• OojespersmammaoO

"Finns det fler nattugglor?"

Hej hej!!

Sover aldir gsärskilt mycket, ca 4 timmar per dygn...så nu undrar jag om det finns fler nattugglor som har lust att prata bort en stund? *hoppas* Glad

• Svar på tråden "Finns det fler nattugglor?"
  • Mimmlas
    Lellebror skrev 2011-02-10 04:24:21 följande:
    det ligger nog i sedan skolmatsalen, den där geggiga sörjan dom kallade fisk.
    Men tänkte lagar jag maten själv så kanske det funkar att äta fisk ;)
    annars är jag mest för kött i alla dess former ;)

jag har myofasiellt smärtsyndrom så det utreds vad jag ska kunna jobba med.
    jag är öppen för alla förslag och har provat det mesta, just nu så lutar det åt säljare/servicetekniker i en datorbutik
    Aha jo det är som min kille, mattanterna har sabbat honom 4 life.
    Jag är också köttoman egentligen. Jag skulle kunna leva på gott kött och bea, endast.

Outch jobbigt att komma på vad du ska göra då.
    Jo du verkar ju vara rätt intresserad av det så go for it ^^
  • Mimmlas
    Lellebror skrev 2011-02-10 04:25:17 följande:
    opera och jazz är något jag inte förstår mig på Gråter
    annars lyssnar jag på det mesta
    Jag har precis börjat intressera mig för att sjunga jazz faktiskt.
    Man måste ha väldigt bra gehör för att gilla jazz och vara väldigt musikvan tror jag.
  • Lellebror
    Anova titta bort nu

i morgon ska jag hem till stora barnens mamma och laga mat.
    Helstekt fläskytterfilé med grönpepparsås och hasselbackpotatis ;)
    once known as LitenMan
  • Anova
    Mimmlas skrev 2011-02-10 04:25:45 följande:
    Jo det kanske skulle vara en bra idé.

Jo jag gillar också mest detaljer, därför överarbetar jag typ alltid allting jag gör.
    Själv gick jag bild estet på gymn, enda ämnet som jag hade mvg rakt igenom.
    Då förstår jag varför du är så duktig

Försöker att lära mig att inte överarbeta mina alster, och det är något man måste lära sig helt klart.

nu blev jag sugen att sätta igång och skissa lite, jag fick nya pennor av min syrra i julklapp som jag inte testat än.
  • Mimmlas
    Anova skrev 2011-02-10 04:25:55 följande:
    Jag har inget emot att ha grannar nära (jag vill ju bo i lägenhet), men de ska gärna hålla sig för sig själva. Annars är jag en översocial människa också.

Man vet ju aldrig med de yngre.. De kanske har missat saker och ting som vi 70-talister tycker är självklara att man sett
    Fast vad är det för idé att ha grannar om man inte vill träffa dem :P

Min äldsta syrra är född 69 så jag har blivit skolad sen tidig ålder.
    Jag hade en psykolog en gång som sa att jag redan levt tre liv, inte undra på att jag blev utbränd.
    Stämmer väldigt bra faktiskt.
    Jag går lite över gränser, folk brukar ha svårt att placera mig i ålderfack. Speciellt om de pratat med mig en stund.
  • Anova
    Mimmlas skrev 2011-02-10 04:26:24 följande:
    Skoj, jag brukade sjunga opera förr :)
    Händer att jag gör det hemma fortfarande.
    Var sjöng du opera någonstans?

Själv har jag inte ens försökt mig på opera, däremot har jag sjungit i kör från då jag var 5-6  tills jag var 20.
  • Lellebror
    Mimmlas skrev 2011-02-10 04:31:40 följande:

Jag hade en psykolog en gång som sa att jag redan levt tre liv, inte undra på att jag blev utbränd.
    Jag går lite över gränser, folk brukar ha svårt att placera mig i ålderfack. Speciellt om de pratat med mig en stund.
    hehe min psykolog sa till mig att jag varit med om mer under mitt liv ( var 28då ) än en 80åring brukar hunnit vara med om.

jag skulle kunna bo långt ut i skogen och ha mil till närmaste granne. Bara snabbt bredband och en fungerande bil så är jag nöjd.
    once known as LitenMan
  • Mimmlas
    Anova skrev 2011-02-10 04:31:14 följande:
    Då förstår jag varför du är så duktig

Försöker att lära mig att inte överarbeta mina alster, och det är något man måste lära sig helt klart.

nu blev jag sugen att sätta igång och skissa lite, jag fick nya pennor av min syrra i julklapp som jag inte testat än.
    Sen har jag fått lära mig att se former och mönster, inte bilden i helhet.
    Det har gett mig väldigt mycket gratis.
    Det är sjukt svårt att sluta när man väl stör sig på något. Sällan man blir nöjd.
    Gör det, övning ger färdighet ^^
  • Anova
    Mimmlas skrev 2011-02-10 04:31:40 följande:

Ja det är klart, men jag vill inte bo i hus.. Lägenhet utan grannar blir svårt att hitta.

Det är lustigt det där med ålder. Jag placeras ofta in i 20-25 års-facket, jag är 33 i mars, mycket pga mitt utseende tror jag. Däremot har jag väldigt mycket gemensamt med mina vänner som är 50plus.
    Roligt med psykologer som har sådana förklaringar..
  • Mimmlas
    Anova skrev 2011-02-10 04:32:08 följande:
    Var sjöng du opera någonstans?

Själv har jag inte ens försökt mig på opera, däremot har jag sjungit i kör från då jag var 5-6  tills jag var 20.
    Jag gick hos privat sångpedagog.
    Svindyrt men alla var övertygade om att jag skulle hamna i sidney om jag fortsatte.
    Sen insåg jag att jag behövde tre år av svindyra lektioner för att komma in på operahögskolan då surnade jag.

Kör har jag också sjungit i väldigt mycket, turnerat och fixat.
    Sjungit med kändisar och för biskopar i halva sverige.
    Höll på att få en karriär som sångerska i kyrkan när jag var yngre men bangade för att jag inte var nöjd med min röst och inte tyckte att folk skulle betala för att jag skulle sjunga.
Svar på tråden "Finns det fler nattugglor?"