• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Anderska, vi mins nog alla att det var en del nerver... hoppas du får en mysig stund!

Speck, det var 9 år sen, mins inte måttet... men låg strax under medel kurvan. Vi han varken med föräldrar utbildnignen eller besök på BB, helt plötsligt skulle han bara ut. Bra på ett sätt, han aldrig nojja över smärtlindring eller annat. Föda honom är något av det häftigaste jag gjort!

• kasa01

Spets, vad jobbigt för dig, utan mamma o missbrukare till pappa. Hoppas verkligen att han klarar att hålla sig nykter nu, svårt att föreställa sig hur det är att leva m missbruk. Tänker på dig vännen, och hoppas ni kan bibehålla en fin realtion. Kram!

Anderkan, lycka till på VUL idag! Vet inte om man hör hjärtljud alls via ultraljud, jag har aldrig upplevt det i alla fall... Däremot har jag fått höra hjärtljuden via den andra manicken, vad det nu heter... Jag tycker det är roligare att se än höra i alla fall. KRAM!!

Vickan, hejja dig! Jag sitter just o funderar på vad jag ska göra av alla mina kläder som upptar garderoben i gästrummet som ska bli barnrum så småningom. Vi har en stor lägenhet, men det finns nästan inga garderober. Tänker på er, din lilla kille som verkar ha det tufft.. Vet ni varför han bli sjuk så ofta?? Du får trösta dig med att han kommer att få ett SJUKT starkt imunförsvar när han blir större, så mycket antikroppar som han bildat under den här tiden. Stor kram!

• kasa01

Vickan, tänk inte på det nu! Kanske slipper ni allt med nr 2, o då har du oroat dig helt i onödan. Min son hade krupp när han var liten (eller falsk krupp heter det kanske..) så vi satt nätter igenom m honom i badrummet m duschen ångandes tills kramperna försvan. Det hände bara ca 5 ggr, men obehagligt! Har får alltid hosta nu när han är förkyld, men annars är han väldigt sällan sjuk. Vet att vi är jätte lyckligt lottade m det, men han fick sitt som bebis helt enkelt. I stället har vi problem m mörkrädsla, han sover jätte dåligt och vill ha massa lampor tända. Han kommer över till vår säng varje natt, vilket har funkat fram tills nu när jag sover så dåligt. Förra veckan var första som han sovit själv i sitt rum, mutad m egen mobil (skulle fått ändå, börjar gå hem från skolan själv o jag vill ha koll på honom) men men.. Alla har sitt bagage att dras med. Kram!

• kasa01
    Vickan I skrev 2011-06-21 11:49:27 följande:
    Kelsson - ja men absolut så är det ju. Vi brukade skoja om att det var tur att han kostat så mkt pengar att få till för annars hade vi sålt han på Blocket .

• kasa01

cah, det finns massa tunna blodkärl runt livmodertappen som kan blöda lite... Jag blödde ju dagligen i 6 veckor, men nu har det äntligen slutat. Märkte att det kunde bli värre om jag var hård i magen..? Eller efter sex.. Bebismagen sitter ju fortfarande långt ner, men eftersom den tar mer o mer plats stökar det ju till det för allt annat soms ka få plats i magen. Man kan även få förstorade urinledare (eller vad det heter...) av hormonerna, o det gör SKIT ONT!! men är helt ofarligt. Som att få njursten ungefär. Tycker du ska ringa din BM om du är orolig, men det är säkert inget fel m bebben. KRAM!

Speck, har för mig att barnbidraget trillade in på kontot helt av sig självt. Inte blir man rik på föräldrar penningen, jag kommer dessutom nästan bli utan ersättning. Driven eget, och fick ett stort underskott under 2008. Får jobba när bebsien är liten helt enkelt, har inget annat val.

Jis, det är säkert ignen fara om du fått i dig lite "fel ost".. I andra länder äter man ju det, och deras barn verkar ju ändå överleva!

• kasa01

Hej Allihopa, har missat mssor märker jag...

Jis, vilken idiot! jag kan förstå dem som snor cyklar, eftersom de vill åt pengarna, men att bara förstöra dem. Varför??? Tror du kan ta det på hemfösäkringen om den var låst o står på gården, men det blir ju självrisk på en tusenlapp... Men hellre det än två!

