• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • anifree

Ahaaaa, är det du miss Smilla Ja vi följs åt i våra cykler, hihihi

• Fröken Smilla
    anifree skrev 2011-10-19 23:27:43 följande:
    Ahaaaa, är det du miss Smilla Ja vi följs åt i våra cykler, hihihi
    och jag skriver precis ett nytt mail till dig haha!
  • anifree

Ett nytt mail tillbaka till dig, godnatt miss Smilla

• sthlmsliv
    Skrattande
    Fröken Smilla skrev 2011-10-19 22:48:09 följande:
    Nu får jag ju VUL precis innan insem, så läkaren kan se var ägget är.

Jag tror generellt att det är bättre att insemineras innan äl, eftersom ägget är lättare att komma in i när det precis har släppt, därefter blir ytan hårdare och hårdare ju längre tiden går.

Jag har diskuterat lite med Carrebarre här under kvällen att mitt första försök faktiskt slutade i tidigt missfall eftersom det var flera dagar tidigare än BIM och jag hade väldiga kramper och illamående. Det var då jag inseminerades några timmar innan äl. Sen drog nästa äl ut på tiden (en vecka senare än beräknat). Denna gången fick jag inte alls lika ont utan normal mensvärk och mensen kom i samma tid som sista cykeln innan inseminationsförsök.

Vad säger ni om det tjejer??
    anifree skrev 2011-10-19 00:25:31 följande:
    Hej på er töser! Här är en tjej som har följt denna tråd i ett par veckor nu. Jag har en son på 1 år som jag fick genom insemination i Helsingör hos Dr. Lars Grönlund. Den 5/10 gjorde jag mitt första syskonförsök som tyvärr inte lyckades då jag fick tant röd idag. Inseminerades exakt 24 timmar efter omslag då jag prickade in omslaget. Tänkte att det var bra att åka ungefär som försöket som resulterade i gossen min men tyvärr. Kanske senare nästa månad i november, vi får seä Vilket fall som helst så känns det roligt att vi delar samma mål! Godnatt och på gensyn
    Välkommen anifree!! Jag tror jag mailade dig innan idag Då vet du nog vem jag är Kul att vi ligger så lika i cykeln också, men jag har förvisso inte bestämt mig när nästa försök ska bli än.
    Hej igen!

När jag blev gravid i Juli hade jag sex den 24 juli och beräknad ägglossning enligt min app den 26. Så med andra ord borde spermierna ha legat och väntat... Men då var det färska simmare som lever i 3 dygn. Det här är verkkligen en hel vetenskap. Jag hoppas på att komma i väg i november på första försöket, annars december:)
    Vad roligt att det är flera som är på g ungefär samtidigt. Är det ngn mer en jag som bor i Sthlm?

• Azurblå

Hej!

Jag har skrivit för ett bra tag sedan i tråden men har nu inte varit aktiv på ett tag. Är mamma till en tvååring och går och funderar och funderar på Danmark...jag vill ju så gärna ha ett barn till!!! Men funderar ibland på hur jag ska orka och ha råd och kunna få hjälp med barnpassning om jag får ett barn till. Mycket att tänka på, kanske tänker jag för mycket?

Miss Smilla, jag lästa att du får VUL innan äl, det lät ju som att det blir större träffsäkerhet då! Är det kliniken du går till som erbjuder det, eller varför får man det?

Evileve, jag bor också i Sthlm Du är på gång att åka iväg förstod jag?

• sthlmsliv

Hej Azurblå, vad roligt att du också bor här, jag tar och skickar ett meddelande till din inbox:)

• Carrella

Sorry att jag inte skrivit på ett tag...iom att mensen kom, kom ju också besvikelsen vilken faktiskt blev tuffare än vad jag hade väntat mig samt att jag jobbat mer än vad jag brukar vilket också har varit skönt då det hjälpt en att skingra lite tankar. 

