Inlägg från: Miss Olsen |Visa alla inlägg
  • Miss Olsen

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Peecock skrev 2010-12-20 11:21:08 följande:
    Hur vet man när där är sånna?
    Tror man kan gå in och läsa på deras hemsidor om tider... tror jag fick något papper om det i början av graviditeten.
  • Miss Olsen

Det finns en rundvandringsvideo på lunds hemsida som man kan titta på! Inte samma sak men alltid nått. Ska med fråga min BM, kan va där jag hört om öppet hus. Jag är mest intresserad av möjlighet till övernattning för pappan, enkelrum osv.. Vet inte men känns ju inte JÄTTEspännande att ligga på en sal med 4 andra och deras ungar...

• Miss Olsen

Var på glukosbelastning idag och kontroll, allt såg bra ut. Skönt, nu ska vi hålla jul!
    Enligt min BM så har dom inte rundvandringar/öppet hus längre... Trist tycker jag. Men hör någon nått så hojta till! Glad

GOD JUUUL!!!

• Miss Olsen
    Lindarosen1976 skrev 2011-01-05 10:27:34 följande:
    Hej alla :)

Efter mycket om o men har vi nu internet hemma igen, sabla klydd när man ska flytta :)
    Här går allt i sin lugna takt, bebisen mår toppen o jag med. Längtar så jag blir tokig tills April men tycker tiden rusar iväg redan nu. Har precis gått in i vecka 26 o bebisen lever rövare i magen......inte stilla en minut o ibland undrar jag vem hon ärvt det av......inte av mig iaf hahahaha.

Den 21:e ska jag på glykosbelastning, vet inte riktigt om jag ska va nervös då många säger det e apäckligt o andra inte :/  Nåja det ska nog gå bra hoppas jag :)

Vi flyttar nu den 15:e o det ska bli så himla skönt, lever i flyttkartonger och det är ju mindre spännande. Fått sålt massor på blocket o handlat massor till bebisen så nu vill jag bara få inreda hennes rum :) Insåg att nästa jul är vi liksom 3 i denna familjen o det känns nästan overkligt :) 

Kram till alla töserna

Det är inte så farligt som många säger! Smakar ju sjukt sött men inte illa. Det trista är ju att behöva vänta 2h efter. "Mind over matter". Glad Du behöver absolut inte va nervös!
  • Miss Olsen

Smilla: Jag håller med, alldeles för mkt åsikter om både det ena och det andra! Har inte fått höra så mkt men det blir väldigt enformigt att höra samma sak hela tiden med. Som att jag har stor mage. Men jag har en spegel hemma så jag kan själv se hur den ser ut! Den växer rätt ut och inget på sidorna så visst kan det se roligt ut. Men min mage syntes tidigt och har därför upplevts lite större hela tiden men måtten är normala. En tanke är fine men man behöver ju inte överdriva eller upprepa samma kommentar varje gång man ses.
    Jag stänger bara öronen nu så slipper jag störa mig! Tungan ute

• Miss Olsen
    Smilla skrev 2011-01-13 12:36:22 följande:
    Jag tror att så länge du äter något så när nyttigt och rör på dig lagom har du inget att oroa dig över. Så strunt lite i vad vågen säger (och kanske också lite vad barnmorskan säger). Jag tror att du känner bäst själv vad som känns bra. Alla är olika.

DET tror jag med är det bästa!
    Skulle 7 kilo va mkt, hade blivit sur om min BM kommenterat det!

Köpte faktiskt klippkort på badhuset i förra veckan, 10 kort. En gång i veckan kan ju va skönt att få simma lite!

• Miss Olsen

7 kilo är INTE mkt! Helt normalt. Och dessutom som du skrev Smilla så är det ju så olika från person till person hur mkt man går upp. En del av det kan man faktiskt inte styra, hur mkt man än tränar! Hejda sin viktuppgång är ju heller inte lätt! Äter man bra och rör på sig så kan man ju inte påverka det mer, då får vågen stå på vad den vill! Jag har gått upp 13 kilo men äter nyttigare än någonsin och rör på mig i den mån jag kan, så gud NÅÅÅDE min BM om hon skulle slänga iväg en sån kommentar! Skrikandes Har fortfarande mina jeans (med gummiband) så har bara en mage och större bröst! Bakifrån syns det inte. Skrattande

• Miss Olsen

I Vellinge får man inte heller ngn citron... = )
    Va på föräldraträff igår! Någon annan  som går? Vad tycker ni?

• Miss Olsen

Meeen... Jag som nästan hade bestämt mig för Malmö efter att ha lutat mer åt Lund hela tiden! Alltså vad jag fick veta igår och vad man kan läsa sig till på hemsidorna så får man om det är en komplikationsfri förlössning:
    Malmö- vara på familjeBB i  där det bara är enkelrum och där pappan "måste" sova eftersom det är obemannat nattetid. Vad jag fått höra finns där inget patienthotell längre.
    Lund- vara på patienthotellet där pappan har möjlighet att sova (är dock bemannat dygnet runt)

Någon form av komplikation: (Verkar inte som att det ska mkt till för att hamna i den kategorin)
    Malmö- då hamnar man på BB där det finns 7 enkelrum, resten rum med 2 sängar. I enkelrummen får pappan sova över.
    Lund- BB, finns enbart rum med 2-4 sängar och ingen möjlighet för pappan att sova över.

Men det där med att Lund skulle va bättre kompetensmässigt låter ju oroväckande! Det borde ju va desamma.

• Miss Olsen

Jag har med köpt en åkpåse som jag tänkt ha och så får hon ha en fleeceoverall med. Blir det för varmt kan man ju alltid öppna åkpåsen och lägga på en tunnare filt istället tänker jag... Svårt tycker jag med tanke på att man inte vet hur vädret ser ut som ni säger...

• Miss Olsen

YeahCarro: Det är säkert ingen fara! Som sagt är det många som får blödningar, tidigt som sent, men det ska ju alltid kollas upp! Skönt du har en tid nu på fm. Försök slappna av och ta det lugnt så gör du vad du kan åtminstone! Mina tankar går till dig!

• Miss Olsen

Usch det är mkt man ska sätta sig in i... Nåja, det är väl bara att ta tag i att!

Jag har med Brio Go! Är också redan supernöjd innan jag ens börjat "använda" den! Haha! Den verkar så smidig och praktisk. Har svart med vitt chassi. Slå till! = )

Vet ni hur vanligt det är att den uppskattade vikten då barnet föds, som man får på 2:a UL, stämmer? Om man föder i v.40 då.

• Miss Olsen

Vet inte om jag skrivit det förut men jag höjer en flagga för frukt också! Har man högt glukos ska man inte frossa i frukt, max 1-2/dag fick jag veta!

• Miss Olsen

Tror det är bättre att äta knäckebröd och liknande om man vill få i sig mer fibrer. I frukt få man ju bägge delarna och har man risk för att få högt socker tror jag det bästa är att inte äta för mkt. Men visst är det svårt!

• Miss Olsen
    abbi skrev 2011-02-04 09:55:12 följande:
    Hej på er! Fredag idag! Gött! Sitter i bilen på väg till Göteborg nu, med jobbet! Tradigt! På måndag går vi in i vecka 32, och vi ska
    På vår första föräldrarutbildning :) någon mer som ska gå på sån?

Vi går föräldrautbildningen i Vellinge. Helt ok. Inte så mkt som man inte läst men ändå skönt att få en genomgång och känna att man inte missat ngt. Alltid ngn fråga som poppar upp med. Har sista gången nästa vecka. Är då i v. 35.

Trevlig helg!

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö