Barbaboo skrev 2011-05-28 14:05:53 följande:
Ouiiiii, Najje - Jag hoppas innerligt att det gått bra idag
Jag träffade återigen en läkare i torsdags som skulle tittat till mitt myom, och han sa också att det förmodligen inte har med mina missfall att göra. Myomet är 32 mm och sitter rakt igenom väggen, men buktar inte inåt. Däremot sa han så finns det ökad risk om ägget fäster just där myomet sitter (fast på insidan av väggen) att blodförsörjningen blir sämre och att det kan leda till missfall.
Han berättade att om ägget fäster på ett annat ställe så kan inte myomet orsaka missfall men det kan växa och komplicera gravididteten med värk och att myomet tar mer plats osv.. det växer av gravidhormoner.
Tog upp det här med medicineringar och grejjer.. han säger bara att det är "flum flum" och jag blir jäkla arg.
Han säger att det är mina ägg som blivit skruttiga pga min ålder (39).. Mina missfall började när jag var 37..
Vet inte vad jag ska tro.. Jag blir lite less på läkarna ockås. Nu är det 4:e som säger till mig när jag berättar om att jag har kort lutealfas:
"Nej, det är alltid 14 dagar från ägglossning till mens"
"Men jag har ju tagit ägglossningssticka och vet att det är 1 vecka mellan"
"Ja ha.. ja ja.. i den gamla skolan är det då sagt så.."
URK
Tänk va mycket dom inte vet för att de slutat ta reda på aktuella forskningar och råd å rön..
De "gamla" gyn-läkarna är inte de bästa.. bättre med yngre förmågor som fortfarande är intresserade av nya råd å rön... Skönt att få kräkas ur sig lite..
Kram!
Suck... blir verkligen trött när jag läser om vad läkarna säger till dig. Är det verkligen tillåtet (blir lite arg oxå, märker jag)? Förstår om du blir less... Ibland undrar man om de har koll, men man är ju HELT i händerna pådem så att säga.