Jag gjorde min insemination ganska precis 24 timmar efter positivt äl test men anar att mitt ägg släpper ganska sent så kan hända att inseminationen gjordes för tidigt så de små simmarna inte orkade ta sig in i ägget. Så kommer att försöka insemineras lite senare denna gång kanske runt 30-36 timmar. Jag åt rosenrot på första gången och nu gång nr 2 kommer jag inte att äta nåt som sägs öka chansen att bli gravid utan kommer att förlita mig endast på min egen kropp. 

Hela förra resan blev så stressig och stirrig så nu  har jag bestämt mig för att åka tåg ner dagen innan jag ska göra inseminationen och sova över på hotell. Göra resan till 'skön' utflykt och bara ta hand om mig själv och ta det med ro. 

Men har också börjat tvivlat på mig själv och min egen kapacitet att kunna bli gravid för man följer ju nu de här serierna om par/singlar som har svårt att få barn. Och nu när första försöket misslyckades så funderar jag hur många försök kommer jag att få göra, kommer jag behöva göra ivf? Usch, risken finns ju faktiskt att jag inte kan få barn, vad gör jag då?   

Men än så länge försöker jag köra med positivt tänkande  så nu är det bara att invänta att mensen tar slut så man får börja äl testa igen för det bär iväg igen redan på nästa äl Glad.

• sthlmsliv
    Carrella skrev 2011-10-20 20:46:46 följande:
    Sorry att jag inte skrivit på ett tag...iom att mensen kom, kom ju också besvikelsen vilken faktiskt blev tuffare än vad jag hade väntat mig samt att jag jobbat mer än vad jag brukar vilket också har varit skönt då det hjälpt en att skingra lite tankar. 

Jag gjorde min insemination ganska precis 24 timmar efter positivt äl test men anar att mitt ägg släpper ganska sent så kan hända att inseminationen gjordes för tidigt så de små simmarna inte orkade ta sig in i ägget. Så kommer att försöka insemineras lite senare denna gång kanske runt 30-36 timmar. Jag åt rosenrot på första gången och nu gång nr 2 kommer jag inte att äta nåt som sägs öka chansen att bli gravid utan kommer att förlita mig endast på min egen kropp. 

Hela förra resan blev så stressig och stirrig så nu  har jag bestämt mig för att åka tåg ner dagen innan jag ska göra inseminationen och sova över på hotell. Göra resan till 'skön' utflykt och bara ta hand om mig själv och ta det med ro. 

Men har också börjat tvivlat på mig själv och min egen kapacitet att kunna bli gravid för man följer ju nu de här serierna om par/singlar som har svårt att få barn. Och nu när första försöket misslyckades så funderar jag hur många försök kommer jag att få göra, kommer jag behöva göra ivf? Usch, risken finns ju faktiskt att jag inte kan få barn, vad gör jag då?   

Men än så länge försöker jag köra med positivt tänkande  så nu är det bara att invänta att mensen tar slut så man får börja äl testa igen för det bär iväg igen redan på nästa äl Glad.
    Hej Carrebarre, Vad tråkigt att det inte blev ngt denna gång. Hur många gånger har du försökt? Jag följer också alla serier vilket ger mig lite ångest, då det inte har funkat riktigt för ngn av singeltjejerna. Det gör ju att man blir orolig. Men jag tänker som du positivt och hoppas att det skall påverka åt rätt håll. Bara för att jag blev gravid oplanerat i sommras på ett litet ligg så är det inga garantier...
    Lycka till nästa gång
    / E
  • Azurblå

Jag har läst lite om era inseminationer nu, och funderar...har en del novisfrågor

när ÄL-stickan slår om till positivt, då finns det alltså tid till att åka ner till Danmark? Hur lång tid har man på sig, på ett ungefär?

Ni som inseminerats, har ni åkt ner i förväg, när ni vet att äl ska inträffa, eller har ni inväntat stickan?

Carrebarre, jag såg att du tänkte åka ner i förväg nästa gång, och om det skulle bli aktuellt för mig med insem tror jag att jag  skulle vilja ha det så. Det verkar stressigt att åka iväg sådär kvickt, och jag inbillar mig att man ska vara så lugn och harmonisk som möjligt för att optimera chanserna?

Sen är det det där med val av klinik. Skiljer det mycket i kostnad mellan dem?

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!