• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vicksan, det är just i korsryggen det sitter. I början kändes det mest när jag hade suttit stilla länge, och reste mig. Alltså inget jag kände av förrän jag flyttade på mig så att säga. I lördags var nog första gången som det gjorde ont hela tiden, stående mest. Några tips om det blir värre?

Jis, berskedet kan komma när som helst nu. Har redan sprungit ner till postfacket 3 gånger idag, jobbar hemmifrån... ringer de betyder det dåliga nyheter.

• kasa01

Speck, tusen tack för länken! Har letat i alla mina böcker men inte hittat så mycket om foglossning. Här ska det läsas.

Tack alla som tänker på mig. Fick ett brev från SÖS igen igår, men det var inte heller svaret. Det är GRYMT hur de håller oss på sträckbänken. Ju längre tid det tar innan svaret kommer, desto större risk att det inte blir ett brev, utan ett samtal. Alltså dåliga nyheter.

Karmosin, det brukar ju gå över, runt v 13-14... Hoppas du piggar på dig, om inte annat kanske det blir lättare under semestern.

Vicksan, jag sover inte heller bra. Har dock märkt att jag får sova mycket bättre när jag tar en lergigan runt 7 tiden. Mår ju fortfarande illa på kvällen, men ärligt talat tar jag dem mer för att jag sover mycket bättre då. Käns lite som fusk, men sover jag bättre mår jag mycket mindre illa dagen efter. Det brukar bli var tredje dag eller så.

• kasa01

Anderksa, säg att du har maginfluensa, då vill de garanterat inte att du kommer till jobbet!

Vickan, önskar att det var som du skriver, men tyvärr har man sagt oss att det är tvärt om. Svaret finns redan (tar bara ett par dagar o görs på genetiska laboratoriet), om det är dåligt går det till Ultragyn som gjorde provet, som i så fall ringer upp mig. De får svaret senre än jag skulle fått om det var bra, sen ska en läkare ha tid att kontakta oss också.

• kasa01

Vickan, jag kanske är fel person att ge råd här, men jag köper nada o noll förrän jag åtminstonne fått svar på MK-provet. Jag kan dock säga att jag inte gjorde det m sonen heller, inte för att jag trodde något var fel, det bara blev så. Sambon kom hem m lite saker då o då, en nappflaska vill jag minnas, o lite sånt. Lustigt så här i efterhand, en nappflaska behöver man förhoppningsvis inte de första månaderna!

Men du, kan ni inte behöva den där garderobsväggen ändå? Det är väl lite mysigt att få boa in sig, och all glädje är ju av godo. Skulle det (gud förbjude) hända något med bebisen tror jag ite du kommer att sörja mer eller mindre pga en garderob. Det är ju inte helt fel att vara lite förbered, vem vet vad som händer m ditt brock, kanske ska ni passa på nu medans du fortfarande kan? Jag röstar JA för garderob, kanske inte så mycket pga priset, men för att jag tror det är bra för er att vara förberedda. KRAM!

Inget besked här ännu...

• kasa01

VÅRAN BEBIS ÄR FRISK!!!

Svettas snorar, gråter o skrattar på samma gång!

• kasa01

Strössel, TACK Rara!! Hoppas vi båda får slipper mer oro nu. KRAM!

Lillstinis, TACK!! det kommer vätskor ur mig överallt, tårar mest, snor o svettas som en tok. Är så glad nu, vet inte vad jag ska göra av alla kännslor! KRAMAR!!

SPECK, ja tänk om man kunde fira med liute skumpa!!! kan ju faktiskt köpa hem lite alkoholfritt, fick en på bröllopet i helgen som var jätte god. TACK SNÄLLA för alla kramar, blir så rörd att ni glädjs så m mig! Tårta blir det i alla fall, och poppcorn! Har varit super sugen flera dar.

VI SKA FÅ BARN!!! Chanserna säger nu att det är en lite tös vi har, enligt blodprov kan beta-HCG vara högre om man väntar en flicka, vilket även drar upp riskerna vid KUB. Hittade jätte mycket bra info idag, så om någon undrar sen kan jag länka vidare.

• kasa01
    Dummle skrev 2011-06-17 15:52:21 följande:
    Kasa: Grattis till fint resultat. Solig En lten fråga om beta-HCG, hur högt ska det vara för att vara resp flicka pojke?

TACK! Det är helt i relation till vilken vecka du är i. Jag fick inte veta vad jag hade för värden i mitt blodprov, varken beta-HCG eller PAPP-A. Man mäter dem o får sedan ett värde där 1 står för normalt enligt tiden. Får man förhöjt hcg, men lägre PAPP-A är det en indikation på trisomi 21, (DS). Hcg är högre i början av graviditeten, o minskar succesivt. Vet man alltså exakt vilken vecka man är i kan blodprovet vid KUB vara jätte missvisande. För oss gäller ju inte det som vet i stort sett exakt när graviditeten börjat, värre för andra alltså. Om du vet vad du har för beta-HCG kan du säkert räkna ut om du ligger högt eller lågt för tiden, dock kan jag inte hjälpa dig m tabeller... KRAM!

Ankaja, tack! Hur har du det m illamåendet numera? KRAM!

• kasa01
    Vickan I skrev 2011-06-17 16:23:12 följande:

KASA VAD LÄSER JAG, SA JU DET

Kunde inte bli bättre nyheter för oss alla i tråden så här inna helgen. Sitter och gråter för jag är så glad för er skull. Min lilla vän nu kan du äntligen få njuta igen. SÅ oerhört glad. kram kram kram

TACK KÄRA!!! blir så glad över alla tankar på oss.. Tog helt slut efter beskedet, har haft svårt att hålla mig vaken hela helgen! Är så oerhört glad, och hoppas att ingen ska behöva gå igeom detta. KRAM MIN VÄN!!!
  • kasa01
    Luella skrev 2011-06-17 23:13:18 följande:
    Är det bara jag som känner det där trycket nedåt?

Tack för grattis! Har legat i koma hela helgen o inte sett detta. Jag får också tryck nedåt! Är bara i v 15 ännu så länge, o det händer bara när jag stått och gått mycket under dagen. Kan tänka mig att det kommer att bli mer ju längre jag går. Tror inte du behöver oroa dig, men bra om du får komma till BM imorgon så det får känna lite. Kanske du behöver ett stödband, som Speck skrev om i början? Man sätter det runt höften under magen för att avlasta fogarna lite. KRAM!

• kasa01
    carlan skrev 2011-06-19 08:59:35 följande:
    Speck: Helt galet vad tiden går fort. Det är ju snart dags för er att åka till BB. Underbat!

Ego: Själv är man i vecka 13. Kämpar med kräkningar fast jag fått starkare tabletter. Är det bara jag som inte har gått upp i vik? Vägde 72 kg när jag fick ägget insatt men väger idag 70 kg.
    Stackare som fortfarande mår så illa. Har du provat primperan? Jag fick det till slut, men då hade illamåendet redan börjat avta typiskt nog. Ang vikten, min förra grav fick jag operera blindtarmen i v 16, och var nere under min normalvikt när jag skrevs ut. Fick en son på 3400, född 4 veckor för tidigt ändå! Mitt mått var under medel hela graviditeten, ändå var sonen stor. De skrattade faktiskt åt mig när han kom ut, "var har du gömt den där" fick jag höra! Är ganska smal...
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011