• Saftmedbulle

4 missfall.. Finns det hopp?

Ninninn skrev 2011-09-21 14:17:25 följande:

Va tror ni? fick ett plus i morse på stickan men e helt säker på att de e missfall eftersom ja bött brunt blod/klumpar sen i torsdags + väldigt mycket värk i rygg å höfter! de låter inte direkt positivt va??!!

Väntar på att min läkare ska ringa upp hoppas hon gör de innan helgen!!  

Pepp och pepp igen! Hoppas att det är ofarligt...
  • Saftmedbulle
    Vilaa skrev 2011-09-22 11:00:18 följande:

Ninnin82:

Så hemskt ledsen för din skulle =( Har pm:at dig mer privat.  

Together90: Hoppas utredningen ger något och du får något konkret att jobba med!

Har också funderat på blogg, läser ju massors men har inte kommit igång med något ännu.

Ligger i dvala allt just nu, väntar på att mensen ska komma igång igen, nån med tips om gyn i sthlm igen kanske?? Tjatar och tjatar =)

Kram till er alla

Octaviakliniken går jag på - tycker det verkar bra där.
  • Saftmedbulle
    Barbaboo skrev 2011-10-10 10:02:23 följande:

Hej alla hjärtan <3

Härligt Najje att de små hänger i och utvecklas, jag förstår din oro, jag skulle reagera lika dant, varje dag tills förlossningen tror jag... Men jag HOPPAS att den dagen jag blir gravid och får behålla den, att jag har tillit och inte behöver oroa mig. Jag försöker tänka att jag inte  behöver oroa mig i förväg eftersom jag ändå inte kan påverka resultatet, smärtan kan jag inte förbereda mig på, kan inte försöka kontrollera smärtan genom att ta ut lite i förskott och skala av den.. Smärtan kommer med full kraft ändå. Och då är det ju så jäkla onödigt att jag lidit i förväg.. Nej, jag ska verkligen kämpa med min inställning.. Tills bevisen är mot mig, så ska jag vara 100% gravid!
    Lätt för mig att säga, som inte är gravid.. Men man får väl vara snäll med sig själv och inte döma sig själv när man har oro och ångest.. jag menar, vi har ju ändå gått igenom så mkt elände!

Men hoppas att det är vår tur nu, för alla i denna tråd!

Timoa hur går det för dig?

Jag väntar nu på BIM på söndag. Igen. Är inne på vecka 2 med proggisar nu och biverkningarna börjar lysa med sin närvaro.. hjärnan blir trögare, trött, håglös, irriterad, fel på allt...  ingen lust..

Men Men, jag vill ju uppnå en graviditet och då är det så här jag måste göra, jag väljer det!

En annan sak. Läste att missfallen ökade med 700 % under tiden för den där jävla svininfluensavaccinationen! Jag tog den när jag var 12 fullgångna veckor. Sen dog mitt foster :(
    Jag var tveksam och tvivlade på den där vaccinationen. Men barnmorskan sa att det var riskfritt.
    Jag vill stämma svenska staten, jag vill hitta en skyldig, jag vill få ut min frustration.
    Men vems är ansvaret? INGEN skulle ta på sig det. Jag skulle ALDRIG få någon respons från staten eller sjukvården. Det är bara för mig att acceptera! Fy fan, om jag visste vad jag vet idag..

Efter vaccinationen har jag fått 3 tidiga missfall. Har dom också att göra med vaccinationen? Jag menar kvicksilver och fan vet vad som var i den sprutan jag fick.. Blä!

Ursäkta att jag spyr ur mig, men är så maktlös!!!

Jag är så nyfiken på vart ni bor? Jag bor i Dalarna!

Vet inget om svininfluensen, men håller med dig i dina tankar om smärtan och att inte ta ut den i förskott. Bor i Stockholm.
  • Saftmedbulle
    timoa skrev 2011-10-10 13:13:08 följande:
    Vi fick en liten dotter i fredags!!!!! Solig

skriver med en hand så kommer tillbaka sen med mer detaljer.

allt gick toppenbra, kom in 0940 till förlossningen, hon kom kl 1258. gick galet fort &gjorde såklart galet ont, men vi är galet lyckliga! Glad

kram alla
    Åh, vad roligt! Stort grattis! Tänkte just fråga vilken vecka du var i (hade fått för mig att du var gravid), men det behöver jag ju knappast nu ;)
  • Saftmedbulle
    Nikki GBG skrev 2011-10-14 11:16:45 följande:
    Någon här som har koll på blodprovs-beteckningar??
    jag var hos min läkare idag och alla blodprover var bra inkl sköldkörtel-proverna..
    berättade om mina missfall och då togs 5 extra prover som jag tror alla är hormon-prover??

