• che71

4 missfall.. Finns det hopp?

Minus75 skrev 2012-11-03 20:50:55 följande:
    Hej tjejer!
    Nu var det länge sedan jag skrev här, men jag har faktiskt lyckats bli gravid igen! Idag är jag på v9+0 och på VUL i torsdags såg vi en liten krabat med pulserande hjärta! Både jag och sambo grät av lycka så vi missade tyvärr när krabaten viftade med armarna, men Lennart B sa det så då får vi väl tro på det! :)

Nu håller vi tummarna för att den lilla ska stanna kvar och tar blodprov för KUB på måndag och resten av KUB/NUPP den 26:e.

Hur har ni andra det?
    Minus75!!!   Va härligt!!  tänk att du är i v 9+0 redan.
    Kram Hjärta
  • che71
    Besa skrev 2012-11-03 15:56:19 följande:
    Hej tjejer, jag råkade hitta dena tråd som jag tycker passar in. Jag förlorade min dotter förra året i magen v 39. Efter hennes död har jag varit besatt att bli gravid.. Blev gravid efter ett års försökande och det var i april men den slutade i missfall. Månaderna har gått efter missfallet och har blivit gravid igen men tydligen även detta slutar olyckligt. Väntar nu på gynakuten dem ska undersöka mig. Är så ledsen jag har tappat all hopp som finns i världen att få ett levande barn..
    Besa
    Så sorgligt med din lilla dotter!! Beklagar så mycket det ni har gått igenom.
    Du har stöd här ska du veta.
    Det du har upplevt är ju bland det värsta jag kan tänka mig.
    Men du är stark som försöker igen o en dag ska du lyckas.
    Kram Hjärta
  • che71
    lill111 skrev 2012-11-15 15:06:55 följande:
    Hej alla! Ansluter mig, tyvärr! 4:de missfallet är nu konstaterat, jag är ett psykvrak, vet ej vart jag ska ta vägen...har följt er här under alla mina missfall och nu måste jag ansluta mig:( hade sådant hopp nu denna gång, går hos Lennart Blomqvist, fick Trombyl, men hjälpte inte, vad ska man ta till nu liksom:(( panik, känner jag då jag trodde Trombylen skulle hjälpa! Jag vill testa prednisilon och fragmin nästa gång, men hittar ingen läkare som vill skriva ut, ni kanske kan tipsa mig, gör vad son helst, kan ju inte bara fortsätta utan behandling, inte normalt med fyra i rad:( har som tur är en son son är 2 1/2 år som gick hur bra som helst....hur vet man om äggen är i dåligt skick? Är snart 38, så bara det är ju panik i sig....körde även progesteron all med denna gång, utan lycka....är utom mig av olycka....så galet skönt att ha er i alla fall, känner mig så ensam och värdelös, trots att jag vet att vi inte gjort ngt fel....hur går det för er andra Che 71 tex? Kram, kram
    Kram till dig!!Hjärta
    Vet att det är svårt o jobbigt just nu...man har sådana förhoppningar...man vill ju så gärna att det ska fungera..
    Jag skulle också vilja prova andra mediciner tex Progesteron o Prednisolon men min läkare vill inte o hon verkar bara tycka att det har med min ålder att göra...men 4 missfall...varför har vissa av oss en sån himla otur?!Obestämd

Så jag har bara Fragminsprutor att ta igen pga min APC resistens, men denna gång hjälpte det inte.

Jag väntar fortfarande på mens efter missfall, det har gått snart 4 veckor sen första lilla blödningen.
    Testade faktiskt imorse med grav test men det var förstås negativt.

Du är ung i jämförelse med mig o Miss B...vi är ju 41.
    usch ja stressen o rädslan känner man igen
    Men en dag ska det bli allas vår tur!!!Glad
    Kram

• che71

Väntar fortfarande på mens efter missfall...4 veckor sen imorgon som det började blöda.
    Vet ej om/när jag hade ÄL.
    Jag ska inte ta Pergotime direkt denna gång utan vänta en månad till. Men försöka ändå ska vi förstås göra.
    Kroppen kanske inte är redo än o vi vill inte slösa bort de 2 sista paketen Pergotime i onödan.
    I våras tog jag Pergo direkt efter första mens efter missfall o det är ju enda gången jag inte blivit gravid med Pergo.
    Hoppas det inte är farligt att äta Pergo för många gånger!?Förvånad Har ju redan avverkat 5 paket på 1 år har o 2 kvar.

