• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis, jag fick 1:110. Från 1:200 erbjuds man fostevattensprov eller moderkaksprov. Vi hadde 1: 250 för min ålder (36), 1: 150 för blodprov o ungefär samma på nackspalten som var 2,4 mm. Totalt blev det 1:110.

Ärligt talat känns inget särskilt bra just nu, bröllop eller hemma. Lipar bara ändå, vill vara glad för dem. Jo jag vet att risken inte är jätte stor, men vi har haft sån J-VLA otur med allt! Risken för mola är jätte liten, risken för mola vid IVF är i stort sett noll! Ändå fick vi det... så det där m risk analys och sannorlikhet ligger helt enkelt inte för oss. Vi har otur, eller om det nu är något ytterigare fel som orsakar allt detta. Vill bara få veta, så jag kan sörja eller jubla. Allt fram till nu har varit jobbigt, har mått skit och blött varje dag. Ska jag gå igenom allt detta en gång till!?!?!?!?!? vill inte....

• kasa01

Jis, tack söta rara, men just nu lipar jag bara... vill helst inte gå ut över huvudtaget. Tur man jobbar hemmifrån! gärna när jag fått lite distans, o inte behöver riskera att bli utblängd pga hickande snyftningar o snor i massor. TACK!

• kasa01

Tack Kelsson, speck, Karmosin, tredejmaj, spets o vicksan. Tänk att behöva avsluta när man kommit så här långt, känns så otroligt grymt. Men som sagt, 109 friska barn på ett sjukt, vi hoppas att vårna otur ska ha övergett oss äntligen. Jag ska får göra testet redan idag, ibland är det bra att ha en barnmorska till mamma. Hon känner dem på Ultragyn på odenplan, och jag fick en återbudstid där idag kl 11.30. Där ligger missfallsrisken efter moderkaksprovet på 1 på 170, vilket ju också känns bra!

Karmosin, ja mardröm är rätta ordet! Det är helt otroligt vad vi fått stå ut med. Först tumöen för ett år sen, ivf, och nu detta. När de opererade ut tumören kändes det såklart som att min bebis spolades ner i toaletten. Fick något upkört (vi är ju inte så känsliga här eller hur??), som gjorde att jag öppnades, och på morgonen plumsade det ut i toaletten. Helt sjukt faktiskt, kändes som att det inte kunde finnas så mycket kvar att operera ut sen. Men det var väl bara kännslan antar jag.

Själva moderskaps provet känns också lite läskigt, fick tvätta hr o kropp två gånger med en special två från apoteket, och ska göra om processen innan vi åker in. Allt för att minimera risken för bakterier antar jag.. Nål rätt genom magen för att suga upp en bit moderkaka, tydligen får men ingen bedövning heller. Nålen ska vara tunn. Jaja, vi som äggplockats m nålar kan ju detta kännas som en "piece of cake".

Långt ego inägg här, men jag lovar att skifta fokus så fort detta är över. Kram på er.

• kasa01

Vad skönta tt allt såg bra ut strössel, o grattis till v 22!!

Jag tycker Ultragyn är toppen! Alla deras läkare är jätte duktigta, mamma har jobbat med i stort sett alla där. Vi fick också vänta, men tycker det är viktigt att man känner att man är i trygga händer.

Tack för alla tummar! Nu hoppas jag att de har hjälpt också. Själva provet gick bra, men missfalls risken är upp till 14 dagar efter så det går tyvärr inte att andas ut än på länge. Provsvar får vi om 6-10 dagar, per post om det är bra, per telefon om det är dåligt. Är det någon här som hört om någon som fått missfall efter dett moderkaksprov?

• kasa01

Tredjemaj, ååååhhhhhhhh... vad härligt! Mins min egen reaktion, tårar och ett konstigt ljud jag inte riktigt kände igen... Var så lycklig sen! GRATTIS!!!

