Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

spets- jag tycker också du ska berätta för honom. Du verkar ju vilja det och vilken överraskning för honom! Kram

• vinterbebis12

Anderska- grattis till att se hjärtat!! Visst var det fantastiskt!

Cah- skönt att det inte var någon fara

Carlan - stackare som mår så dåligt. Kan tycka att vi som gjort ivf redan fått utstå så mycket att vi borde slippa men icke.

Aurora - grattis! Underbart att allt så bra ut!

• vinterbebis12

Kul anderska! Jag tycker att det är barnmorskans skyldighet att ge en råd och säga vad man ska tänka på. Det fyller ju ett syfte (att man ska slippa komplikationer) och som du säger ville hon inte vara dum utan vill ditt bästa. Vi var också på inskrivning och precis som för er ska vi också få ett extra VUL  (elller blir det UL) i v 11. Vi kommer däremot inte att göra KUB. Ska ni det?

Speck: fin vagn och ännu finare katter Cool

• vinterbebis12
    anderska skrev 2011-06-23 16:53:09 följande:
    jag är nog i v 12 när vi gör vårat extra ul, känns skönt att dom vill ha koll på oss. Jag tror inte vi kommer göra KUB om dom inte påtalar att de skulle misstänka något. Sambon vägrar få veta könet också, och det gör inte mig så mycke hehe. Så länge barnet mår bra och så så spelar de ingen roll för mig om de blir en flicka ell pojke. Vill ni veta vad ni väntar tredjemaj?
    nej, min man vill absolut inte veta det och jag är inte heller så nyfiken. Skrev fel innan, blir i vecka 12 för oss med. Fick en liten extra oro igår då jag fick veta att en nära vän fått missfall i v 11. Vi skulle ha haft samtidigt så precis som med din vän såg vi fram emot att rulla barnvagn ihop. Nu blir det inte så och jag har väl tänkt tanken att risken finns men har då tänkt att det skulle bli vi som förlorade graviditeten, inte de. Nu svamlar jag på. Det som är positivt för oss är att vi har sett hjärtat och då har vi en väldigt stor chans.

Var du nöjd med inskrivningen förresten? Vår BM var jätteförstående för ivf och att man var nervös men kanske inte det mest förtroendeingivande, verkade lite osäker, så vi kanske byter.
  • vinterbebis12

Skönt att allt såg bra ut Karmosin!

Glad midsommar alla tjejer! Imorgon dricker jag chapel hill rosé (alkoholfritt men det behöver jag knappast tillägga i den här samlingen) och äter konstant (gör jag i och för sig varje dag :)

• vinterbebis12

vi går på mama mia på karlavägen, det är privat tror jag. Var går du? Samma för oss, inget var direkt negativt men det var inte heller helt hundra...

jag mår också illa hela tiden och äter för att hålla det borta. Jag åt precis glass och grädde och det var inte bra så kanske som du säger även för mig (att sötsaker gör det värre). Ska tänka på det.

Sov gott!

• vinterbebis12
    Luella skrev 2011-06-29 22:06:53 följande:
    Lulis, välkommen!

Skönt att gå ned i tid Aurora!

Kelsson, vilka underbart söta kläder

Vickan, jättesvårt eftersom alla hanterar sånt där så olika. Jag håller med dom andra, försök att luska hur dom vill ha det men känner du dig osäker så stanna hemma för att vara på den säkra sidan. Jag har varit känsligare än dom flesta och mått så himla dåligt av gravidmagar och bebisar och bara velat gråta jämt och ständigt. Jag hade inte velat se en bebismage på den dag som ska bli en lycklig och minnesvärd dag, men det är ju bara jag. Det man möjligen kan tänka sig är att skriva ett brev och berätta om eran resa och att ni nu ska ha barn och skicka till dom. Säg att du kan tänka dig att stanna hemma utan några som helst hard feelings om brudparet önskar det eftersom du själv har känt sorg och skulle förstå det mer än någon annan.

Här är en till som har svårt att sova på nätterna. Vaknar och är kissnödig och kan inte somna om. Sen har jag jättemycket myror i benen. Förut hade jag kramp också men nu dricker jag Bitter Lemon (Grape Tonic ska tydligen också funka) och det har blivit så mycket bättre.
    Vickan, Tycker ett brev var ett bra förslag av Karmosin. Jättebra att förklara er resa och skriva att du gör som de föredrar och att du vill att de ska få en underbar dag. Jag hade helst hört det direkt från er utan att du pratar med familjerna först, men det är individuellt förstås. Va gullig du är som tänker på dem! Såklart, det här är ju tråden (trådarna) med de omtänksammaste tjejerna på FL!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011