• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • che71
    jamka skrev 2014-05-26 16:55:44 följande:
    Usch, jag började blöda igår kväll och idag på VUL fick jag reda på att skrapningen blir inte förrän nästa måndag! Och det blir i en annan stad eftersom i min stad har de fullt!

Det betyder att jag får gå i en vecka till och blöda och ha ont. Eller så får jag en stor blödning under dessa dagar.Två veckor sjukskrivning. Fick ni också vänta så länge för att få hjälp? Jag fick veta i v. 7 att embryot var dött och nu är jag i v. 10. med det döda embryot:(

Vad ska man göra?

Usch stackare..hemsk väntan..

Jag väntade 1 vecka vid 2 av mina missfall på att blödningen skulle starta..tyckte det var en olidlig väntan bara det..o slöseri med tid innan man kan bli gravid igen.

Hoppas det startar snart eller att du får hjälp fortare.
  • Charlotte87

efter 3 missfall på raken brukar man göra en såkallad "utredning " kolla upp detta med läkare.

• jamka
    che71 skrev 2014-05-26 20:44:07 följande:

Usch stackare..hemsk väntan..
    Jag väntade 1 vecka vid 2 av mina missfall på att blödningen skulle starta..tyckte det var en olidlig väntan bara det..o slöseri med tid innan man kan bli gravid igen.
    Hoppas det startar snart eller att du får hjälp fortare.
    Tack! Ja, det startade snabbt, redan samma dag, den 26 maj men på kvällen fick jag smärtor och störtblödning med klumpar, jag åkte till akuten och fick cytotec för att allt skulle bort. Men det hjälpte inte så det blev en skrapning igår. Jag har legat på sjukhuset sedan måndagen och nu (onsdag) kom jag hem- men jag måste äta antibioitka pga. av en infektion av det döda embryot. Hoppas att jag inte ska ha mer ont, jag har varit sedan måndag kväll på diklofenak och Alvedon men nu har jag bara Alvedon.  
  • taiträ

Hej, jag har 5 missfall i bagaget. Inga fel hittades vid alla undersökningar som gjorts under de år vi försökt. I början blev jag gravid relativt fort (ca 1ggr/halvår) men mot slutet så tog det upp mot ett år för de två sista graviditeterna/missfallen och vi började bli rätt desperata. Vi hade redan efter det tredje tänkt på om IVF skulle vara till någon hjälp men vår läkare sa att det inte skulle hjälpa oss alls och det var ingen idé. Fastän vi sa att vi gärna kunde betala det själva så sa han att vi nog aldrig skulle bli gravida med vårt egna barn och IVF inte var ett alternativ. Dumma som vi var lyssnade vi på honom.

Efter det femte, och på en annan klinik, så blev vi uppsatta på IVF-listan för att åtminstone få in fler försök på kortare tid så att säga. Det gick rätt fort att komma fram, speciellt efter det att vi ringt och meddelat att vi kunde ta återbudstider och även göra det på annan klinik än i landstinget.

Vi blev gravida på första försöket och jag är nu i v28. Det är en livlig kille i magen och än så länge ser att bra ut. Ingen annan medicin utom den som ingår i en vanlig IVF har jag tagit.

Mitt råd är att har man möjlighet så testa IVF privat iaf även fast de säger att det inte hjälper. Vem vet, vi lyckades (än så länge) och det kanske ni oxå kan!

Ge aldrig upp!

Hoppas ur botten av mitt hjärta att det går vägen för Er! <3

• Patricia4

Hej

Har läst tråden och beklagar att vi är så många som kämpar. Jag har precis haft mitt fjärde mf på ett år och vi ska till Uppsala i slutet av månaden för att få experthjälp. Mina provsvar har inte visat på några fel , har tre barn sedan förut men nu går det inte :(

Jag är 39 år så tiden jobbar emot mig :/

Skickar pepp till alla som kämpar!

• Jessa79

Hej på er!

Skrev här i tråden i februari då jag i bagaget har haft sena missfall och det nu var dags för nya försök. Och det blev ett nytt försök men denna gången ett ma som jag upptäckte i måndags genom tidigt vul annars hade jag trott att allt var frid och fröjd för jag mår fortfarande illa.. Hoppas på skrapning då Cytotec aldrig funkar på mig.

HUR orkar man försöka igen? Just nu känns det riktigt tungt.

• Snusann
    Jessa79 skrev 2014-06-19 14:27:51 följande:
    Hej på er!

Skrev här i tråden i februari då jag i bagaget har haft sena missfall och det nu var dags för nya försök. Och det blev ett nytt försök men denna gången ett ma som jag upptäckte i måndags genom tidigt vul annars hade jag trott att allt var frid och fröjd för jag mår fortfarande illa.. Hoppas på skrapning då Cytotec aldrig funkar på mig.

Jag vet inte hur man orkar, man bara gör det. Jag antar att orken en dag tar slut och att man då får ge upp sin dröm... Kämpa på, vi är många i samma sits!
  • jamka
    Hej på er!

Beklagar, jag har inte fått nog av graviditeter än men visst är det jobbigt men MA efter MA. Efter mitt tredje MA i slutet av maj har jag inte så bråttom med att bli gravid igen utan tänker att det blir när det blir. Men då ska jag räkna med ett MA till tyvärr. Men hur många gånger till? Jag ska utredas till hösten även om jag inte tror att det hjälper.
  • Haja
    Hej på er!

En stor kram till dig Jessa79! Orkar du berätta mer om din historia? Hur gick cytotecbehandlingen/skrapningen?

Ja, hur orkar man? Jag har haft 3 sena missfall på raken nu det senaste året så jag vet hur det känns. :( Själv har jag fokuserat på jobbet, barnen och så har jag satsat på att gå ner alla gravidkilon. Jag har nog inte varit så snäll mot mig själv. Har väl behövt den där bekräftelsen på att jag i alla fall är en bra på någonting nu när min kropp inte fungerar.
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?