• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Ninnin82 jag har då märkt att man får vara den som styr skutan själv, man måste verkligen ha kontroll på allt!
    Tycker det är så frustrerande att vara i den här situationen, man mår inte bra men man ska orka styra, planera och se till vilken medicin man ska ha.. hur ska man då orka ta hand om kroppen.. oron.. den mentala och känslomässiga biten..

Jag fick jordens blödning i alla fall, dag 26 i cykeln, 6-7 dagar efter min ÄL. Tror aldrig jag blött så mycket (förutom vid missfall) som jag gjorde dag 2-3 i mensen. Det var inget missfall eftersom vi inte ens försökt och ej heller haft sex.

Men hur som helst så börjar den gå över nu.. vilket innebär att efter nästa mens ska vi försöka bli gravida =)
    Vi åker till Spanien om ca 4 veckor och efter det så smäller det =) Hoppas givetvis på ett plus till bröllopet den 17/7 ;)

Tappar hoppet nu o då.. har inte fått så mkt akupunktur som jag önskat (ekonomiska och tidmässiga skäl)
    Ska få lite andra kroppsbehandlingar, zonterapi och healing, jag tror ju på att det undermedvetna ska få sitt också =)

Jag har en medicinsk plan som är planerad dels utifrån mig själv:

Börjar med svag svag dos med prednisolon dag 1 i cykeln, sen tar jag albyl några dagar innan ÄL, progesteron vag ett par dagar efter ÄL och fragmin vid plus. Vid plus ska jag även få kinesiska örter, samt ska jag försöka få akupunktur från spec.mödravården (via landstinget)..

Kan ju snart jobba som apotekassistent ;)

Kram på er alla!

• Barbaboo

Härligt Najje, jag ska på zonterapi i morgon =)

Igår och idag har varit deppardagar. Min allra bästa vän, som är gudmor till min dotter, är gravid!
    Det är jättekul och jag är innerligt glad för det, men jäklar vad konfronterad jag blev över mig egen maktlöshet.

Jag gråter och bär mycket sorg...

Känner mig mycket ledsen över min situation.. jag är rädd.. känner att jag har det mesta inom mig.. sambon förstår och är stöttande men det hjälper föga.. man måste väl bara sörja alla dessa förluster och allt man gått igenom..

Skrev dagbok och fick ner mitt snurr på papper och jag blev lite lugnare i alla fall..
    Jag gör så gott jag kan..
    Jag är inte Gud..

Kram!

• Barbaboo

Najje, hur fick du zonterapi? Shit va sjuuuuuuuuuuukt ont gör det gör!!! Fötterna är inte att leka med!!

Men nu ska ni få höra!

Jag måste tacka nej till kinesiska örterna, jag kommer inte ha råd.. jag har varit i kontakt med Dr Yang igen för att jag ville att hon skulle skicka de örter jag ska få när jag är gravid redan nu, eftersom jag vet att de har stängt i sommar.. Då säger hon att jag måste ha mer örter innan, att min kropp är sjuk och måste i balans INNAN graviditet. Så då skulle jag alltså dricka en eller två kurer till innan graviditet och sen under graviditeten.. vem 17 har råd med det undrar jag..

Så nu vette katten!
    Jag är ju vidskeplig också så det räcker o blir över.. "tänk om" "tänk om" "tänk om"

Jag tror ju på Kinesisk medicin men hade jag vetat att det skulle bli så dyrt så hade jag aldrig gått in i det från början tyvärr.. det pratades om 2 kurer. 1 innan och 1 under graviditet.

Jag har planerat att beställa örtkuren som jag ska få vid graviditet, den har jag budgeterat om jag säger så..
    Men när hon säger att jag måste ta mer örter innan så blir jag osäker, är det onödigt och bortkastat...

Vad tror ni systrar?
    Jag har ju gjort många andra förändringar och kommer att äta prednisolon vid graviditet..

I min maggrop känns det som att jag kan släppa örterna men fortsätta med akupunktur och zonterapi..

Skriv gärna någon rad...
    Kram

• Barbaboo

Tack snälla ni för peppningen, vart hade jag kommit med alla tankar och knasiga funderingar om ni inte fanns?
    Det är svårt att ta alla dessa beslut själv, tänk om någon kunde ge oss en guide med alla de rätta svaren!!

Najje, när gör ni FET.. du har säkert skrivit det tidigare..

Snart får vi göra en BIM lista =)

Timoa - så sjuuuuukt kul att det går bra för er!!! Jag är så glad!! Jag får HOPP!

Weeehooo jag blir glad av er!!

Kram

• Barbaboo

Tack Timoa <3

Tack alla ni andra som skriver också!

Härligt att ni hänger här!

Kram

• Barbaboo

Ninnin82, vilket mirakel :) Jag är så glad att läkare vågar gå lite utanför ramarna..

Jag har fått pred av en kompis men dom kommer inte räcka den "behandlingsplan"

jag tänkte ta till vid nästa graviditet så jag hoppas HOPPAS på en läkare jag ska

träffa på torsdag nästa vecka är villig att "gå lite utanför ramarna" :)

Men vi får väl se, stor kram!

