Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Jis: Mysigt med en bild. Vi har bara från insättningen än. Bara några ringar men det får duga för oss ett tag till. Grattis igen.
Jis: Mysigt med en bild. Vi har bara från insättningen än. Bara några ringar men det får duga för oss ett tag till. Grattis igen.
Kasa: Massor med kramar till dig och känn ingen press att kommentera utan gör det som känns bäst för dig. Vi finns här i mint nio månader till ;)
Ankaja: Jag är i vecka 6 och ska på VUL den 24 maj. Du ska se att det går vägen, bara njut av att du är gravid. Vi finns ju här när du känner dig redo :)
Gud vad ni skriver, jag hinner inte med.
Om man vill tappa sina kilon är ammningen suveränt sätt att få bort en massa kilon. När jag ammade min dotter så susa det bara till i magen. Jag var hungrig konstant. Men eftersom man sitter ner och ammar fick jag sällan i mig för mycket mat. Nådde liksom inte kylskåpet. Så kilona rasade på mig.
Under de 9 månaderna gick jag bara upp förstås 7 kg (kräktes ju hela tiden), Men jag gick över tiden och då samlade min kropp på sig vätska. Så jag landade till slut på 12 kg upp.
Denna gång väger jag 5 kg mer än förra gången som startvikt. Dock har jag gått ner 1 kg. Är det bara jag som gått ner i vikt i början? Jag är 5+2 idag.
Tråkigt att det inte finns några fina mamma kläder där ute. Jag har letat fram mina gammla. Två linne byxor och en jeans kjol. Låg någon klänning i påsen men den såg stor ut. Nu lever jag i mina vita mamma linne byxor. Inte för att jag blivit tjock men gud så skönt med mjuk resor runt magen. Älskar bra mammakläder.
Kom ihåg att förra gången jag var gravid handlade jag mycket på Gina Tricot. Förstås är det inte mamma kläder men mycket passade. Det är ju bra att det nästan är lite mamma stuk på mode kläder idag.
Kolla in den här verkar skön: Tessi party shorts
http://www.ginatricot.com/cse/kollektion/ccollection-p1.html#product_125436
Jag var till Apoteket idag och jag fick sex till aska med vaggisar, Så tar jag två om dagen har jag vaggisar till vecka 11. Det känns skönt nu när min mage krånglar.
Speack: Bra skrivet om ammningen, vist är det precis så. Var inte orolig över dina kilon. Vem vet har jag tur slipper jag kräkas under denna graviditet så då kanske jag också landar där någonstans :)
Mamma min gick upp 30 kg med mig och hon fick inga bristningar så vi kan luta oss tillbaka och äta på. Kan även säga att jag är glad om jag får gå upp lite mera denna gång för jag var så rädd att min lilla dotter inte fick tillräckligt med näring. Jag åt mest flytande kost, typ blåbärssoppa den gången. Svimmade många gånger för att min kropp var så slut på näring. Inte bra! Men som tur var tog dotter allt.
Förstår er som har varit överviktiga men en tröst är iallfall bättre än massa + kilon så att våra underverk får näring och gror fint där inne.
Sputnik: Grattis till VUL:et. Skön känsla. Njut att du är gravid nu.
Vickan : Skönt med semester.
Strössel: Jag tycker att man ser skillnad på magbilderna. Bilder kan dock vara missvisade pga hur långt ifrån man tar och hur ljuset ligger. (Jag har också börjat tagit bilder, blir kul att gemföra). Smart att boka in så man har lite kortare mellan del "målen".
Mitt VUL jag ska på är väldigt långt fram. Tyckte det var bra när jag bokade det så man får se lite mera. Men nu känns det långt fram. En månad! Börjat bli lite orolig i kroppen nu för när jag var gravid för ett år sedan fick jag missfall i vecka 6-7. Bruna flytningar i v. 6 och sen kom det ut i v. 7. Och jag är mitt inne i vecka 6 nu så inte så konstigt att man tänker dumma tankar. Men ska försöka låta bli.