• carlan

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

strössel: det lär som en självklarhet fast man lyssnar inte ibland så bra att få höra det. För ett år sedan när jag fick mitt MF kände jag att jag stressade och jobbade för mycket. Det kändes i kroppen. Jag sa t.o.m. att forsätter jag så här kommer den inte stanna och så blev det. Nu vet man inte om det berodde på det men det är lätt att skylla på sig själv. Denna gång ska jag se till att ha ret samvete om det inte går vägen.

• carlan

Kelsson: Vilka fina bilder. Är dem tagna två dagar i rad. Det står 8v 3d och den andra 8v 4d. Eller läste jag fel?

Ego: Angående att berätta har vi varit väldigt öppna mot alla utom jobbet. Alla som känner mig vet att vi gör IVF och frågar hur det går och är oftast stöttande. Ibland förstår människor när dem ska vara tysta men det får man väl ta. Jag brukar förstås säga vad jag tycker...

Idag träffa vi en bekant på IKEA, hon titta på min mage och fråga? Min mage har varit uppsväld och jag hade "taskig" klädsel på mig. Pinsamt att man ser gravid tjock ut i vecka 7 och då har jag gått ned ett kilo. Men jag tror att det beror på att tarmarna jobbar trögare. Idag har jag varit kissnödig hela tiden. Hur ska det sluta.

• carlan

Känner mig som en jätte dålig mamma. Jag glömde bort det första föräldrarmötet för min dotter. Hon ska börja förskoleklass. Jag fattar inte hur jag kunde glömma. Det är inte ok.

Min dotters far som aldrig finns där för henne, var där och kom över med papper. Vet inte vad jag ska säga om mig själv.

Vill skylla ifrån mig på min trötthet och huvudvärk jag haft men det räcker inte. Man glömmer inte!!!

• carlan

Tack för ert stöd för min hjärna! Idag har jag sovit nästan hela dagen känns det som. Hoppas det vänder snart så man får någe gjort här hemma. Fast min man är underbar och fixar det mesta medans jag sover. Skönt att han är stöttande.

• carlan

Jag är ju bara i början av vecka 8 men jag ökar inte i vikt utan tvärt om, minus 1,5 kg. Men det beror nog på att jag mått illa sedan RD 6 redan. Dock känner jag mig inte mindre utan uppsväld och pluffsigare på någe konstigt sätt. Min lilla mage, sprutmagen som jag kallar den. (Efter alla behandlingar.) Magen min har liksom hårdnat nu. När jag ligger ned "flyter" den inte ut längre. Utan pekar uppåt. Märks att det är någe på G där inne. Glad

• carlan

Speck: Håller med alla andra, vilken fin mage du har. Gissa om man är avis på den. Själv är man bara i vecka 8 och har en uppsväld mage.

Jis: Din bild är manon fin. En fråga 9+2 betyder det att du är i vecka 10? Jag frågar eftersom vi ska göra vårt VUL 9+0.

• carlan

Kelsson: precis! Mindre än 2 veckor kvar nu. Men känner som dig. Tiden går med snigelfart. Insåg idag att vi gått in i andra månaden, mycket trevligt. Men gud vad nojig jag är. Avskyr att gå på toa

Ego: Idag har vi varit runt och tittat lite på priser och vad vi behöver köpa in sen. Notan landar på 4000 kr så inte så farligt. Hårdlift till den gamla vagnen, bärsele, amniningskudde, skötväska, badbalja, skötbordskudde, spegel i bilen och banstol. Då har jag dock inte räknat med blöjor,napp, ammningsinlägg mm. Men känns överkommligt måste jag säga. Dock undrar jag om jag måste köpa en ny bröstpump, mins inte om jag har den gamla kvar.

Förmodar att man inte behöver tänka på kläder eftersom bebis är första barnbarnet på min mans sida.

• carlan

Jis, då ser jag verkligen fram emot mitt vul ännu mera nu. Jag verkligen älskar din vul bild.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011