Imorgon reser vi till London o firar att det är 3 år sen vi träffades!!!Skål

Kram på er o Trevlig helg!!

• che71

Hemma igen.
    London är mysigt så här års också...de har redan julskyltning igång för fullt!

Mensen efter missfallet kom i måndags.

• che71

Ja mitt immunförsvar är ju inte för starkt i alla fall.
    Feber o frossa inatt...förkyld eller influensa?
    Orkar knappt ta mig upp ur sängen, länge sen jag hade sådan feber.
    Har väl dragit på mig något i London.
    Skit att behöva vara hemma igen från jobbet....alldeles för många ggr i år...

Testade imorse igen med gravtest för att kolla om det kanske inte var riktig mens (blöder inget längre)
    men det är helt blankt.
    Så illamåendet är något annat...vad kan det vara?

• che71

Vad vet ni om äggkvalitet?
    AMH heter visst provet men det har aldrig tagits på mig vad jag vet, varken i missfallsutredningen eller i den vi gjorde förra hösten innan Pergotime.
    Vad visar det o vad innebär i så fall ett sämre värde, att det är lönlöst att ens försöka eller?
    Kan man gå till en gynekolog o bara be om att få ta det provet?
    Kan IVF hjälpa med dåligt AMH värde eller blir det i så fall embryoadoption som sista chansen?
    Kan man bli gravid ändå trots dåligt AMH värde men att det blir upprepade missfall pga dålig äggvalitet?

• che71
    Frukostflingan skrev 2012-11-23 10:58:16 följande:
    Som jag har förstått det så är AMH ett värde för hur bra äggreserv man har. Jag hade lite under normalt på detta prov, men jag har inga problem med ägglossning osv just nu. Men jag kanske inte kommer ha bra äggtillgång hur länge som helst. Vi har precis gjort IVF och man fick ut 10 ägg vilket är ett bra resultat. 4 befruktades och av dessa var 3 av bra kvalité. 1 fick jag tillbaka och 2 frystes in.
    Jag har för mig att jag har läst om att det inte görs IVF på kvinnor med ättelågt AMH-värde, men detta kan ju vara helt fel. 

Vi fick göra detta prov vid barnlöshetsutredningen. Inte vid missfallshetsutredningen. Jag har fått för mig att det inte är ett värde på äggkvalité utan äggreserv. Men det kanske finns andra som har bättre koll. 
    Tack för svar!
    OK äggreserv alltså.
    Vad finns det för prover på kvaliteten då?
  • che71

"Hej! Rent statistiskt blir ca 1% av de som vill bli gravida föräldrar i din ålder."

Såhär skrev barnmorskan här på FL till mig. (angående mina missfall o min ålder som anledning)
    1%
    Gråter
    Är så ledsen.
    Det är så mycket sämre odds än jag trott.
    hon rekommenderade äggdonation eller embryodonation...vet inte ens vart man vänder sig...
    Varför är jag 41 år...önskar så att det var annorlunda....

• che71
    lill111 skrev 2012-11-26 15:37:07 följande:
    Hej igen alla! Nu får vi lämpa tillsammans jag har det jobbigt med Che, tvivlat, men nu jäklar ska vi lyckas! Mitt mål nu som jag tänkte höra med er om vet ni någon läkare jag kan kontakta som är positiv till fragmin??! Blir galen på att de jag havet vill ge mig detta..
    Tack Annica p gör info, kunde dock ej beställa på den sidan, men får leta vidare efter baby klister! Ja, usch att vi ska behöva gå igenom detta, men det ska bara gå, det är så!! Jag har/är mentalt helt nere så nu söker jag allt... Ska gå till ett medium, trodde aldrig i mitt liv jag skulle göra det... Men måste få ett annat perspektiv på min tillvaro... Tack för att ni finns och tar er tid! Bra info pimpinellan, det var gott att höra... Kram
    Jag fick ju Fragmin utskrivet av en läkare på RMC Malmö, men det var bara pga min nyupptäckta APC resistens
    o hon kunde inte säga om det skulle hjälpa, o det gjorde det ju inte denna gång.
    Men ska definitivt ta sprutorna igen i alla fall nästa gång vi lyckas.
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?