Inlägg från: Lillstint |Visa alla inlägg
  • Lillstint

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora: vad lustigt, hos mig är det tvärtom. Det mjuka "flebbet", är kvar nertill, men sen så buktar det ut hårt ovanför det... :) Troligen beroende på att jag är så kort, har bara några centimeter mellan blygdben och navel, så antar att det måste ta vägen nånstans....

• Lillstint

Är det någon här som fått problem med foglossningar? Verkar som jag fått eländet, riktigt jobbigt, och då är jag ändå bara i vecka 16?

• Lillstint

Viksan: Vilken fin mage! Alltså inte bara jag som är stor...;) Fast jag har nog lite mer hull utanpå den hårda bebismagen dessutom...

Jo, mina foglossningar ter sig som att det känns som jag har en spik i svanskotan, korsryggen ska gå av på mitten och bäckenet har någon hamrat sönder Obestämd.  Den allra värsta smärtan kommer när jag går och lägger mig och den första halvan av natten. Gör det väldigt svårt att sova. Så har det varit flera nätter i rad. Men idag är första dagen då jag har riktigt ont även dagtid. Är lite orolig över att det ska eskalera...

Jag börjar fundera över om det är bebben jag känt av på sistone. Känns lite som det är en liten hiss eller karusell som siter i magen. Alltså den där känslan att det suger till vid start om ni förstår vad jag menar och man far iväg. Men jag har ju inget att jämföra med så jag vet ju inte...

Spets: Stort grattis! Gud vad härligt att få se det lilla livet och få bekräftelse på att det finns där.

• Lillstint

Anderska: Jag fick svampinfektion, men läkaren sa att jag kunde använda receptfritt - Peveryl - och det gjorde jag och det försvann. Men däremot ska man inte ignorera en svampinfektion, utan se till att den blir behandlad och går över. Sen om behandlingen är med citron eller medicin må så vara. Vad som hjälpt mig är att sluta med trosskydd. Lite äckligt när man har gravflytningar, men i valet mellan det och svamp så får det vara. Sen läste jag också att man ska ha bara bomullstrosor, och sova utan trosor, så man luftas så mycket som möjligt. Detta har nog också hjälpt till.

Kasa: Om du hade ryggont i början efter FET så var det nog troligare växtvärk. Jag hade ryggont och magont nästan sen dag 1 då jag plussade, och det var växtvärk. Nu är det en annan slags värk, mer ont ont som om ryggen ska gå av. Men det sitter långt ner i korsryggen, är alltså troligen bäckenet. Håller tummarna för dig att du får bra svar på testet. När får du svar förresten?

• Lillstint

Speck: vilken bra länk!! Ska läsa denna noggrant! Fast jag är ganska övertygad om att det är foglossning jag har i alla fall. Få se vad sjukgymnasten säger dock!

• Lillstint

Kasa: Jag tänker så på dig och håller tummarna hårt!

Vickan: vad menar du med att jaga vecka 25? Vad händer då? Vad har jag missat?

• Lillstint

Vickan (och Strössel): Men det där med mage är ju så olika! Vet många det inte synts något på i vecka 22. Själv är jag jättestor redan (v 16) och kan inte dölja det längre, men inte betyder det att bebisen är stor, i alla fall inte när jag gjorde UL vid KUB. Men stå på dig om du är orolig och vill kolla hjärtljuden!

Ang. det där med att köpa garderober, jag tillhör ju också de där trist försiktiga som helst vill vänta tills barnet är fött innan jag vågar ta ut någon seger.... så lyssna inte på mig. Men i ditt fall så kan du ju alltid köpa dem redan nu. Du behöver ju inte packa upp dem, och IKEA har faktiskt öppet köp i 3 månader!! Och om 3 månader kanske du känner du dig nog lite tryggare för då är det ju nästan dags...

• Lillstint

Åh, Kasa.... så otroligt härligt och underbart och fantastiskt!! Jag nästan gråter jag med... Är så otroligt glad för din skull! Massor av kramar!

• Lillstint
    Kasa (och alla andra): Tips mottages gärna om du vet någon god alkoholfri skumpa. Jag var på en stor fin represenationsmiddag häromåret och då var jag med bil, och fick då alkoholfria alternativ. Fick kanongott vin - både rött och vitt - som verkligen smakade vin. Tyvärr vet jag inte vad det var. Köpte för någon månad sen alkoholfria alternativ på Systemet men tyckte inte alls de var goda, smakade inte alls vin, framför allt inte det röda. Så gärna lite goda tips!!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011