• che71

4 missfall.. Finns det hopp?

siolina skrev 2012-12-26 17:36:59 följande:
    Hej. Jag har bara fått tre missfall men jag tänkte att jag kanske kunde få skriva här ändå. Har läst lite i den där athentråden, och tänker att det låter bra, men samtidigt skulle man väl vilja höra en lite mer nyanserad berättelse. Är det någon som inte får diagnosen immunologa (?) problem?
    Kan akupunktur hjälpa om man har det? Det borde det väl kunna. Jag blir ju väldigt sällan sjuk och så, så på det viset skulle det ju kunna stämma men jag är ändå tveksam till att åka till grekland för allt verkar så dyrt och i Sverige så drivs de ju iallafall inte av samma vinstintresse så på det viset är det pålitligare.
    Hur resonerar ni? 
    Hej o välkommen hit!
    Ingen diagnos här heller...de hittade bara APC resistens (som jag fick sprutor för innan sista missfallet)
    4 missfall (längst till v 11)
    Vi har försökt i 2½ år nu. (med Äl tester varje månad o Pergotime för att maxa ÄL några gånger senaste året)
    Jag är 41 år så tiden är inte på min sida.
    Läkarna pekar bara på min ålder o att det skulle förklara mina missfall. De vill eller kan inte ta fler prover eller göra mer för att hjälpa oss.
    Men vi ger inte upp än.

Har du fått en missfallsutredning än? I vilka veckor fick du missfall?
  • che71

Hur går det här?

ÄL på G med Pergotime..stickan gav utslag imorse Glad

• che71
    Frukostflingan skrev 2013-01-06 08:46:39 följande:
    Che71: spännande lycka till!!!

För min del går det nog faktiskt bra även om jag inte riktigt vågar hoppas fullt ut. Har KUB till veckan. Går det bra så ska jag försöka njuta mer.

Åh lycka till!!
    Så spännande att få se bebisen!
    Vilken vecka är du i nu?
  • che71

Kan man ha symptom redan på ÄL+6 ?Drömmer
    Eller är det bara inbillning för att jag vill så himla mycket?
    Mår lätt illa idag, både innan o efter frukost.
    Eller så håller jag på att bli sjuk...

• che71
    Minus75 skrev 2013-01-17 00:30:44 följande:
    Okej. Synd, som sagt, att det inte funkade. Om det skiter sig denna gång för oss, så kommer jag att försöka vara kvar hos LB och då se till att vi får ASA. För vår del har han som person betytt mycket eftersom han tar vår oro på allvar, till skillnad från de (12 olika!!  ) vi hade kontakt med i Göteborg.

Imorgon är det ultraljud (v 19+6), håll tummarna för att vi efter det kan "checka av" ytterligare en sak som ett steg på vägen!
    Hur gick ultraljudet?
    Kram
  • che71
    Minus75 skrev 2013-01-17 23:32:17 följande:
    Det gick jättebra! Tack för tumhållingen!! :D 

Allt var finfint och den hade växt på pricken som den skulle så jag blev inte ens flyttad åt något håll!
    Den visade villigt upp allt som skulle mätas och när det var dags för de "söta fotona" blev den alldeles tokig, stod på huvudet och visade mest rumpa. Det blev med andra ord ingen gullig profilbild, men däremot en bild på ett väldigt skarpt ben och fot...  ;)

Visst hade det varit kul med en fin bild, men huvudsaken är ju att den mår bra!
    Jag har ju moderkakan högt upp och framtill, vilket gör att jag inte har känt några sparkar ännu så det var skönt att se att den var livlig och busig. Man kan dock ställa sig samma fråga som sambon gjorde: Hur i hela friden kan en bebis hålla på sådär i magen utan att du känner det?!   :)

För er som är intresserade: ett radioreportage  om och med Lennart B:  sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...
    Åh va härligt Minus!!!! Du måste vara överlycklig nu!!!Glad
    Så skönt att allt var bra.

Jag lyssnade på det igår efter tips här på FL. Lennart verkar underbar. Synd att inte alla läkare man träffat vid missfallen är som han. Jag tror att jag träffat 12 olika läkare sammanlagt på gyn/KK de här 2½ åren i samband med graviditeter  o missfall---oändligt många VUL...det är för sorgligt egentligen.
    Ingen som frågar hur man mår, bara gå hem o blöd ut o försök igen...har bara varit hemma från jobbet resten av veckan, inte tal om sjukskrivning (har ni andra blivit sjukskrivna efter missfall?)
    ...bara bita ihop o gråta hemma.
    Jag tror inte folk förstår hur jobbigt det är, speciellt de som kanske aldrig drabbats själv eller möjligen 1 missfall o sen barn...
    Jag minns nu sist en kollega som inte förstod att jag var så orolig, klart det skulle gå bra liksom, men det gjorde det inte...o vi här vet att inte ta något för givet...vi har lärt oss efter alla besvikelser.

Därför är det så underbart att du Minus75 har klarat det äntligen!!! Att det kan gå till slut.Hjärta
    När är det BF?

Själv är det bra. ÄL+12 idag..har inte testat än...känner som lätt illamående om kvällarna eller mer som ständigt hungrig....hoppas så!!!Drömmer

• che71

svagt streck på teststickan imorsePlusGlad
     ÄL+13 (eller 12 om man inte räknar själva ÄL dagen)
    BIM-2
    Hoppas det är sant!!!

• che71
    lill111 skrev 2013-01-19 19:14:11 följande:
    Åh vad spännande Che! Hoppas, hoppas! Lider du av spottings innan BIM? Har du kört ngn medicinering nu alltså ifrån ägglossning? Hoppas det är ok att jag frågar:)
    Inga spottings innan BIM,det brukar jag inte ha heller.
    1/4 tabl barnalbyl sen ÄL på eget bevåg
    o det var ju förstås Pergotime denna gång med
    (som på de 3 grav. innan dess, alla utom den första då i Dec 2010 blev vi spontant gravida bara efter 4 månaders försök med ÄL stickor)
    ska börja med Fragminsprutor snart, har hemma sen förra gången
  • che71

Tror ni att det är en bra idè att fortsätta med 1/4 tabl Albyl minor varje morgon på eget bevåg trots att jag ska ta Fragminsprutor varje kväll också?

Ni som tagit Fragmin när började ni med det?

Läste någonstans att Fragmin ju mest är för att det inte ska bildas proppar i mitt vensystem (pga APC resistensen) tex i benen
    men att Trombyl skulle kunna förebygga proppar i livmodern. Vet ni hur det är?
    Min läkare ville ju inte skriva ut varken Trombyl, Progesteron eller Prednisolon- bara Fragmin som sist.

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?