Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

grattis viksan! Var det pojke du gissade på? Jag har ingen känsla alls så är nyfiken på hur man får den känslan...

Jis - fin mage! Det finns gravidyoga på mama mia på karlavägen förresten.

carlan - jag har varit på en baby shower. Jätteroligt!

Hoppas att alla får en mysig kväll. Jag försöker tvinga i mig middagen.

• vinterbebis12

Vill ha lite råd: jag mådde ovanligt illa igår och hade frossa en kort stund. Tror att det bara var något jag ätit för jag var lite dålig i magen imorse. Vet att frossa är ett tecken på missfall och jag brukar även bli dålig i magen innan mens. Har någon av er haft frossa? Vet inte var jag vill komma men vill bara höra att det inte är någon fara, är så nervös.

• vinterbebis12
    Lulis7 skrev 2011-07-01 18:11:42 följande:
    Tredjemaj: Du har inte varit ute för mycket i solen då? Det kan man också få frossa och dålig mage av. Kan ju mycket väl vara något du har ätit också. Hur mår du nu? Förstår din oro man blir ju nervös för allting. Jag tycker absolut att du ska ringa sjukvården om du är orolig. Kram!
    jag ringde och de sa att det inte är ett tecken på missfall. Jag har googlat lite och självklart finns det de som har haft frossa och senare fått missfall men det kanske är ett olyckligt sammanträffande...hoppas det. På måndag får vi se pyret igen och hoppas så att allt ser bra ut!

Ha en bra fredag!
  • vinterbebis12

tack för alla svar!

Bra att du fick kolla strössel!

grattis t semester o v 23 Karmosin

Carlan- usch, stackars dig!

• vinterbebis12

Hänger inte alls med så har säkert missat något!

strössel- grattis till TUL!

Vickan - du måste få tid snabbare!!! Håller tummarna för det.

Spets - be om ett till ultraljud. Vanligt och helt normalt att symptomen försvinner där vi är nu så man ska inte behöva oroa sig men det kan vara skönt att se att allt ser bra ut.

Jis-jobbigt- borde inte ngn försäkring täcka en del? Vilken fin blogg!

Speck - vilka planer. Får be dig om råd och recept när det är dags :)

¨Kelsson- weekend låter bra. Vi ska göra detsamma så sent som möjligt. Känns som att man behöver all energi man kan få numera

Ego - idag har vi gjort UL (på magen!, visste inte att det gick så tidigt) och sett världens sötaste sprattla. Obeskrivlig lycka. Nu kan jag äntligen börja tro på det här. Vi har ju valt att inte göra KUB utan detta vanliga UL för att se att den lever. BM mätte spalten och den var nästan så smal som det går att mäta så kombinerat med min ålder sa hon att vi har låg risk (med 80 % säkerhet, ett blodprov för att komplett KUB skulle öka till 90 % säkerhet). Vi var tveksamma då hon frågade om vi ville veta nackspaltsmåttet men sa sen ja och insåg att hon sett att den såg fin ut och ville berätta för att lugna en nervös ivf-gravid. Känns skönt men huvudsaken är att den mår bra och lever.

• vinterbebis12
    Jis skrev 2011-07-05 20:34:54 följande:
    Nu har vi varit på IKEA, slog till på en Malmen-byrå med 6 lådor. Nu ska Flavios saker få plats. Kunde dock inte bära upp den i bilen för att den var för tung Åh, ibland är det jobbigt att vara gravid ska erkännas. Jag vill ju montera ihop den nuuu :)
    Annars hämtade jag ut cykeln idag, nätta 2860 kr gick det på. Åhhej... 
    Var försiktig med malm bara för om alla lådor är öppnasamtidigt så välter den. Så att ni inte lägger bebisen på den och sen öppnar lådorna. Men det hade ni säkert inte tänkt, själv hade jag kunnat göra en sån sak, är Mrs Klumpig.
  • vinterbebis12

Vill önska alla en härlig sommar! Jag kommer försvinna på semester och babyshopping i Usa så kommer inte att läsa så mycket. Ska bli väldigt spännande och overkligt att köpa barnvagn och mammakläder.

Kramar

• vinterbebis12

Tittar in snabbt och vill gratta till alla rul! Va roligt! Alla namnförslag är jättefina!! Och Helt otroligt att den första bebisen i tråden inte är långt borta. Vi har köpt barnvagn på semestern. En bugaboo cameleon denim. Finns galet mkt att välja på här men tog en som jag vet att kompisar är nöjda med.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011