer snart! Ngn av er som går i lund?

• Paulamaula

Miss Ella- Miss Wiren- Jag går oxå hemma och träffas gärna ngn dag på fika! Jag bor i Löddeköpinge så vi har inte så stora avstånd till varandra.

Med mina tidigare barn har vi klarat oss på flecceoverall och vagn täcke i alla fall till Julia som är född i oktober. Kian som är född i maj hade vi en tjockare filt i liften han låg i. Den var ganska så ombonad så det blev varmt där fort....
    Nu har jag bara köpt en söt brun flecceoverall på hm och tror att hon klarar sig på den...en vagn/vagga täcke skall oxå inhandlas till vagnen men det har man nytta av  längre fram och jag skulle gärna vilja ha en vagga i sovrummet och då kan man ha samma täcke och kudde tänkte jag....

Min man tycker jag är lite tokig då känner att vi måste börja ta tag i omändringen av huset och flytt av rummen...det är 10 veckor kvar och av erfarenhet så tar allting tid...särskilt när man har två små barn. Tänk om liten skulle komma tidigare och man inte är färdig....Kian kom 3 veckor innnan så man vet aldrig...

Jag har oxå en del sammandragningar som gör att jag måste stanna upp ett tag. Sätta på sig skorna är ganska jobbigt och jar satt en pall i hallen för att underlätta! :)

• Paulamaula

Yeahcarro- tänker på dig. Hoppas allt går bra.

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö