Kelsson: Neej, har du börjat blöda igen? Förstår att du är orolig, men det kanske bara blöder från ngt annat ställe där inne, men inte från embryot. Och att du fortfarande har illamående är ju ett fint tecken - läk sa idag att alla grav-symtom är bra, det visar att det är som det ska. Är det runt tiden du skulle ha fått mens? Då kan man ju blöda lite.
Vickan: Vad skönt att få ett extra ul och ta en titt på räkan, och vad fint att det såg bra ut. Stort lycka till på KUB! Tror också att man kan hetsa upp sig av att läsa trådar och annat om hur det har gått dåligt för vissa. Det är säkert skönt för dig att slippa läsa mycket sånt framöver.
Ankaja: Grattis till graviditet och välkommen! Ja, visst känns det overkligt och underbart när man får plus
Dialiy: Läk förklarade för mig att bedömningen gjordes utifrån ålder och att VUL såg bra ut. Då elimineras stor del av risken för missfall. Trevligt att höra - var inte beredd på så glädjande besked!
EGO: Jag är lättad över att läk sa att jag inte behövde gå på extra kontroller etc och att kub-test inte behöver göras, om jag verkligen inte vill. Jag tycker inte om att göra för mycket test, utan vill att detta ska flyta på som en "vanlig" graviditet. Så jag ska lugnt invänta RUL
Ser fram emot nästa veckas besök på BM.