• che71

4 missfall.. Finns det hopp?

Mamma77 skrev 2013-01-30 12:45:30 följande:
    Tack alla söta rara människor! Det är svårt att koppla av med ett bagage med 16 missfall, men jag hoppas av hela mitt väsen. Håller tummar för oss alla. kram
    Skönt att allt var bra!! Håller tummarna!

Men 16 missfall efter ditt barn alltså...det är ju jättemycket...vad säger läkarna om det egentligen?
    Hur tidiga missfall pratar vi?
    Innan du fick ditt barn, hade du några missfall då också?
    Undrar annars vad som hänt, vad som är annorlunda, för du kan ju gå hela vägen det finns ju ett bevis för.
    Hur många år har du försökt nu ?

Du är ju helt otroligt stark!! Hoppas så att det ska gå vägen denna gång!!

Jag har "bara" haft 4 missfall på 2½ år o tycker att det är fullt tillräckligt mycket otur. Dessutom har vi inga barn o tiden rinner ut så vi hoppas verkligen att det ska gå vägen denna gång!! Det känns som nu eller aldrig!

Kram
  • che71
    varmland skrev 2013-01-31 09:02:26 följande:
    Jag hade ÄL för 8 dagar sedan och har de senste dagarna haft molvärk över livmodern av och till och även ont över ländryggen , svanken av o till. Har aldrig känt så inför första mensen efter skrapning pga MA tidigare. Någon som känt så? Brukar inte känna något alls mellan äl och mens.
    kanske gravid???Drömmer
  • che71

Orolig...
    tog ett digitalt test idag v5+6 (el v6+0) men det visar samma som för 1 vecka sen
    Gravid 2-3 veckor Obestämd
    Det borde väl stå Gravid + 3 nu...det är ju 4 veckor sen ÄL ??!!

Sen har jag haft jätteont i magen 2 em/kvällar i rad, helt uppblåst o spänd o ont till höger som jag hade för någon vecka sen också. Kan det vara den stora paraovarialcysta jag har där som blir tilltryckt av tarmarna?

• che71
    Mamma77 skrev 2013-02-05 19:59:44 följande:
    Hur har det gått för dig Che 71? Kram
    Hej!
    Jag har inte ont alls nu, det försvann efter helgen.
    Ringde faktiskt till KK i söndags för jag var så rädd att det kunde vara utomkveds, men ssk lugnade mig o sa att det kan kännas så, att det kunde vara gulkroppen jag kände.
    Om det inte blir värre eller blöder så var det ingen fara.

Hade som mensvärk hela natten inatt men hoppas det är bra.
    Har inte testat igen o tänker inte göra det mer nu.
    VUL månd 18/2...tiden kryper fram!!
  • che71
    Mamma77 skrev 2013-02-05 21:42:47 följande:
    Nej det är inte bra för psyket att testa hela tiden, men svårt att låta bli. Ska till sjukhuset på torsdag så då blir det nervöst igen. Håller tummar och tår för oss alla! Tar du nån medicin nu? Kram
    Fragminsprutor varje kväll.

Är det VUL på torsdag eller?
  • che71
    Mamma77 skrev 2013-02-05 22:22:02 följande:
    Japp, VUL på torsdag... Nervöst! Ska vara 6+5 då så vi får väl se....
    Då är du bara 1 dag före mig!
    Vad kul!!!
    Håller tummarna!!
  • che71
    Mamma77 skrev 2013-02-07 18:10:48 följande:
    Hemkommen från sjukhuset och jag har fått se ett gryn med ett hjärta som slår.Nu kan jag bara hålla tummen och be till ödet. Nu blir det Crinone 2 ggr dagen, trombyl å Fragmin. Hur gör ni? Tar ni trombyl morgon å Fragmin kväll? Fick Fragmin 5000 IE.

Åh va härligt!!Glad
    Vad sa läkaren om vecka o dag?
    Jag tar ju bara Fragmin o det ska jag ta på kvällen samma tid varje dag, så vid kl 22 blir det.
    Isbit bedövar lite innan.
  • che71
    Mamma77 skrev 2013-02-07 19:34:32 följande:
    Jag är i v.7 6+5:) Nu hoppas jag bara:))
    jag är i v 6+4
    nu håller vi tummarna!!!
  • che71

7+3
    lite blod när jag var o kissade för 1 timme sen
    o nu lite ljusbrunt på trosskyddet
    är så räddGråter
    De andra missfallen började så här, med ytterst lite blodblandade flytningar i någon/några dagar innan det satte igång.
    Vill inte vara med om detta....det kan bara inte vara sant.

• che71

blöder rejält o har gjort så i 5 timmar nu, mer än mens o 2 större blodklumpar
    mensvärk som bara den också
    vill somna o vakna imorgon o att allt bara var en mardröm, inte ett 5:e missfallGråter
    ringer KK imorgon
    känns rätt kört men man har ju hört historier om tvillingmissfall o hoppet är det sista som lämnar en....
    hoppas så att allt ändå är bra även om det inte känns bra alls
    bara gråter

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?