Hej!
Jag har haft lite problem med bredbandet + en jobbig flunsa och har bara legat och sovit i några veckor - så jag har inte varit inne så mycket, men följt er lite via iphonen
Najje: STORT GRATTIS till TVÅ stycken!!! Vilken lycka
Hoppas att du slipper det där dumma blodet, så du slipper oroa dig. Men kan det inte vara lite extra risk att blöda vid tvillingar - saker växer ju fortare, större tryck lixom. Du behöver säkert inte oroa dig!
NN81: GRATTIS TILL TVILLINGAR till dig med! Urhäftigt!
Speck: Usch vad jobbigt för dig. Bävar faktiskt för den där första tiden, för det var så himla jobbigt när sonen var så liten och jag var ensam med honom. Låter jättebra att din man stöttar och att ni delar på ansvaret. Jätteviktigt att du inte sliter ut dig. Snart kommer det säkert att stabiliseras sovmässigt för Loke - bli lite mer rutiner kring sovandet i alla fall, så att du vet på ett ungefär när du kan sova igen. Men om det blir för jobbigt för dig, tycker jag att ni ska fundera över sjukskrivning - det är viktigt att du orkar. Ha inte för höga krav på dig själv, det är lätt när man är nybliven mamma.
Aurora: Hoppas att du får sjukskrivning, låter jättejobbigt att jobba för dig. Hoppas du får en bra läkare att prata med imorgon.
Lillstintis: Tycker att det låter som om din lille sparkar precis som de brukar! Ibland känner man dem inte, tex när de ligger inåt magen. Och de sover ju en del, och då händer det ju inte så mycket. Hoppas du kan koppla bort lite av oron och njuta!
Läste tidigare att du också har sammandragningar och "mensvärk". Jag har haft det till och från i 1 ½ mån, kämpigt för jag hade inte ont under förra graviditeten under sd. Ska kolla upp det hos läk om en vecka. Men det är säkert ingen fara för ngn av oss!
Vickan: Skönt att du har fått sjukskrivning resten av graviditeten, skönt att slippa oroa sig för det :) Grattis till satt datum på förlossningen - och snart är det ju också!
Hoppas att ni med foglossning inte behöver ha jätteont. Det är så jobbigt allt det där. Själv tyckte jag inte att tens hjälpte så pass att det var värt att hyra en, bälte fungerade inte på mig heller eftersom jag även har diskbråck och ont ner i benet - smärtan blir värre av bälte. Det enda som hjälper för mig är att ta det väldigt lugnt - varva att vara stilla med att gå lite försiktigt och mjuka upp lederna och musklerna.
Ego: Här lunkar allt på, dock långsamt. Fick efter mycket kämpande med några jobbiga läkare hel sjukskrivning graviditeten ut. Hoppas bara att förskassan fortsätter vara snälla mot mig.
Klantiga jag lyckades tyvärr skålla min stackars bebismage igår, med kokhett tevatten Två dm stort brännsår blev det över magen och bebisen sparkade som bara den mot såret. Nojiga jag ringde och frågade BB om det kunde ha skadat bebin, men han ligger så tryggt där inne, så det var ingen fara. Men det gör jätteont när bebben sparkar på höger sida av magen, och kan inte heller sova på den sidan. Så himla typiskt, som om det inte var tillräckligt jobbigt på nätterna.