Tredjemaj, härligt!! Helt rätt att strunta i kub, jag hade nog inte gjort det igen med tanke på vad vi gick igenom.

Vickan, atntar att de redan vet att du är gravid?? Annars kan du ju ringa o be om en tidigare tid pga det?? Jag fick en tidigare tid för ett ingrepp för 2 år sen, eftersom det var precis innan midommar... Ingen som ville bli opererad då. Kanske kan det vara lite samma nu under semestern? Man vet ju aldrig, ring o tjata.

Kelsson, snopet att semestern redan är slut... Men det kanske är lite lugnare på kontoret under Juli om många andra är borta?? Hoppas det, så du kan ha det lite lugn i alla fall.

Spets, jag är i samma båt... Känner ingenting just nu! Tyckte jag kände bebsien förra veckan, varje gång jag åt något sött (en frukt eller så) spratt det till efter en stund. Nu har jag inte kännt någonting! Ska på TUL på torsdag, skulle just vara snyggt om det inte var som det ska nu efter allt...

Och jag som sa att jag INTE skulle nojja över vikten denna gång... Försöker verkligen, men jag ser ut som ett mumintroll just nu.. eller möjligtvis barbapappa.. bara i v 17, men har gått upp minst 5 kg. Jag är ju inte gravid i röven, men det ser ut som det tyvärr... kanske lite i låren också.. suck.

KRAM PÅ ER!!!

• kasa01

Speck, här matchar ingenting! Ser ut som en kon uppåt, och neråt!!! alltså mumin... mina byxor är bara att glömma att jag får på, de fastnar ungefär i höjd m knäna. Min sambo fyller 35 idag, så det blir lite kalas. M STOR prinsess tårta! Jag ÄLSKAR tårta, och nej, det kommer inte att bli en graviditet utan bullar... Är iofs inget kakmonster, glass är min stora last. Kan liksom inte bara äta en... Men men, förra gången försvan kilona ganska snabbt, är dock äldre nu. 10 kg lär jag väl nå typ halvvägs. hua, ska sluta nu. hehe...

• kasa01

Carlan, men jisus... Vad konstigt! Framför allt eftersom du inte har så mycket energi till övers just nu, du får ju knappt behålla något! Min mjölkproduktion kom igång runt v 22 tror jag 8förra gången alltså), men då talar vi om lite fläcker på lakandet när jag vaknade. Inte så mycket att det skulle kunna bli stockning. Fy gumman, vad det trilskas med dig. Tror inte du ska amma någon nu, när du redan minskar i vikt. Håll koll på det bara, så det inte blir en böld av det. Det gör riktigt ont. Kram o krya på dig!

Kel, här ska ätas tårta! Mums!!!

Anderksa, tack söta du! Vet hur det känns, tiden går såååååå långsamt. Ring o fråga, kanske kan du få komma lite tidigare? En vänlig fråga kräver ett vänligt svar, som min mamma brukar säga. Kram!  

Speck, aha... först röv, sen mage... Magen börjar komma, ser ut som man ha en fotboll under huden när jag ligger på rygg. Bara att vänta antar jag.

Nu ska jag ägna mig åt min rara sambo. Kram på er!   

• kasa01

Asså tjejer!! Hur har ni tagit era fina magbilder!?! Det är ju jätte svårt! Jaja, här kommer en i alla fall... V 17 alltså.

• kasa01
    Kelsson1 skrev 2011-07-06 07:03:27 följande:
    Strössel: Jo första dagen brukar vara värst men känner mig inte speciellt pigg idag heller... O idag verkar illamåendet komma direkt på morgonen (igår kom det först på kvällen). Men men, jag är gravid det är huvudsaken allt annat kan jag ta

Jag fick ett par husmorstips ang illamåendet som jag tycker funkar ok. Jordgubbar o sötmandlar. Har du testat? KARM! 

Jis, som sagt, sura pengar, men inget hände dig eller bebben. Shit vad dyrt dock, jag trampar fortfarande runt på min mintgröna monark med bockstyre jag köpte för hela 1 600 för 100 år sen... Var kung på den tiden, nu är jag glad om det går att växla alls. Har sentimentalt värde dock, köpte den när jag gick i högstadiet. hehe.

Anderskan, ryckningarna hör till... Blir du orolig ringer du, de finns till för dig! Kän dig inte besvärlig, hellre ett samtal för mycket än ett för lite. KRAM!   
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011