S-kortisol
    S-lgFl
    S-Prolaktin
    S-T3
    S-T4

Är det dessa prover som tas vid en utredning??
    borde något mer prov än dessa tas??
    har fått 2 tidiga missfall på raken sen försökt ett halvår utan att bli gravid på nytt Gråter
    tacksam för alla svar {#emotions_dlg.flower}
    Har tyvärr ingen aning :( 
    Vi är på utredning oxå och vi har tagit blodprov (både jag och maken) och jag har en remiss till hydroskopi, men den ska tas i dag 8-10 i menscykeln, så jag har inte gjort den än. Läkaren som skulle göra den var bortrest just då och i nästa cykel är JAG bortrest. Dessutom... hoppas jag ju bli gravid innan dess och inte behöva göra den ;)
    Tror det beror väldigt mycket på VEM som gör utredningen vilka prover som tas.
  • Saftmedbulle
    Barbaboo skrev 2011-10-15 16:53:45 följande:

Hjälp - Jag fick plus på stickan igår, svagt. BIM-2
    Gjorde ett till test i morse med morgonurin och det visade knappt lite starkare.

Men det jäkliga är att jag fått blödning i morse, alltså BIM-1. Lite färskt, lite brunt, inget alls, lite färskt, lite brunt.
    Ja ni vet ju själva hur det är. Men missfall så här tidigt??

Jag har ju ingen aning.. jag måste ju fortsätta med mina proggisar.. Kan tänka mig att jag har en ökad blödningsrisk nu när jag har både trombyl och fragmin...

Ska fortsätta testa och se om det blir svagare eller starkare på stickan.

Jag blir helt galen men glad att en befruktning ändå är/var på gång. Trodde ett tag att jag inte kunde bli gravid.. men det är bara att kämpa på!

Jag vet inte hur jag ska klara det här ... ovissheten!

Kram

Låter spännande! Håller tumme att det är en graviditet på gång och att allt går bra! Pepp!
  • Saftmedbulle
    tussan11 skrev 2011-10-20 16:50:56 följande:
    Hej!

Jag tillhör inte er fina tråd, men har läst mkt i den. Starka är ni det måste jag säga!
    Jag har några frågor, om någon orkar svara.. Förstår att alla har fullt upp.  Är svårt att hitta kunniga i detta ämne...

Jag har på  kort tid (7  mån) haft tre missfall. Har en dotter som är 6 år.
    Mina missfall o ett ma har alla skett   före v 7.

Ja, kan ju va ren otur.. el inte. Börjat en utredning iaf.

Har ny sambo, han har själv två barn yngsta är 5 år. Bör man kolla hans spermier?, läser så mkt olika när det gäller mannen..
    Kan det va så att vi inte matchar...? el att  min kropp stöter bort?

Vid de två senaste ägglossningarna hade jag inget älsekret... Blir inte gravid.. jag som haft så lätt för det.
    Måste man ha det här sekretet?, kan det försvinna o komma igen?

Jätte tacksam för svar el funderingar o erfarenheter..

Lycka önskar jag er alla!!!

Kram
    Det är vanligt vid utredning att mannen får ge spermaprov oxå. Vitsen med utredning är ju att kolla så många faktorer som möjligt.
  • Saftmedbulle
    Barbaboo skrev 2011-10-24 16:04:00 följande:
    Jo tack, hänger nog med än så länge.. Har gått 5 veckor nu och de jobbiga o sårbara veckorna börjar!

Tar en dag i sänder.. Tyvärr har jag av olika anledningar fått lov att tala om för en del vänner att jag är gravid o jag tror ju att bara för det kommer det bli mf :( skadad!!!

Rent ut sagt så är det ett mentalt helvete! Men jag är sjukt tacksam för varje chans jag får!! Så länge jag kan bli gravid så har jag ju chans att få ett syskon till min dotter :)
    Japp! Ge inte upp! Pepp!
  • Saftmedbulle
    Den lilla M skrev 2011-10-25 00:01:48 följande:
    idag har jag fått reda på att jag är rh- och har inte fått nån spruta vid något av mina 4mf.. suck undrar om jag bildat antikroppar. alla MF var ju innan vecka 10 så jag vet inte hur stor risken är... urk ännu en sak att tänka på!
    Hej!
    Jag är oxå RH negativ och har haft tre missfall (v. 6, 8 och 10). Jag har pratat med flera olika läkare om det och de har sagt att före vecka tolv är det ingen fara för att bilda antikroppar. Det är om missfallet är senare som man ska få en spruta för det (har de sagt till mig i alla fall)...
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?