Kelsson, vill krama dig!!! Vilken surpuppa, trist att din man inte kan fräsa ifrån lite. Han verkar vara en sån klippa, kanske det hjälper om du berättar hur det känns? Har varit såååå avunsjuk på dig om det du skrivit, fixat matsäck o gurkstavar... Tycker gott du kan hålla dig därifrån tills vidare, utsätt dig inte för sådant som gör dig ledsen.

Jis, jag känner igen det där m maten! Är också hungrig jämt, men när jag äter blir jag PROPP mätt efter en tugga, och har maten upp i halsen sen... antar att det inte finns lika mycket plats för magsäcken längre, men obehagligt är det. Grattis till superfin vagn.

EGO, inget missfall ännu så länge. Har så svårt att tänka mig att det helt plötsligt skulle bli komplikationer nu, deet har gått 4 dygn och jag har mått bra hela tiden. Är såklart skit orolig för beskedet, det bara måste vara bra.

• kasa01

Jis, vad skönt att vara i så trygga händer!

Det där m storleken på käder är ju jätte svårt att veta i början. Min son kom över 3 veckor för tidigt ändå var han 50 lång, o vägde 3400!! Man kan ju få allt ifrån en liten min parvel till en 5 kilos, som knappt passar i 56. Min son hade dessutom gulsot så vi skulle ha honom så mycket som möjligt utan kläder i solen! Kan påpeka att han föddes i slutet av november, så sol var det inte helt lätt att pricka in. Fick leta solfläcker här hemma, ha honom i varma filtar men i bara blöjan.

• kasa01

Spets, GRATTIS vad underbart!

Lillstinis, kan man ha foglossning i ryggen?? Jag har haft ont i korsryggen sen dagarna efter FET (konstigt nog), trodde jag ahde en låsning o har sprungit hos div kiropraktorer o napprapater.. Sen jätte blödningen vågar jag inte mer, men kan det alltså vara foglossning?? Jag har misstänkt att det är hormonellt, men visste inte att man hade "fogar" där. Det skulle ju förklara ett o annan. Inbillar mig också att jag känner fosterrörelser ibland, men det kan ju vara tarmarna också. Är bara i v 14. KRAM!

Aurora, jag har också lite blod i näsan, men inget som rinner. Mest när jag snyter. Har läst att det kan blir så, får även ont i tandköttet ibland. Känns jätte mysko.

• kasa01

Anderska, jag fick lite runt v 7, fick rådet från kliniken att dricka surt, citron eller tranbärs juice mm, åt grapefrukt. Behövde aldrig medicin eftersom det gick bort av sig själv, men det var helt ok att använda vid graviditet sa de.

• kasa01

Anderska, om jag får ett bra besked ang MKT LOVAR jag att aldrig mer nojja! Går som i vakum, ena dan hoppfull, andra dag bara tårar. Det är olidligt...

Jag hade inte heller så farligt, lite svid mest när man var på toa. pressade en citron i en vattenflaska o tog en klunk då o då. Gick som sagt bort av sig själv. Får man mycket (så det ser ut som keso sa de...!!) måste man få antibiotika, men det ska inte heller vara skadligt för den lille. Lycka till! kram

• kasa01

Lillstinis, kommer inte ihåg exakt när värken började, men jag minns att jag inte ville gå till napprapaten förrän TD, så det var nån vecka innan det i alla fall. Har aldrig haft ont i ryggen förr, däremot en del slitage i axel och arm som jag behandlar titt som tätt. Jag har slutit mig till att det måste vara hormonellt, lider inte av det så mycket men gillar inte när kroppen får krämpor... Har alltid tränat mycket, o det stör mig lite när något inte är som det ska. Hoppas din rygg blir bättre, har du fått några tips om vad du ska göra? Jag har gått till en sjukgymnas några gånger o fått lite övningar.

HUA, svar kan jag få from idag... men det kan ta tom måndag om jag har otur. De ringer om något är fel, annars skickar de brev. Jag trodde jag fått brevet igår, men det var en kallelse från sös till ytterligare ett ultraljud. Blev superbesviken såklart... Det ringde dessutom från skyddat nummer flera gånger igår, får lika ont i magen varje gång. Det är alltid skyddat nummer när de ringer från sjukhuset.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011