• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • Saftmedbulle

Man tvingar sig att orka för att ge upp inte är något alternativ... Lycka till! Massor av pepp! ! (för mig gick det vägen fjärde graviditeten efter tre missfall)

• jamka
    Saftmedbulle skrev 2014-06-23 14:12:21 följande:
    Man tvingar sig att orka för att ge upp inte är något alternativ... Lycka till! Massor av pepp! ! (för mig gick det vägen fjärde graviditeten efter tre missfall)
    Vet du kanske varför det gick vägen just för fjärde gången? Tog du någon medicin i början av den fjärde graviditeten?
  • Saftmedbulle
    jamka skrev 2014-06-23 18:38:20 följande:
    Vet du kanske varför det gick vägen just för fjärde gången? Tog du någon medicin i början av den fjärde graviditeten?
    Tog Trombyl fjärde graviditeten, men man vet inte säkert om det var det som gjorde skillnad.
  • Jessa79

Tack alla för ert peppande!

Det är nu tre veckor sedan missfallet och det har börjat lägga sig lite och ja vi kommer troligtvis försöka igen. Jag har nu fått tre helt olika missfall på rad som enligt läkarna inte finns några likheter emellan så jag får hoppas på att det verkligen är så..

Haja, jag förlorade ett tvillingpar 2009 i vecka 16 (15 +) och 2010 en liten pojke pga "infektion" i vecka 18 (17 +) och så denna gången ett MA i vecka 8 ( dött v 5).

Jag har sedan innan alla mf/ma en dotter som föddes 2005. Dottern föddes i vecka 42 +.Det är väl egentligen det enda sambandet jag kan se mellan alla är att samtliga slutat med en skrapning tom efter dotterns förlossning så blev jag skrapad då moderkakan inte vill komma ut.

Jag fick gå på utredning redan efter mitt andra mf och de hittade inget vilket jag har förstått så här i efterhand är det vanligaste scenariot. I mitt fall refererar läkarna till att jag redan har en dotter så mina mf/ma efteråt är mest "otur" och det borde gå nästa gång. 

• jamka
    Mamma77 skrev 2014-10-04 22:31:56 följande:
    Hur går det för alla här?
    Jag har gjort spolning förra månaden och innan dess en stor utredning (blodprov både på mig och min man) men de har inte hittat anledningen till mina 3 MA. Hur går det för dig?
  • jamka

Till mig sa läkaren ålder och otur och att jag skulle pröva vidare.

• Mamma77

Jag vet precis hur du har det. Fick min efterlängtade lilla flicka 2013 efter 16 missfall. Har en son född 2003 innan, samma pappa. Har nog gjort varenda undersökning, prover och spolningar mm, men aldrig fått svar. Min fråga nu är om man vågar nr.3.

• jamka
    Mamma77 skrev 2014-10-05 14:01:25 följande:
    Jag vet precis hur du har det. Fick min efterlängtade lilla flicka 2013 efter 16 missfall. Har en son född 2003 innan, samma pappa. Har nog gjort varenda undersökning, prover och spolningar mm, men aldrig fått svar. Min fråga nu är om man vågar nr.3.
    16 missfall? Uff, tur att jag redan är 37, jag hinner med ca 8 till i värsta fall. Sedan 2011 har jag varit gravid 3 gånger så det känns som jag är oftare gravid än inte gravid, men fortfarande ingen bebis. Hur gjorde du att det gick vägen efter 16 missfall? Jag råder dig att våga bli gravid igen, kanske det blir jättebra den här gången? Jag ska våga tills jag blir ca 44 tror jag.
  • Mamma77

Jag är också 37, fick min son när jag var 26 och min dotter när jag var 36, trodde i inte det skulle ta tio år. Ja jag hoppas jag vågar, jag var livrädd varje dag. Du kommer lyckas, det tror jag! Kram

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?