• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

LillaM jag är i v 7.. Ja, vi bestämmer att det är min tur nu :) tack för pepp!

• Barbaboo

Hello girls.

Jag svajjar hårt mellan hopp och förtvivlan. Så fort jag känner något eller inte känner något så tror jag något är fel.

Jag fick lov att berätta för min 10 åring att jag är gravid. Kände så mkt skuld eftersom jag är trött jämt och ganska deppig. Hon blev jätteglad förståss men hon vet om riskerna och hon ställer så många frågor, så nu vet hon om att jag haft 5 missfall... Hon längtar så efter ett syskon :) hoppas vi kan ge henne det!!!

Känns skönt att ha berättat.

Nedräkning till nästa vul, 9 dagar. OM allt ser bra ut då så har det gått 8 hela veckor.. Då har jag passerat tiden för mina 3 sista missfall, men ändå lång väg att gå.

Har sådan bra läkare som kommer att kolla mig ytterligare en gång innan hon åker på semester i dec. Hon säger att det är hennes bebis också :) hon har aldrig varit med om ett fall som mitt, så hon är personligen intresserad. Hon ville inte "att vem som helst" ska göra vul på mig. Gulligt tycker jag :)

Mår pyton och det känns som att jag är hormonellt kidnappad. Positivt men känner inte igen mig själv... Saknar glädje, energi o lust.. Men man kan inte få allt. Nu är jag gravid och för det kan jag må jättedåligt i 9 månader.

Kram!

• Barbaboo

Tack vänner!!
    Hoppas att vi alla får våra små snart...

Kram från en som snart får liggsår :/

• Barbaboo

Nej jag är inte sjukskriven. Jag har varit ledig nu på höstlovet och ledigheten gör mig deppig. Jag har ett jobb som jag antingen kan jobba ihjäl mig på, vilket jag nästan gjort tidigare. I våras när jag kraschade i sorg så bestämde jag mig för att jobba långsammare.. Inte lätt.. Men jag har lyckats.

Utmaningen är att hantera tröttheten men mentalt så är det skönare att jobba tycker jag.

Tror det är individuellt och beroende på vilket arbete man har. Har aldrig hört att man kan bli sjukskriven pga upprepade missfall, men en god id'e för dem som behöver!

• Barbaboo

Har en fråga kring upprepade missfall och träning. Har läst att en del läkare avråder träning och andra läkare säger tvärtom.

Kan tänka mig att man ska akta sig för fysiskt konditionspass, men lätt styrketräning och en stund på crosstrainer.. Kan det vara skadligt? I alla mina missfall har jag tränat ganska hård danskondition så det är uteslutet!

Tankar?

• Barbaboo

LillaM jag tror också att det kan hjälpa! Heter det möjligen Tender Loving Care eller dylikt? Har försökt hitta info men inte hittat... Det går iaf ut på att ta extra hand om den gravide med samtal, beröring mm, goda resultat!!

• Barbaboo

Jag tror man är beredd att göra "allt tvärtom" mot när man fått missfall, allt för att eliminera risker/orsaker. Mest är det väl den psykiska biten, vi kommer aldrig få veta exakt vad det är som gör att graviditeten lyckas, eller misslyckas...

Jag mår bäst när jag tränar o jag saknar det, men väljer att ligga lågt tills 12 veckor har gått i a f :)

• Barbaboo

Stumpan, vet inte om kroppen reagerar blixtsnabbt.. Tror det tar några dagar i alla fall.. Men är inte säker! Förra missfallet så visade jag starkt pos länge (det gjorde mig trygg) men det visade sig vara missfall ändå..

Kärtbarn.. Men ÅÅÅ !! Hur mkt blöder du? Jag blödde ju sparsamt ett dygn vid BIM.. Men det gick ju bra.. Svårt att veta, är nog rädd att de inte kan se så mkt på vul heller? Kanske blodprover!? Lycka till!

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?