Inlägg från: Lillstint |Visa alla inlägg
  • Lillstint

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej tjejer! Jag har följt er här ett tag, och en del av er känner jag ju från andra trådar, men jag har varit totalt oaktiv på FL under låååång tid. Sådär i början av grav blev jag mer nojig av att läsa allt, så jag bestämde mig för att pausa lite. Men det är kul att följa er igen:) Kanske vågar mig på att göra något inlägg här då och då...

Lycka till alla ni som närmar er KUB! Vi har gjort vårt, och det var faktiskt en otroligt lättnad efter det. Att få se det lilla livet och vi fick bra riskbedömning med tanke på min ålder. Men att sluta vara orolig för att något ska gå snett (även om riskerna minskat) är lättare sagt än gjort.

Är nu i vecka 12+4 enligt IVF,  men enligt UL på KUB är jag 12+6.

• Lillstint

Kelsson: Det kommer att gå bra på KUB!! Jag känner igen din oro, jag var precis lika dan. Först och främst oroade jag mig för att bebisen inte skulle leva längre, men sen också för att vi skulle få väldigt dåliga resultat och tvingas ta ställning till om man skulle gå vidare med fostervattensprov eller inte. Det var en otroligt lättnad efter KUB, men antar att oron kommer att finnas där ända tills bebisen är född, om än variera i grad under resans gång. 

Jag har allt hållit koll på dig Kel, och jag känner igen mig i nästan alla dina symptom och funderingar, vi ligger ju bara några dagar från varandra i tid också, så det är lätt att relatera.

• Lillstint

Jag måste bara fråga er som är i ungefär v 13 där jag är. Har era magar blivit mycket större. Jag är jättestor!! Har inte gått upp ett endaste kilo sedan plusset, men kan inte ha några av mina gamla kläder. På jobbet har de börjat fråga och snegla misstänksamt på magen, trots jag försöker dölja mig med tunikor. Har gått i enbart tights och tunikor, först igår jag vågade på mig att köpa några nya plagg och då fick det bli en mammakjol. Jag är i och för sig ganska kort, kanske också påverkar, men det är ändå tidigt att ha fått så stor mage... många lyckas ju dölja sin grav till vecka 20!

Jis: håller tummarna för dig imorgon....

... Och så klart för dig Kel på tisdag!!

Såklart ni är nervösa men ni ska se att det kommer att gå jättebra! 

• Lillstint

Jag har börjat på gravidyoga och det kan jag verkligen rekommendera.

Vad gäller brösten... tja, med tanke på att jag kunnat bocka av i princip varenda grej på "biverkningslistan" hittills är det skrattretande att just brösten är det enda som inte påverkats Obestämd. Är rätt småbystad sedan tidigare, vilket ju dessutom gör att magen ser ännu mer gigantisk ut i proportion till brösten... men, men... vad gör man. Typiskt bara, just den biverkningen hade jag ju gärna haft Skrattande.

Kelsson: Jag tänker på dig imorgon bitt och håller tummarna jättehårt!!! Jag var också skitorolig innan och gick och räknade ner hela tiden "om xx timmar vet jag". Jag hoppas du får uppleva samma glädje som jag fick vid KUB! Kram! Hjärta

• Lillstint

Kelsson: Grattis här med! Hjärta

Vilken vecka+dag är du nu i? Skiljer det sig från vad de sa på KUB jmft med IVF?? Jag blev framflyttad två dagar. Gjorde KUB på dag 12+3 enligt IVF och då var vår lilla räka 6,3 cm, och 12+5 enligt BM på KUB.

• Lillstint

Men Kelsson, hur långt är du nu? IVF:n kontra KUB? Var det några dagars skillnad där eller...? BM sa till mig att det är efter ultraljuden man går, inte IVF:datum eftersom man ändå aldrig ver när ägget fäster sig etc...

• Lillstint
    Kelsson1 skrev 2011-05-31 14:48:17 följande:
    Lillstintis: Jag fick lapp med mig från kliniken där det stod 2/5 att jag var i 8+3 (tror jag att det var då) och att BF skulle vara 9/12, jag väljer att lita på det och tänker inte gå med på att någon UL eller VUL ändrar mina datum! BM sa inte ens något om datum till mig, frågade bara om återförande datum och hur gammalt embryot var då. Tror att de litar på klinikens uträkning. Med femdagars vet man att ägget fäster det närmsta dygnet...
    Ok. När jag vill känna mig extra peppad går jag på UL, eftersom jag blev framflyttad Skrattande. Men räknar fortfarande IVF:ens BF och det är 5/12. Så vi ligger nära i tiden, därför jag känt så väl igen mig i alla dina symptom. Plus att vi är lika gamla... eller unga, hur man nu ser det ;)
  • Lillstint
    Speck: härligt att du har en mönsterbebis. Eftersom de flyttade fram mig, betyder det att jag har en monsterbebis då? Flört
  • Lillstint

Hej alla! Har inte varit inne på ett tag, vi pep iväg på en restresa, så tillbringat senaste tiden med att sola och bada i massor. Var jätteskönt och välbehövligt! Kunde äntligen koppla av och njuta lite och inte bara gå och vara orolig hela tiden. Har försökt läsa i kapp lite, men som vanligt händer här så mycket så det finns inte en chans :)

Kelsson: man skulle ju kunna tro att man ska få lite sympatier från sin svärmor i ditt tillstånd. Fy!! Men vad är det med män och deras mammor?? Tror inte jag har en enda kompis som har en man som vågar ryta ifrån till sin mamma (inklusive min egen man...)

Önskar jag var lika modig som ni andra och våga kolla på bebisgrejer. Får bli efter sommaren. Går in i vecka 17 imorgon (v. 16+0). Nu först har jag börjat berätta för folk (förutom de närmaste) att vi ska ha barn. Svårt att dölja förresten för min del. MIn mage är gigantisk. Har bara gått upp ett kilo, och det var efter semestern så har nog med det att göra, men har ändå blivit så stor.

Hur ser det ut för er andra? Syns det mycket på er? Ja, då räknar jag inte in dig Speck såklart, för ditt svar är väl givet.... Glad 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011