Villsågärna, speck, vickan o aurora, tack för uppmuntran, och -skönt för er att ni slipper må illa! Jag kräks inte så mycket, men mår riktigt illa från det att jag vaknar tills jag går o lägger mig. Hulkar mest, men lyckas oftas behärska det, bara om jag nyss druckit kommer det upp. Ursäkta detaljerna... tyvärr funkar inget för mig, varken att äta eller dricka. Får jag sova mycket klara jag det lite bättre. Läste om nån som fått ta dubbel dos av det läkemedel jag tar, ska höra om jag också kan öka. Så länge jag vilar kan jag stå ut, men jag måste ju jobba!
Villsågärna, mola är en graviditet som går fel tidigt, och man utvecklar en tumör i livmodern. Råkade ut för det för lite drygt ett år sedan. Molan i sig är godartad och inte farlig, men den kan metastasera och då vanligast till hjärna och lunga. Ett stigande HCG är den bässta indikationen man har till att cancern spridit sig, och jag som mola patient kommer alltid ha en risk att utveckla cander om mitt hcg stiger, vilket det ju gör vid graviditet... Mitt hcg då jag opererades låg på 300 000, vilket är väldigt mycket högre än det högsta normala värdet. Eftersom jag mår illa av HCG så blir jag ju lite orolig att det har rust iväg igen, och att det växer cancerceller någonstans. Kliniken sa dok att de inte gör några kontroller på mig förrän mitt VUL som är den 5'e maj, men då går jag in i vecka 9, och tycker egentligen det är lite sent. Är det något knas vill jag få bort det så fort som möjligt, såklart...
Carlan, tack rara som tänker på mig! gulle dig! Blev lite ledsen att du råkade ut för en sån rutten BM.. har fått för mig att du också går på huddinge..? har jag fel?
Kelsson, det verkar som att du är en sån som kommer ha lite blödningar.. vissa är så bara.. omtåliga blodkärl. Jag blödde ca 5 dagar, har nu sluppit ett par dar. Läste även i mkin bok jag skrev m sonen att jag blödde m honom i v 10, en hel vecka! hade jag helt förträngt...
Kram o glad påsk alla!