• Barbaboo
    Demon fan, jag skrev ett lååångt inlägg och refererade till var och en av er som nyligen skrivit inlägg.. Morr, det försvann!

Hur som helst så får jag väl göra det kort.

VÄLKOMMEN alla nya till tråden, här finns massor av kraft och styrka, även kärlek och respekt finns här.
    Känner att vi alla är ödmjuka inför livet..

Fortsätt skriva här, det glädjer mig så enormt när jag tittar in här, blir fylld av kraft direkt <3

Jag har bytt strategi - igen.. hittat en ny akupunktör som verkar lovande =)

Hon tog mig under sina vingar och ska hjälpa mig, först o främst att komma ner från stress
    (vansinnigt mycket inre stress just nu.. efter allt som hänt så har jag fullständigt brutit samman och processar inte bara mina förluster som missfallen innebär, utan jag tar väl allt på samma gång, missbrukande föräldrar och bröllop och hittan och dittan.. ursäkta svamlet.. men jag gråter och stressar och funderar samtidigt på mirakelmetoden som ska ge mig ett syskon till min dotter... med denna känslomässiga storm kommer det bli svårt att ens göra barn...)

Många läkningsprocesser just nu och jag tror inte att jag blir klar med dem men jag måste hitta en balans mellan känsla, kropp o sinne.. just nu är det bara känslor, stress och trötthet.. Sover dåligt och är nu så hiiiimla trött.. Sen fick jag mens idag också och min PMS är ju under all kritik ;)

Väntar till semestern nästa vecka, då drar vi utomlands.. sen i juli, då jäklar ska det göras barn =)

Det blev ett skumt meddelande, känns i alla fall svamligt, eller så är det i mitt huvud..

Stor kram på er alla kämpare <3
  • Barbaboo

Ouiiiii, Najje - Jag hoppas innerligt att det gått bra idag Hjärta

Jag träffade återigen en läkare i torsdags som skulle tittat till mitt myom, och han sa också att det förmodligen inte har med mina missfall att göra. Myomet är 32 mm och sitter rakt igenom väggen, men buktar inte inåt. Däremot sa han så finns det ökad risk om ägget fäster just där myomet sitter (fast på insidan av väggen) att blodförsörjningen blir sämre och att det kan leda till missfall.
    Han berättade att om ägget fäster på ett annat ställe så kan inte myomet orsaka missfall men det kan växa och komplicera gravididteten med värk och att myomet tar mer plats osv.. det växer av gravidhormoner.

Tog upp det här med medicineringar och grejjer.. han säger bara att det är "flum flum" och jag blir jäkla arg.
    Han säger att det är mina ägg som blivit skruttiga pga min ålder (39).. Mina missfall började när jag var 37..

Vet inte vad jag ska tro.. Jag blir lite less på läkarna ockås. Nu är det 4:e som säger till mig när jag berättar om att jag har kort lutealfas:
    "Nej, det är alltid 14 dagar från ägglossning till mens"
    "Men jag har ju tagit ägglossningssticka och vet att det är 1 vecka mellan"
    "Ja ha.. ja ja.. i den gamla skolan är det då sagt så.."

URK Demon

Tänk va mycket dom inte vet för att de slutat ta reda på aktuella forskningar och råd å rön..
    De "gamla" gyn-läkarna är inte de bästa.. bättre med yngre förmågor som fortfarande är intresserade av nya råd å rön... Skönt att få kräkas ur sig lite..

Kram!

• Barbaboo

Najje oj oj oj va spännande, jättejätte kul =)

Vill bara säga hej då för en stund, drar iväg till Spanien och kommer igen om 12-13 dagar.
    Om jag känner er rätt så har det hänt mycket här under tiden, hoppas på bara positiva saker =)

Själv ska jag stranda kroppen och bara vila mig.. boosta energierna och förbereda för mig för en fullbordad graviditet, med start i juni ;)

Varma kramar till er alla fina kvinnor Hjärta Lycka till med allt det ni håller på med.

• Barbaboo

Najje mitt hjärta blöder.. vi är många här, du är inte ensam..

Kul att vi blir fler, välkomna. Lycka till med graviditeten MI83.

Är själv hemkommen från Spanien nu o det tog 7-8 dagar att landa.. märkte skillnaden på tankarnas hastighet.. (shit vad jag stressar hemma... ) alla intryck, all information.. alla krav jag har på mig själv.. alla tankar som jag går runt o läser (självironi ;) ) Semestern har gjort mig o min kropp gott.. Har ingen lust att jobba i morgon.. vill bara mysa runt i mysbrallor och pilla mig i naveln.. Men men.. var sak har sin tid..

Väntar på mensen som kommer i slutet av veckan o då sätter jag in lite medicamente.. sen blir det verkstad vid ÄL i slutet av juni.. sen är det ett par veckor till BIM och då hoppas jag att det blir ett fett plus runt mitten av juli.. sen är det bröllop den 17 juli, så det skulle va fint med en bebis i bröllopsgåva från Gud =)

Stor kram från mig till er alla <3

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?