• carlan

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej tjejer. Jag fick två streck på RD 8 igår. Har mått illa i tre dagar nu på kvällarna. När jag väntade min dotter kräktes jag i sju månader. Fick åksjuketabletter men skulle vilja slippa det denna gång om den lilla rackaren vill stanna, vill säga.

Har någon av er testat magnetarmband? Fick det rekomenderat av en vän som sa att hans fru hade haft det när hon väntade deras tvillingar.

www.apoteket.se kallar dem det Sea-Band. Verkar även kallas Akupressurarmband.

Någon som vet något om detta?

• carlan

Tack för era komentarer och grattis men ska nog lämna er ett ett tag till tills allt är mera säkert. Minst vänta in testdag. Kramar på er kommer snart igen

• carlan

Kelsson: Jag lider med dig, verkligen. Först måste vi kämpa en himla massa för att bli gravid, då önskar man att man ska få en fin och efterlängtad graviditet. Du ska se att allt lugnar sig snart och du kommer känna fina pirr i magen som senare kommer kännas mera. Sparkar! Underbar känsla. Du har massor att se fram emot.

Vi får stötta varandra. Du stötta mig när dem var dumma på Akademiska och vi finns för dig nu så det är bara att ösa ur dig. Tack vare era fina inlägg till mig börjar jag  få mera hopp om att på tisdag kan jag ringa dem och säga att jag är vist gravid.

Mer än tusen kramar är du värd Kelsson, jag tror på dig!

Ps. Kom ihåg min kusin som hade små blödningar under hela graviditeten och hon födde två fina pojkar. Du kommer också få ett friskt litet knyte.

• carlan
    strössel: inte försvinna från tråden. Jag ska snart komma till er och du sitter säkert med en massa bra info. Från förra tråden har jag läst ditt namn tusen gånger på listan. Önskar jag kunnat få skriva dit mig med på gravida. Efter helgen är det min tur, äntligen. Fin mage du fått. Såg den på din blogg. Glad

kasa: Kul att se dig här. varit orolig att det inte gått bra. Tråkigt att läsa att du mår illa fast recept belada medel. Hoppas att det släpper för dig snart. Jag har mått illa sedan RD 6. Mitt tips är vatten, men det har du säkert redan försökt.

Ni tjejer ni får inte glömma att uppdatera statusen på listan, för det ger hopp till andra. Alltid kul att få reda på när bebisarna har kommit. i en anna tråd jag varit med har många fött sina underverk och planerar fler. Underbart att man inte ger upp. Vi är riktiga kämpare!
  • carlan
    Kasa: Jag går på Akademiska i Uppsala. Ska nog ringa dem iallafall, jag har lugnat mig men är fortfarande upprörd av hur hon behandlade mig. Jag tänker ringa dem för man vill ju det bästa för mig och bebis. Fast vad kan dem igentligen se på första ultraljudet? Bara om det är fel och dem tar bort det? Är det ett VUL eller UL?

Ringde ni till er mödravårdcentral efter TD eller hur gjorde ni?
  • carlan
    speck: Härligt med en toppendag.

Fråga till er alla: Hur många dagar hade ni vaggisar? I mina papper jag fått stod det på ett ställe att jag skulle ha dem i 20 dagar (tre gånger om dagen). Har dock några kvar fast det gått 20 dagar. Funderar på att dra ner det till två gånger om dagen, så kan jag ha det en vecka till. Rädd att få missfall igen så hoppas vaggisarna kan göra en fin miljö där nere. Eller är det dumt?

Tänkte att kanske kroppen inte producerar själv om man fortsätter!?
  • carlan

Strössel: Tack för ditt svar. Då ska jag forsätta ta dem sita jag har kvar. Känns tryggast så. Jag fick MF i vecka 7 förra gången jag var gravid. Vill inte vara med om det igen.

Som du säger man vet inte om det är medicinerna eller om det är ägg kvaliten men man vill ju inte chansa. Jag tar gärna några till vaggisar så är mitt samvete rent om det inte skulle gå vägen.

Jo förresten jag har TD idag. Så nu tillhör jag er tjejer. Glad

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011